Norymberga gospodarzem zlotu producentów opakowań
1 Jan 1970 23:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 24-26 września 2024 r. europejski sektor opakowań po raz kolejny tłumnie stawi się na FACHPACK, targach opakowań, technologii i procesów. Ponad 1400 wystawców zgromadzonych w Centrum Wystawienniczym w Norymberdze zaprezentuje materiały i akcesoria opakowaniowe, maszyny i technologie pakowania, a także kluczowe procesy automatyzacji, znakowania i etykietowania, druku opakowań i logistyki wewnętrznej.

Tematem przewodnim tegorocznych targów jest „Transition in Packaging” (Transformacja opakowań), co trafnie opisuje zmiany zachodzące obecnie w branży, które znajdą odzwierciedlenie w 11 halach wystawienniczych i w atrakcyjnym programie towarzyszącym. Goście będący przedstawicielami segmentów dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych mogą spodziewać się licznych prezentacji na forach PACKBOX, INNOVATIONBOX i SOLPACK 5.0, a także interesujących pokazów specjalnych i ceremonii wręczenia nagród.

Heike Slotta, dyrektorka wykonawcza ds. imprez wystawienniczych w NürnbergMesse, tryska optymizmem: Po zaplanowanej przez nas przerwie w 2023 r. powracamy z FACHPACK 2024. Przygotowania idą pełną parą i wszystko składa się w całość. Wkrótce w Norymberdze odbędzie się „zjazd klasowy” branży opakowaniowej, prawdziwa atrakcja w kalendarzu naszych klientów. Serdecznie zapraszam wszystkich specjalistów z sektora opakowań do odwiedzenia we wrześniu centrum wystawienniczego: Tworzymy przyszłość, więc upewnij się, że jesteś jej częścią!

FACHPACK 2024 w sercu Europy

Szczególnie cieszy fakt, że FACHPACK 2024 to wydarzenie obejmujące cały kontynent. Jak mówi Heike Slotta: 54% wystawców pochodzi z Niemiec, reszta z silnego niemieckojęzycznego obszaru gospodarczego oraz z krajów sąsiednich. Szczególnie silną reprezentację ma Turcja.

Warto w tym kontekście wspomnieć o nowych wystawcach, którzy stanowią ok. 20% wszystkich firm prezentujących swoją ofertę na FACHPACK 2024. Wysoki odsetek z nich – 70% – pochodzi spoza Niemiec.

Organizatorzy FACHPACK postrzegają swoje targi jako źródło inspiracji dla branży. Oprócz obszernej ekspozycji produktów to przekonanie znajduje dodatkowe odzwierciedlenie w programie prezentacji podczas trzech forów: PACKBOX (w hali 4), INNOVATIONBOX (w hali 2) oraz SOLPACK 5.0 (w hali 3). Wszystkie trzy dotyczą aktualnych kwestii mających istotny wpływ na

sektor opakowaniowy, m.in. radzenia sobie z nowymi przepisami PPWR, gospodarką o obiegu zamkniętym, automatyzacją i sztuczną inteligencją lub alternatywnymi rozwiązaniami opakowaniowymi i nowymi surowcami opartymi na włóknach.

Odpowiedzialni za przygotowanie programu PACKBOX kluczowi partnerzy z branży opakowań zapraszają zainteresowanych uczestników do wysłuchania lub przyłączenia się do dyskusji. Forum będzie moderowane przez trzech prawdziwych branżowych „wyjadaczy”: Matthiasa Mahra z czasopisma branżowego „Lebensmittel Praxis” (24-25 września), dra Johannesa Bergmaira z Pack Experts i Światowej Organizacji Opakowań (WPO) (25 września) oraz Olivera Berndta z Niemieckiego Instytutu Opakowań dvi (26 września). Zarejestrowani wystawcy przedstawią na forum INNOVATIONBOX swoje nowe produkty i innowacje procesowe w serii zwięzłych prezentacji. Program poprowadzą popularne moderatorki Nina Schönrock i Petra Bindl. Forum SOLPACK 5.0 jest poświęcone zrównoważonym rozwiązaniom opakowaniowym i będzie prowadzone i moderowane przez Petera Desilétsa i Volkera Muche, dyrektorów zarządzających agencji projektowania opakowań Pacoon GmbH.

Trzy dni networkingu w najlepszym wydaniu

Zgodnie ze swoim hasłem „Tworzymy przyszłość”, targi FACHPACK oferują doskonałą platformę do nawiązywania kontaktów. W tym kontekście nowością będzie wydarzenie networkingowe Women4Packaging skierowane do kobiet z branży opakowań, które odbędzie się pierwszego dnia targów (24 września w NCC Mitte). Zaoferuje ono uczestniczkom wyjątkową okazję do nawiązania kontaktów, wzajemnego inspirowania się i omówienia najnowszych tematów i trendów w branży opakowań. Całe wydarzenie będzie odbywać się w swobodnej atmosferze, a jego punktem kulminacyjnym będzie przemówienie Very Strauch, założycielki Female Leadership Academy i ekspertki w dziedzinie feministycznego przywództwa.

