AEROBAL: rośnie popyt na puszki
1 Jan 1970 14:07

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Międzynarodowa Organizacja Producentów Aluminiowych Pojemników Aerozolowych (AEROBAL) poinformowała, że w 2022 r. liczba towarów wysłanych do klientów przez jej firmy członkowskie wzrosła o 6,8%, do około 6 mld sztuk. Wzrost napędza rosnący popyt ze strony branży higieny osobistej i farmaceutycznej, zwłaszcza z Europy i ze Stanów Zjednoczonych. 

AEROBAL przypisuje te wartości wzrostom – odpowiednio – o 13% w sektorze farmaceutycznym, o 17% w sektorze lakierów do włosów, o 14% w sektorze pianek do golenia oraz o 42% w innych sektorach higieny osobistej, wszystko w porównaniu z danymi z 2021 roku.

Dominujące pod względem liczby zamówień sektory dezodorantów i perfum również zanotowały wzrost, choć na niższym – niespełna 4% – poziomie. AEROBAL szacuje, że zamówienia z rynku higieny osobistej stanowią 82% całkowitych dostaw realizowanych przez członków tej organizacji. 

Jak podaje organizacja, średni popyt w 27 państwach członkowskich UE (plus Wielka Brytania) wzrósł o około 10%. Jeśli uwzględnić 6% wzrost poziomu dostaw do Ameryki Północnej i Południowej, regiony te łącznie odpowiadają za około 71% dostaw członków AEROBAL. 

Organizacja odnotowała również w ubiegłym roku wzrost popytu o 6,7% w Azji i Australii, za to na Bliskim Wschodzie nastąpił spadek dostaw o blisko 4%. 

Wybiegając w przyszłość AEROBAL oczekuje, że proponowane zmiany dyrektywy w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych będą stanowiły wyzwanie dla europejskich producentów i importerów – szczególnie z uwagi na kładziony przez nią nacisk na upraszczanie wzornictwa opakowań, poprawę projektowania pod kątem recyklingu oraz dokumentowanie wymagań i deklaracji zgodności.

AEROBAL spodziewa się również „zadowalającego rozwoju rynku” w pierwszym kwartale 2023 roku, jednak ostrzega, że trwający konflikt między Rosją a Ukrainą, utrzymująca się inflacja oraz groźba nadchodzącej recesji w wielu krajach mogą nadal powodować problemy dla branży.

Branża aluminiowych puszek na aerozole stoi obecnie w obliczu dwóch wyzwań – wyjaśnia Wan Tsang Lin, prezes AEROBAL. – Po pierwsze, braku możliwości przystosowania maszyn do produkcji innowacyjnych puszek aerozolowych. Ponadto kluczowym czynnikiem konkurencyjności w branży stała się dostępność techników i wykwalifikowanej siły roboczej. Prawdą jest, że w przeszłości rynki opakowań były stosunkowo odporne nawet w czasach kryzysu. Jednak utrata siły nabywczej wśród konsumentów może ostatecznie odbić się negatywnie na rynkach FMCG, a więc również na rynku higieny osobistej.

Mimo to prezes AEROBAL pozostaje optymistą w kwestii dalszego rozwoju sektora puszek aerozolowych w Europie: Sprawdzona innowacyjność branży, znakomite właściwości materiałowe aluminium oraz optymalna zdolność tego materiału do recyklingu przyczynią się do powstania zasobooszczędnych rozwiązań opakowaniowych, które w przekonujący sposób spełnią nowe wymagania prawne.

Opracowano na podstawie materiałów AEROBAL

Tumaczenie: TK