API Folie Polska wśród partnerów konferencji Label Innovations
1 Jan 1970 13:28

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

  2 kwietnia br. w warszawskim Centrum Expo XXI odbyła się 5. konferencja z cyklu Label Innovations, będąca jednym z wydarzeń towarzyszących targom Packaging Innovations 2019. Zorganizowana przez drukarnię Etykiety.pl Etigraf i przebiegająca pod hasłem „Eko, które kupi konsument – czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”, zgromadziła przedstawicieli agencji reklamowych, właścicieli marek, specjalistów ds. marketingu i kreacji oraz projektantów graficznych. Firma API Folie Polska po raz kolejny już była partnerem tego wydarzenia, a jej dyrektor zarządzająca – Katarzyna Kozińska, wystąpiła na konferencji z referatem zatytułowanym „Przyszłość opakowań premium w kontekście wzrostu znaczenia ekologii”.

Konferencja Label Innovations na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń branżowych, dedykowanych projektowaniu i produkcji etykiet. Wzięło w niej udział ponad 70 osób reprezentujących różne segmenty rynkowe oraz pracowników firm produkcyjnych, wykorzystujących etykiety i opakowania w kontekście promowania i uatrakcyjniania swoich wyrobów. Z roku na rok jej program jest wzbogacany o kolejne elementy. W tym roku poza referatami uczestnicy wzięli udział w warsztatach kreatywnych, podczas których tworzyli proekologiczną, a zarazem atrakcyjną dla konsumenta etykietę.

W części seminaryjnej goście konferencji wysłuchali kilku interesujących wystąpień. Dotyczyły one zagadnień takich jak: odpowiedzialność producenta wobec uwarunkowań prawnych związanych z wprowadzaniem do obrotu opakowań lub produktów w opakowaniach (Daniel Chojnacki i Tymon Grabarczyk, kancelaria radców prawnych DZP), specyfika zachowań nabywczych i konsumpcyjnych (Magdalena Ankiel, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), trendy proekologiczne w projektowaniu graficznym etykiet (Jarosław Grzesica i Mateusz Bąkała, agencja kreatywna This), trendy na rynku podłoży do drukowania etykiet (Izabela Antczak, UPM Raflatac), proekologiczne innowacje w etykietach (Iwona Studzińska, Etykiety.pl Etigraf) oraz problemy w projektowaniu etykiet i sposoby ich unikania (Grzegorz Dziewanowski, S.M. Art).

„Każda kolejna edycja konferencji Label Innovations przyciąga coraz więcej uczestników, ponieważ dotykamy tematów i problematyki bardzo bliskich i trudnych dla właścicieli marek" – podkreśla Anita Czarniecka, prezes zarządu Etykiety.pl Etigraf. "Obecnie wielu producentów boryka się z problemem konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami np. takimi jak 'eko'. Rozumiemy, że zmiana opakowania wiąże się z kosztami, dlatego wspieramy producentów w tym procesie, oferując jednocześnie optymalizację kosztów i atrakcyjną, wyróżniającą się etykietę, która pomoże sprzedać produkt. Jest to duże wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy półtoragodzinnych warsztatów, które odbyły się na zakończenie konferencji. Podczas nich uczestnicy tworzyli ekologiczną etykietę na produkt wegański. Powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Rozwiązania te uwzględniały przejście przez wszystkie etapy tworzenia opakowania: od założeń strategicznych poczynając, poprzez określenie potrzeb grup docelowych, wypracowanie koncepcji etykiety, dobranie odpowiednich technologii drukowania, na finalnym wyglądzie etykiety skończywszy. Należy podkreślić, że był to efekt pracy zespołów roboczych, w tym: stratega, grafika, specjalisty z drukarni oraz właściciela marki, a uczestnicy otrzymali wsparcie ekspertów oraz prelegentów w postaci profesjonalnego doradztwa. Dzięki tej pracy nasi goście przekonali się, że na ten sam produkt można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających na półce koncepcji etykiet, w różnych wariantach cenowych, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływa znacząco na koszty całego procesu. Wielu uczestników konferencji zwraca się do nas z prośbą o wsparcie w zakresie rozwiązań etykietowych oraz ich uszlachetnień. Obecnie pracujemy nad kilkunastoma projektami optymalizacji rozwiązań etykietowych, mających na celu wdrożenie ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań oraz realizację polityki zrównoważonego rozwoju. Kolejna, 6. edycja Label Innovations odbędzie się za rok, ale już dziś jesteśmy otwarci na nowe wyzwania technologiczne ze strony producentów z wielu branż.”

