Amcor: recykling opakowania najważniejszy przy wyborze produktu
9 Apr 2025 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski.

Nowe badania przeprowadzone przez firmę Amcor sugerują, że informacje potwierdzające możliwość recyklingu opakowań w najsilniejszym stopniu kształtują decyzje zakupowe konsumentów; 84% z nich twierdzi, że sprawdza instrukcje na opakowaniu, aby dowiedzieć się, czy nadaje się do odzysku.

Kupujący najbardziej pozytywnie reagują na oświadczenia dotyczące „opakowań nadających się do recyklingu”

Firma Amcor opublikowała trzecią edycję swojego raportu z badań konsumenckich, dzieląc się wynikami z 2025 roku. W oparciu o odpowiedzi 3351 konsumentów ankietowanych w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Szwecji i Polsce - raport ma na celu dostarczenie markom cennego wglądu w to, w jaki sposób preferencje konsumentów przyspieszają przejście na bardziej odpowiedzialne opakowania.

Do kluczowych danych autorzy zaliczają informację, że 71% konsumentów rozumie stwierdzenie „wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu” (wzrost o 4% w stosunku do poprzedniego badania), oraz rosnący trend odnośnie wyboru opakowań z papieru (przy czym 72% konsumentów twierdzi, że rozumie oświadczenia dotyczące opakowań papierowych i wykorzystuje je do podejmowania decyzji zakupowych).

Amcor twierdzi, że deklaracje dotyczące możliwości recyklingu umieszczane na opakowaniach okazały się ważniejsze dla konsumentów niż zmniejszenie śladu węglowego, mimo że uczestnicy ankiety uznali „globalne ocieplenie” za ich główną troskę o środowisko – i ten motyw powtarza się od pierwszej edycji badania w 2020 roku. Kupujący najbardziej pozytywnie reagują na oświadczenia dotyczące „opakowań nadających się do recyklingu”, a następnie „opakowań kompostowalnych”, „opakowań wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu” i „opakowań papierowych”.

Firma zaleca, aby marki reagowały na to poprzez przejście na pakowanie produktów w opakowania nadające się do recyklingu lub papierowe, wyposażone w jasne komunikaty i instrukcje. Badanie wskazuje również na rosnącą preferencję względem opakowań papierowych jako materiału, który dobrze wygląda na półce i jest łatwo rozpoznawalny oraz darzony zaufaniem przez konsumentów.

Z badania wynika, że 72% europejskich konsumentów rozumie oświadczenia dotyczące opakowań papierowych i wykorzystuje je do podejmowania decyzji zakupowych, a 18% stwierdziło, że są skłonni zapłacić więcej za tego rodzaju opakowania.

Opracowano na podstawie informacji firmy Amcor