W Warszawie stanęły recyklomaty 
1 Jan 1970 13:47

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Współpraca firmy Coca-Cola z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia nabrała realnego wymiaru. Na placu Bankowym i przy ulicy Ząbkowskiej stanęły pierwsze recyklomaty do selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych. Zebrane szkło, plastik i aluminium trafią do powtórnego wykorzystania, a zwracający je otrzymają ekopunkty, które będą mogli wymienić na zniżki u partnerów akcji: w sieci kawiarni Costa Coffee, Multikinie, Teatrze Dramatycznym i Teatrze Capitol.

Dwa recyklomaty na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej to pierwsze z 10 maszyn, które Coca-Cola we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia przekazała miastu. Do maszyn można wrzucać butelki plastiko-we PET, butelki szklane oraz aluminiowe puszki.

Co zrobić, aby wymienić odpady na punkty? Zainstalować i uruchomić aplikację ETS Portfel na telefonie (do zbierania ekopunktów), następnie zeskanować swój indywidualny kod w recyklomacie, wrzucać pojedynczo surowce i zbierać ekopunkty. Po uzbieraniu ich odpowiedniej liczby można wymienić je na zniżki u partnerów akcji.

System jest ekologiczny – maszyny nie wymagają drukowania paragonów i posiadania kart.

Zachęcamy warszawianki i warszawiaków do recyklingu. Symbolicznie nagradzamy osoby, które działają na rzecz ekologii. Podczas codziennych obowiązków nie każdy ma czas, by zastanawiać się nad ochroną środowiska. Zniżki do kawiarni, teatru czy kina są nie tylko nagrodą, ale również ważnym przypomnieniem, że warto segregować odpady i chronić naszą planetę. Im więcej osób przyswoi ten pozytywny nawyk, tym mniej będziemy negatywnie oddziaływać na przyrodę i klimat – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Jesteśmy niezwykle dumni ze współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia, nawiązanej w ramach naszej najnowszej kampanii społecznej #WCIĄŻZMIENIAMY. 

To program pilotażowy, ale jednocześnie pierwsza tego typu inicjatywa realizowana na tak dużą skalę. Jest ona naszym kolejnym krokiem na drodze do realizacji ambicji „Świata bez Odpadów”. Do 2030 r. chcemy zbierać i przekazywać do recyklingu tyle opakowań, ile trafia od nas do rąk konsumenta. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom możemy łatwiej i szybciej osiągnąć ten cel – deklaruje Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.

Kampania Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY to polska odsłona europejskiej kampanii #NEVERSETTLE. W jej ramach Coca-Cola prezentuje swoje rozwiązania m.in. dla wyzwań środowiskowych w obszarze ograniczania odpadów plastikowych oraz ochrony zasobów wodnych. W Polsce wiele zostało już zrobione. Zmniejszyliśmy masę produkowanych butelek PET o 45%, tym samym ograniczając ilość plastiku i wykorzystując do produkcji coraz więcej surowców wtórnych. Już teraz prawie 100% naszych opakowań nadaje się do recyklingu – mówi Ivanov. 

Co więcej, dzięki współpracy z partnerami i samorządami tylko w 2018 r. udało się zebrać do recyklingu 63% wszystkich naszych opakowań, które trafiły do konsumentów. Stawiamy nie tylko na edukację, ale także na realne działania, bo przynoszą one efekt. Mamy nadzieję, że współpraca z Miastem Stołecznym także spotka się z pozytywnym odbiorem i zaowocuje kolejnymi zwyżkami w selektywnej zbiórce opakowań – dodaje Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

W ramach współpracy z m.st. Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia Coca-Cola przekaże łącznie 10 nowoczesnych recyklomatów firmy EcoTech System. Poza obecnie postawionymi dwoma, kolejne spodziewane są na jesieni. Następne 3 zostaną postawione w okolicy Urzędu Dzielnicy Bielany i Urzędu Dzielnicy Białołęka oraz Podzamcza, a pozostałe lokalizacje miasto potwierdzi w późniejszym terminie.

Segregacja odpadów nie zabiera dużo czasu, nie jest trudna, wymaga tylko chwili uwagi. Dzięki takim prostym gestom możemy przywrócić wartość zużytym rzeczom. Przyklaskujemy tej akcji i liczymy na jej pozytywny odbiór przez mieszkańców – mówi Sławomir Brzózek, prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Coca-Cola