Amcor i Fedrigoni prezentują przełomowe opakowanie
5 May 2025 10:30

Sorry, this entry is only available in Polski.

Unikalne połączenie folii na opakowania flow wrap, Amcor AmPrima Plus, oraz półsztywnej etykiety Fedrigoni pozwoliło stworzyć opakowanie chusteczek nawilżanych, które w całości nadaje się do odzysku i może być kierowane do strumieni recyklingu polietylenu w całej Europie.

Folia na opakowania flow wrap oraz półsztywna etykieta na bazie PE zapewniają doskonałą funkcjonalność i wydajność chusteczek

Firma Amcor, globalny producent odpowiedzialnych rozwiązań opakowaniowych, nawiązała współpracę z Fedrigoni, czołowym dostawcą specjalistycznych papierów do pakowania i innych kreatywnych zastosowań, etykiet samoprzylepnych, nośników graficznych i RFID - w celu opracowania wszechstronnego opakowania na chusteczki nawilżane, które jest gotowe do recyklingu.

Współpraca ta stanowi znaczący przełom w branży producentów środków czystości i higieny osobistej. Ma przyspieszyć przejście tego sektora na opakowania nadające się do recyklingu zgodnie z przepisami, takimi jak unijne rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które ma na celu zmniejszenie ilości odpadów opakowaniowych i uczynienie wszystkich opakowań na rynku UE nadającymi się do recyklingu do 2030 r.

Rozwiązanie monomateriałowe od Amcor i Fedrigoni zapewnia markom szereg korzyści, w tym potencjalne oszczędności w opłatach EPR, ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych oraz zmniejszenie śladu węglowego opakowań.

Folia na opakowania flow wrap oraz półsztywna etykieta na bazie PE zapewniają doskonałą funkcjonalność i wydajność chusteczek przez cały okres użytkowania opakowania. Nowe rozwiązanie opakowaniowe do chusteczek nawilżanych zostało certyfikowane jako nadające się do recyklingu przez organizacje Recyclass i cyclos-HTP.

Dodatkowo, rozwiązanie Amcor AmPrima Plus może zawierać materiały z recyklingu poużytkowego (PCR), torując drogę do wdrożenia PCR na większą skalę przed 2030 rokiem, gdy PPWR zacznie egzekwować obowiązek produkowania opakowań z tworzyw sztucznych z określonym udziałem materiałów pochodzących z recyklingu.

Unikalny skład opakowania chusteczek nawilżanych AmPrima Plus, w połączeniu z opatentowaną półsztywną etykietą Fedrigoni, pozwala markom zmniejszyć masę opakowania nawet o 15% w porównaniu do tradycyjnych, wielomateriałowych rozwiązań ze sztywną etykietą. Nowe opakowanie cechuje nawet o 55% niższy ślad węglowy, zgodnie z metodologią oceny cyklu życia ASSET firmy Amcor, która jest certyfikowana przez The Carbon Trust. Zoptymalizowana pod kątem ciężaru konstrukcja opakowania pomaga dodatkowo markom zaoszczędzić na opłatach EPR, zmniejszając je maksymalnie o 35%.

Geoffrey Gendebien, menedżer ds. marketingu w dziale Home & Personal Care w Amcor, mówi: Innowacja wymaga współpracy i współdziałania. Łącząc folię AmPrima do chusteczek nawilżanych z półsztywną etykietą Fedrigoni, Amcor i Fedrigoni osiągnęły coś wyjątkowego - kompletne opakowanie przeznaczone do recyklingu w strumieniu recyklingu PE.

Federico Lanzi, dyrektor ds. marketingu i badań i rozwoju w dziale etykiet samoprzylepnych firmy Fedrigoni, dodaje: W tym wymagającym i technicznym sektorze poprawa gotowości do recyklingu produktów do użytku domowego i higieny osobistej będzie miała kluczowe znaczenie dla sukcesu rozporządzenia PPWR. Łącząc wiodącą pozycję Fedrigoni w etykietowaniu samoprzylepnym z doświadczeniem Amcor w zakresie odpowiedzialnego pakowania, z dumą oferujemy rozwiązanie, które wspiera projektowanie zorientowane na klienta. Współpraca ta odzwierciedla również przyspieszenie procesów innowacyjnych Grupy i jest zgodna z naszą strategią ESG do 2030 r., której celem jest posiadanie wyłącznie materiałów zaprojektowanych z myślą o optymalnym recyklingu i odzysku po zakończeniu eksploatacji.

Opracowano na podstawie informacji firmy Fedrigoni