Inteligentne rozwiązanie do śledzenia w kapsułkach Nescafé
1 Jan 1970 11:19

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern Nestlé nawiązał współpracę z firmą Nozama w celu wdrożenia rozwiązania do śledzenia kapsułek kawy Dolce Gusto, by w ten sposób kontrolować, czy konsumenci oddają zużyte kapsułki do punktów recyklingu; ci ostatni dzięki specjalnej aplikacji mogą zbierać punkty za recykling i wymieniać je na nagrody i rabaty. Na testy nowego rozwiązania firmy wybrały sklep Nestlé Market w mieście Esplugues de Llobregat pod Barceloną.

Jak informują uczestnicy projektu, konsumenci mogą pobrać aplikację NDG Recycling z Apple Store lub Google Play. W sklepie w Esplugues de Llobregat mogą zważyć kapsułki, które zamierzają poddać recyklingowi, na inteligentnej wadze; wyświetlony przez nią kod QR należy następnie zeskanować za pomocą aplikacji NDG Recycling w celu przesłania danych.

Aplikacja umożliwi klientom przechowywanie personalizowanych danych dotyczących liczby oddanych kapsułek oraz gromadzenie punktów, które można następnie zamienić na nagrody lub zniżki we wspomnianym sklepie.

Nestlé i Nozama twierdzą, że rozwiązanie umożliwiające śledzenie łączy i angażuje konsumentów w proces zarządzania odpadami, przy okazji zapewniając drugie życie zużytym kapsułkom po kawie. Co więcej, urządzenie śledzące zwiększa przejrzystość procesu odzyskiwania i recyklingu kapsułek.

Daniel Garcia, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w Nozama, wyjaśnia: Jesteśmy dumni, że Nozama Technology umożliwia dokonanie przełomu przez Nescafé Dolce Gusto i daje konsumentom szansę poznania, w jaki sposób w minimalizację odpadów angażuje się cały łańcuch dostaw.

Berta Cruz, dyrektorka ds. handlu w NESCAFE Dolce Gusto, dodaje: Dzięki tej współpracy technologicznej nasi konsumenci ujrzą wymierny efekt oddawania zużytych kapsułek do punktu zbiórki, współpracując w ten sposób na rzecz zmniejszenia ilości odpadów i promując gospodarkę obiegu zamkniętego.

Współpraca ma również na celu zachęcenie konsumentów Nescafé Dolce Gusto do oddawania swoich kapsułek do punktu zbiórki za pośrednictwem Plastiks Marketplace. Wprowadzona na rynek na początku tego roku platforma Plastiks łączy konsumentów i producentów z firmami zajmującymi się recyklingiem za pomocą niewymiennych tokenów (NFT), które mogą być wykorzystywane jako narzędzie marketingowe lub w formie programu lojalnościowego do zachęcania do zbiórki i recyklingu. Nozama ogłosiła niedawno, że platforma Plastiks będzie certyfikować tworzywa sztuczne, który Gravity Wave odzyskuje z Morza Śródziemnego i wykorzystuje w swoich produktach.

Opracowano na podstawie informacji firmy Nestlé