ePS CONNECT 2024 pod znakiem automatyzacji
1 Jan 1970 23:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Doroczne wydarzenie CONNECT 2024 firmy eProductivity Software (ePS) było miejscem premiery oprogramowania Paxis, przeznaczonego dla rozwijających się przetwórców etykiet. Wprowadzono również wiele nowych aktualizacji oprogramowania, które – jak twierdzi dostawca – zapewnią, że firmy zajmujące się drukiem i przetwórstwem opakowań na całym świecie będą w stanie sprostać wyzwaniom i zmaksymalizować stojące przed nimi możliwości. W ciągu kilku dni wypełnionych prelekcjami, sesjami edukacyjnymi oraz możliwościami nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń wyłoniło się także kilka kluczowych trendów, które będą stanowić o kierunkach rozwoju branży w najbliższych latach.

 Jako największy na świecie twórca systemów informatycznych do zarządzania drukiem i produkcją opakowań, z ok. 200 programistami pracującymi nad szeroką gamą rozwiązań, eProductivity Software poczuwa się do odpowiedzialności wobec branży, aby umożliwić jej maksymalizację wartości w zmieniającym się krajobrazie – to główne przesłanie płynące z powitalnego przemówienia Gabriela (Gaby’ego) Matsliacha, dyrektora zarządzającego ePS.

Wyższy poziom automatyzacji

Pierwszym z widocznych na CONNECT 2024 trendów był jeszcze większy nacisk na nowy, bardziej usprawniony interfejs użytkownika (UI). Uczestnicy wielokrotnie dzielili się spostrzeżeniem, zresztą dobrze znanym całej branży: trudno jest znaleźć wykwalifikowanego pracownika i utrzymać go w dzisiejszym środowisku biznesowym. Jak zauważył Nick Benkovich, wiceprezes ds. zarządzania portfolio produktów i partnerstw strategicznych w Print ePS (eProductivity Software zostało podzielone na dwie niezależne jednostki biznesowe – Print ePS oraz ePS Packaging), firma zmieniła interfejs użytkownika tak, aby był łatwy do obsłużenia przez kogoś zupełnie nowego w branży, bez lat – a nawet dziesięcioleci – wiedzy i doświadczenia, które mogli mieć odpowiednicy tej osoby z przeszłości. Jest to tym cenniejsze, że bardziej doświadczeni specjaliści, zwłaszcza w zakresie kalkulacji kosztów druku, odchodzą na emeryturę i nie ma nikogo, kto mógłby zająć ich miejsce.

Gaby Matsliach podkreślił, że jednym z głównych celów firmy jest uczynienie oferowanego oprogramowania „bardziej intuicyjnym dla następnej generacji, która jest mniej techniczna”. Wskazał, że nie chodzi o zmianę sposobu działania systemów oprogramowania lub usunięcie funkcjonalności, ale bardziej o ponowne zdefiniowanie wyglądu i sposobu poruszania się po nich przez użytkowników. Innym sposobem, w jaki ePS ułatwia korzystanie z oprogramowania, jest dodanie tego, co Gaby Matsliach nazywa „automatyzacją następnego poziomu”, którą można zobaczyć w wielu produktach, w tym iQuote, Productivity Workbench, ePS Automator, ePS Fusion i eFlow Enterprise Service Bus. Modernizacji doczekały się pakiety ePS Radius ERP i Packaging Suite – innowacje obejmują intuicyjne przepływy pracy, zaawansowaną automatyzację i możliwości integracji z wiodącymi w branży partnerami technologicznymi, w tym HP Indigo PrintOS, Esko Automation Engine, Phoenix i rozwiązaniami programowymi innych dostawców.

W odpowiedzi na wyzwania producentów etykiet

Podczas CONNECT 2024 Gaby Matsliach poinformował o wprowadzeniu nowej, intuicyjnej i przystępnej cenowo platformy klasy ERP w chmurze, zaprojektowanej specjalnie w celu sprostania wyzwaniom małych i rozwijających się producentów etykiet.

Paxis to rozwiązanie natywne dla chmury, które zostało zbudowane od podstaw. Oferuje zaawansowane, a jednocześnie proste rozwiązanie, które można wdrożyć w ciągu kilku dni i które nie wymaga zespołu IT do zarządzania. Obejmuje ono gotowe narzędzia do zarządzania produkcją etykiet drukowanych cyfrowo i analogowo, z dostosowanymi procesami przepływu pracy. Paxis jest niezwykle obiecujący dzięki swoim potencjalnym możliwościom. Został zaprojektowany tak, aby był niezwykle wydajny i rozszerzalny, co zrewolucjonizuje nasze operacje – mówi Ryan Casey, dyrektor zarządzający firmy Customizable.com, która jest jednym z pierwszych użytkowników oprogramowania Paxis. – Elastyczność i łatwość użytkowania oferowane przez Paxis są kluczowe dla start-upów takich jak nasz. Jego intuicyjna konstrukcja ułatwiła nam adaptację i może znacznie zmniejszyć nasze wyzwania operacyjne.