Ze strony API Folie Polska prezentację poprowadziła Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca polskim oddziałem tego brytyjskiego producenta specjalistycznych folii, laminatów i materiałów holograficznych, znajdujących zastosowanie m.in. przy uszlachetnianiu druków. Na wstępie zaprezentowała API Group, jej potencjał i ofertę skierowaną do drukarń opakowaniowych i etykietowych. „Jesteśmy marką globalną, ale w przypadku polskiego rynku obecną lokalnie" – mówiła. "Poza częścią handlową dysponujemy zakładem konfekcjonowania folii i ich magazynowania w podwarszawskim Piasecznie. To gwarantuje naszym klientom nie tylko szybką dostępność wybranego asortymentu, ale też pozwala zaproponować – w ramach kompleksowej obsługi – doradztwo przy wyborze materiału oraz wsparcie techniczne podczas jego wdrażania w procesie produkcyjnym”.

„Z kolei z myślą o projektantach graficznych i właścicielach marek kilka lat temu powstał projekt API Trends Folio" – kontynuowała Katarzyna Kozińska. "Jest to wydawnictwo, w którym nasz zespół specjalistów odpowiedzialnych za kreację, pod kierownictwem Davida Petersa – Creative Development Managera, wskazuje trendy w projektowaniu opakowań i etykiet na najbliższe lata. Publikacja uwzględnia też studia przypadku, dotyczące wdrożenia naszych pomysłów przez czołowe marki premium z całego świata, m.in. z branż alkoholowej i kosmetycznej”.

Dużą część prezentacji Katarzyny Kozińskiej zajęło omówienie badań konsumenckich, jakie firma API zleciła w ubiegłym roku. Przeprowadzone przy wykorzystaniu technologii eye-tracking przez firmę Package InSight we współpracy z Uniwersytetem Clemsona, miały za zadanie pokazać wpływ opakowania i jego wyglądu na decyzje zakupowe dokonywane przez klientów. „Posłużono się tu przykładem czekolady, a do badań wybrano jej dwie popularne marki: szwajcarską i belgijską. W obu przypadkach produkty te posiadały opakowania standardowe oraz uszlachetnione folią metalizowaną. Okazało się, że nawet produkt średniej klasy, ale w atrakcyjnym opakowaniu, nadającym mu charakter dobra luksusowego, może być uznany przez klienta za coś lepszego. Dla właścicieli marek czy projektantów graficznych przekaz jest zatem klarowny: warto zadbać o to, by produkt wyróżniał się na półce sklepowej, przyciągał uwagę konsumentów niebanalnym wykończeniem czy efektami specjalnymi”.

Podsumowując udział API Folie Polska w konferencji Label Innovations, Katarzyna Kozińska mówi: „Nasza firma dysponuje odpowiednimi materiałami pozwalającymi uzyskać efekt 'wow', o którym była mowa w badaniach Package InSight. Co więcej, staramy się, by nasza oferta była coraz bardziej proekologiczna, a więc zbieżna z obecnymi trendami rynkowymi. Wszystkie wytwarzane przez API Group folie cechuje niski stopień migracji, co ma szczególne znaczenie w branży spożywczej, gdyż pozwala na produkcję bezpiecznych dla konsumenta opakowań na żywność. W ostatnim czasie wprowadziliśmy też na rynek Transmet – nie zawierający folii laminat klasy high-end, przeznaczony do uszlachetniania opakowań tekturowych zadrukowanych w technice wklęsłodrukowej. Jak zatem widać, udział rozwiązań zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju w naszym portfolio jest coraz większy”.

Źródło: API Folie

Podpisy do zdjęć:
1. Katarzyna Kozińska - dyrektor zarządzająca API Folie Polska (z lewej) i Anita Czarniecka - prezes zarządu Etykiety.pl Etigraf.
2. (aut. Etykiety.pl Etigraf) W tegorocznej konferencji Label Innovations wzięło udział około 70 osób.
3 (aut. Etykiety.pl Etigraf): Podczas wieńczących konferencję warsztatów ich uczestnicy mieli za zadanie stworzyć ekologiczną etykietę na produkt wegański.