ALPLA pracuje nad zamknięciami z celulozy
1 Jan 1970 14:15

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

ALPLA Group ogłosiła zawiązanie spółki joint venture z Glatfelter Corporation, w ramach której obie firmy wraz z Blue Ocean Closures (BOC) będą pracowały nad rozwojem zamknięć i innych formowanych produktów opakowaniowych z włókien naturalnych z wykorzystaniem technologii formowania na sucho.

ALPLA, która specjalizuje się w produkcji opakowań i ich recyklingu, poinformowała, że decyzja o połączeniu sił z dostawcą materiałów konstrukcyjnych Glatfelter ma na celu rozwój najwyższej jakości produktów z celulozy, które – jak twierdzi – mają być w 100% pochodzenia biologicznego i potencjalnie ulegać biodegradacji w oceanach. Wśród anonsowanych produktów znajdują się nakrętki na butelki. Kooperujące firmy zamierzają wesprzeć start-up ze Szwecji, firmę Blue Ocean Closures, w rozwoju produktu i skróceniu czasu jego rynkowej premiery.

Zdaniem Chrisa Astleya, starszego wiceprezesa i dyrektora ds. handlowych w Glatfelter, ta współpraca łączy podobnie myślące firmy, które podzielają analogiczne dążenia i cele środowiskowe. Czujemy ekscytację, mogąc współpracować z ALPLA i BOC przy tworzeniu bardziej innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska produktów o trwałym wpływie na nasz świat.

Lars Sandberg, dyrektor generalny BOC, skomentował: Oprócz wspólnej wizji zrównoważonej przyszłości, [obie firmy]wnoszą ze sobą rozległą wiedzę w zakresie technologii produkcji i materiałoznawstwa.

ALPLA podkreśliła, że ta współpraca stanowi element jej planu zwiększenia zakresu inwestycji w gospodarkę obiegu zamkniętego, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru badań nad tworzeniem alternatywnych materiałów pochodzenia biologicznego nadających się do recyklingu.

W 2020 r. ALPLA zaprezentowała - obwołane pierwszym „neutralnym pod względem emisji CO2” - tworzywo PET z odzysku, a rok później zainwestowała 5 mln euro w system do wytłaczania przeznaczony do produkcji rPET nadający się do kontaktu z żywnością. Od 2019 r. firma kontynuuje również prace nad papierowymi butelkami Paboco; w 2022 r. przewidziano rozpoczęcie pilotażowej fazy rozlewania do nich produktów marki Lenor należącej do koncernu Procter & Gamble.

Opracowano na podstawie informacji firmy ALPLA