Amcor i Nestlé stworzyły ekologiczne opakowanie na batoniki KitKat
1 Jan 1970 09:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Amcor poinformowała, że w kooperacji z koncernem Nestlé i grupą zewnętrznych firm wyprodukowała miękką owijkę na batoniki KitKat, w której skład weszło 30% zrecyklowanego polipropylenu.

Współpracujące ze sobą firmy Amcor, Nestlé, CurbCycle, iQ Renew, Licella, Viva Energy Australia, LyondellBasell, REDcycle i Taghleef Industries wykorzystały swoje indywidualne doświadczenie w zbiórce i przetwarzaniu miękkich odpadów plastikowych, aby stworzyć prototyp opakowania KitKat na rynek australijski.

Simon Roy, wiceprezes i dyrektor generalny Amcor Flexibles w Australii i Nowej Zelandii, skomentował: To wyjątkowy moment dla Amcor, a nasz udział w tym projekcie odzwierciedla dążenie do tego, by wszystkie opakowania Amcor były do 2025 r. projektowane sposób, który umożliwi ich recykling lub ponowne wykorzystanie.

Jesteśmy dumni, że jako światowy lider w sektorze opakowań konsumenckich mogliśmy wykorzystać nasze doświadczenia przy projektowaniu konstrukcji, która zaspokaja potrzeby konsumentów, a po zużyciu może zostać przetworzona lub ponownie wykorzystana w opakowaniach przeznaczonych do kontaktu z żywnością.

Miękkie tworzywa sztuczne tworzą trwałe, przyjazne dla konsumenta opakowania o doskonałych własnościach barierowych, a przy tym są lekkie i tanie. Ta współpraca pokazuje, że w warunkach kooperacji interesariuszy w całym łańcuchu wartości miękkie tworzywa mogą stać się częścią gospodarki obiegu zamkniętego, przynosząc doskonały efekt dla środowiska i naszych społeczności.

Sandra Martinez, dyrektor generalna Nestlé Australia, dodała: Wspólnie udowodniliśmy, że istnieje sposób rozwiązania problemu miękkich tworzyw sztucznych. Producenci tacy jak Nestlé odegrają kluczową rolę w stymulowaniu popytu na miękkie opakowania z plastiku nadające się do kontaktu z żywnością oraz w tworzeniu takich warunków rynkowych, które sprawią, że wszyscy interesariusze w całym łańcuchu wartości będą je postrzegać jako zasób, a nie odpad.

Opracowano na podstawie informacji firmy Amcor