W walce z greenwashingiem

Innym ważnym trendem, który przewijał się przez całe wydarzenie, był zrównoważony rozwój. Wielu prelegentów zauważyło, że chociaż zainteresowanie nim nieco spadło w okresie pandemii, to w ostatnich miesiącach ponownie wzrosło i znacznie wykroczyło poza wymagania z przeszłości. Nie wystarczy już po prostu używać papieru z recyklingu – właściciele marek, nabywcy druku i konsumenci chcą znać pełny łańcuch dostaw dla każdego produktu, w tym materiałów marketingowych i opakowań.

Jules Van Sant, dyrektor wykonawcza Two Sides North America w rozmowie z Carrie Klepzig, wiceprezeską ds. marketingu globalnego w eProductivity Software zauważyła, że: papier i opakowania na jego bazie mają do opowiedzenia wspaniałą historię środowiskową. Jednym z największych mitów, rozpowszechnionym wśród konsumentów, jest to, że opakowania i papier szkodzą środowisku; w rzeczywistości jest przeciwnie. 55% konsumentów uważa, że powierzchnia lasów kurczy się, podczas gdy na całym świecie sadzi się drzewa na ponad 7 mln ha rocznie. Każdego roku wycinane jest tylko ok. 2% lasów na papier i produkty na bazie papieru, w porównaniu z ok. 3% strat rocznie spowodowanych klęskami żywiołowymi, takimi jak pożary. Nasza branża jest bardzo odpowiedzialna – zauważyła Jules Van Sant.

Recykling to kolejne zagadnienie, na temat którego powstało wiele mitów. 61% konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że aby uzyskać papier z recyklingu, potrzebne są również domieszki włókien pierwotnych w celu zapewnienia niezbędnej wytrzymałości. Prowadzenie zrównoważonego, odpowiedzialnego programu – a istnieje wiele organizacji certyfikujących – zapewni, że będziemy mogli nadal używać włókien z recyklingu w przyszłości.

Greenwashing był ważną częścią rozmowy. Jules Van Sant zauważyła, że jest to duży problem. Wiele rządów – lokalnych, federalnych i międzynarodowych – zaczęło się poważniej zajmować faktem, że firmy próbują obchodzić regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju. W trakcie wydarzenia CONNECT podzielono się wieloma wskazówkami, jak być bardziej zrównoważonym, począwszy od współpracy z organizacjami w celu uzyskania certyfikatów, po coroczne uzyskiwanie danych liczbowych od partnerów i dostawców zajmujących się recyklingiem oraz produkowanie rzeczywistej ilości papieru i innych materiałów eksploatacyjnych poddawanych recyklingowi w ciągu roku.

Rozmowy „przy kominku” to znak rozpoznawczy wydarzenia CONNECT. Oprócz opisanej powyżej, dużym zainteresowaniem słuchaczy cieszyła się także rozmowa Marka Olina, prezesa ePS z Fernando Alperowitchem, wiceprezesem i dyrektorem generalnym ds. rozwiązań przemysłowych HP w Ameryce Północnej na temat napędzania wzrostu w branży druku i opakowań.

Wydarzenie ePS CONNECT, które odbyło się w dniach 20-22 sierpnia br. w Las Vegas, było czymś znacznie więcej niż spotkaniem użytkowników. Odkąd dostawca oprogramowania jest biznesem niezależnym od firmy EFI, znacznie szerzej współpracuje z producentami rozwiązań dla poligrafii i opakowań, dzięki czemu wystawcami na CONNECT 2024 były również firmy takie jak HP, ECO3, EFI, Esko, Konica Minolta czy Ricoh.

Swoje rozwiązanie prezentowała także firma Carbon Quota. Może być ono zaimplementowane do oprogramowania ePS, aby obliczać ślad węglowy każdego zadania, a liczba ta może być automatycznie dodawana do wyceny i faktury.

Podczas ubiegłorocznej konferencji zainaugurowany został lunch networkingowy dla kobiet aktywnych w branżach poligrafii i opakowań. W tym roku wzięła w nim udział jeszcze większa grupa liderek, które w atmosferze nieoceniania i wsparcia chętnie dzieliły się swoimi doświadczeniami z młodszymi, dopiero zaczynającymi pracę koleżankami.

Anna Naruszko