Pierwszego dnia targów na scenę zostanie zaproszonych 41 laureatów najbardziej prestiżowej europejskiej nagrody w dziedzinie opakowań – German Packaging Award, do której tym razem aspirowało prawie 250 opakowań z 13 krajów. Niemiecka Nagroda Opakowaniowa jest przyznawana przez Niemiecki Instytut Opakowań (dvi), a ogłoszenie zwycięzców w dziesięciu kategoriach rozpocznie się o godz. 16.30 w sali Munich Room w NCC Mitte. Jako partner premium, FACHPACK zaprezentuje specjalną nagrodę dla młodych talentów. To wyróżnienie honoruje najlepsze koncepcje opakowań stworzone przez uczniów, studentów i stażystów.

DZIEŃ STUDENTÓW trzeciego dnia targów (26 września) połączy firmy i młode talenty działające w branży opakowań. Na zaproszenie organizatorów FACHPACK i Niemieckiego Instytutu Opakowań (dvi) ponad 60 studentów z regionów niemieckojęzycznych wspólnie z profesjonalistami z (maksymalnie) 10 firm opakowaniowych i właścicielami marek weźmie udział w branżowych warsztatach. Ożywiona dyskusja na temat wymagań przyszłości i konkretnej pracy w branży opakowaniowej gwarantowana! Uczestnicy mogą się również spodziewać specjalnej wycieczki po targach FACHPACK i swobodnej sesji networkingowej „Meet & Greet”.

Przez wszystkie trzy dni targów relacje na żywo z centrum wystawowego będzie realizować FACHPACK TV, a prezenterzy Julia Paul i Jan Malte Andresen będą relacjonować przebieg imprezy ze „szklanego studia” w hali 4. Zespół wiodącego niemieckiego czasopisma branżowego zajmującego się opakowaniami przeprowadzi rozmowy, wywiady, panele i prezentacje na temat opakowań, opowie także o nowościach i trendach bezpośrednio z hal wystawowych; wszystkie treści będą transmitowane w mediach społecznościowych, a następnie będzie je można pobrać z internetowej biblioteki multimediów.

Alternatywne rozwiązania opakowaniowe i innowacyjni nowicjusze

W tym roku FACHPACK wprowadzi inspirujący element programu: „Pawilon alternatywnych rozwiązań opakowaniowych”, w którym prezentowane będą przykłady zamienników powszechnie stosowanych materiałów oraz dyskutowana możliwa przyszłość branży. W całkowicie wykupionym pawilonie w hali 3 trzynaście firm zaprezentuje swoje rozwiązania, w tym kompostowalne plastikowe torby i torebki na herbatę, materiały tapicerskie wykonane z łusek ziaren, opakowania z wytłoków trzciny cukrowej i wiele innych. Forum SOLPACK 5.0 również będzie częścią tego pawilonu. Na wszystkie trzy dni targów organizatorzy przygotowali różnorodny program i ciekawe prezentacje (z którymi wystąpi łącznie 35 ekspertów ds. opakowań oraz wystawców).

Każdy, kto szuka świeżych, niekonwencjonalnych pomysłów i produktów zapewniających rozwiązanie problemów związanych z opakowalnictwem, ponownie znajdzie je w tym roku na stoiskach start-upów w hali 2. Tutaj zmieści się pawilon „Young Innovators” dla młodych, innowacyjnych firm, który jest dotowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Klimatu (BMWK). Dodatkowo Newcomer Pavilion zapewni debiutantom na targach FACHPACK i nowicjuszom w branży opakowań platformę do zaprezentowania przed profesjonalną publicznością swoich firm i innowacyjnych produktów. Rzecz jasna, FACHPACK 2024 nie byłby kompletny bez popularnego pawilonu Labels & More w hali 3A.

Dobre wzornictwo na pokazie „Outside the Box”

Każdy zainteresowany projektowaniem opakowań powinien odwiedzić specjalny pokaz „Outside the Box” w hali 4. Wystawa, której kuratorem jest firma bayern design działająca w imieniu FACHPACK, zaprezentuje drogę, jaką przechodzi opakowanie od wstępnego pomysłu wzorniczego aż po zrealizowany atrakcyjny projekt opakowania, i dostarczy wiele cennych informacji na temat wpływu projektu na procesy rozwojowe. Zbada także, w jaki sposób projektanci – jako kreatywni partnerzy w procesie rozwoju – znajdują rozwiązania spełniające techniczne, ekologiczne i ekonomiczne wymagania dotyczące opakowań. Korzystając z nietypowych przykładów, takich jak innowacyjne opakowanie na prześcieradła lub system wielokrotnego użytku dla produktów gospodarstwa domowego, takich jak detergenty lub mydło, pokaże procesy projektowania, które wydłużają obieg opakowań i sprawiają, że marki stojące za produktami są bardziej dostępne, a także wspierają identyfikację i świadomość wśród klientów i użytkowników.

Opracowano na podstawie materiałów organizatorów
Tłumaczenie: TK