Debiut nowych folii Api na targach w Mediolanie 
1 Jan 1970 13:20

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Podczas targów Packaging Première 2019, które odbywały się w dniach 27-29 maja br. w Mediolanie, firma API Group oficjalnie wprowadziła do swojej oferty dwie nowe serie folii do uszlachetniania opakowań. Pierwsza z nich – CBH – to metalizowana folia do hot stampingu (z możliwością zadrukowywania). Druga to folia metalizowana do tłoczenia na gorąco, dostępna w wariancie do zastosowań ogólnych (UB) oraz specjalistycznych, uwzględniających duże obszary krycia i trudne w obróbce, niepowlekane podłoża (UBH). Wszystkie nowo wprowadzone na rynek produkty – jak podaje firma – są już dostępne w globalnej sieci sprzedaży API Group, uwzględniającej także jej rodzimy oddział – API Folie Polska.

Z informacji, jakie napłynęły od kolegów z włoskiego oddziału API wynika, że targi Packaging Première zakończyły się dla naszej firmy bardzo dużym sukcesem. Odbyliśmy na nich blisko 200 ważnych spotkań biznesowych z przedstawicielami drukarń, projektantami opakowań i właścicielami marek. Nasze nowe propozycje w postaci folii CBH i UB/UBH spotkały się z dużym zainteresowaniem rynku i zostały bardzo dobrze przyjęte. Mamy nadzieję, że nawiązane w Mediolanie nowe kontakty handlowe wkrótce zaowocują kolejnymi wdrożeniami naszych innowacyjnych materiałów, dedykowanych produkcji opakowań – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. 

Seria CBH – następca folii XO

Pierwszym z nowych produktów, wprowadzonych przez API na rynek podczas mediolańskich targów, jest 12-mikronowa folia metalizowana CBH, przeznaczona do tłoczenia na gorąco i zawierająca grubszą warstwę kleju, która ma zapewnić odpowiednie przyleganie i przyczepność aplikowanych na nią farb. Jest ona dedykowana produkcji opakowań pudełkowych i etykiet (samoprzylepnych oraz drukowanych na maszynach arkuszowych) dla odbiorców z branż: winiarskiej, spirytusowej, kosmetycznej, perfumeryjnej, spożywczej, konfekcyjnej, środków higieny osobistej i FMCG. Rekomendowane przez producenta z myślą o niej podłoża to: folie etykietowe, a także powlekane oraz niepowlekane papiery i kartony. Jak zapewnia API, jest ona niezwykle odporna na działanie wody, a także napojów alkoholowych (np. piwa czy wina). 

CBH ma docelowo zastąpić w naszej ofercie znaną od lat folię XO, będąc produktem doskonalszym, a przez to pozycjonowanym wyżej – mówi Katarzyna Kozińska. – Obecnie oferowana jest w czterech odcieniach, które pokrywają ponad 94% kolorystyki dostępnej w ramach serii XO. Zastosowana w niej grubsza warstwa kleju to jedna z kluczowych cech tego innowacyjnego materiału w kontekście procesu jego zadrukowywania. Zastosowanie tłoczenia na gorąco oraz druku z opcjonalnym uszlachetnieniem pozwala na tworzenie przyciągających wzrok, wielobarwnych efektów specjalnych. Zrealizowane z jej udziałem wydruki można poddawać obróbce z udziałem systemów suszenia UV i konwencjonalnego oraz wodnych farb i lakierów. CBH zapewnia właściwe krycie dużych powierzchni, pozwala na odwzorowanie małych detali, oferuje też ostre, czyste wykończenie przetwarzanego materiału.

UB/UBH – do zastosowań ogólnych i specjalistycznych

Druga ważna premiera rynkowa API z targów w Mediolanie to seria folii nowej generacji do zastosowań ogólnych – UB. Jest to, jak zapewnia producent, wszechstronna folia do tłoczenia na gorąco, kompatybilna z powlekanymi i niepowlekanymi podłożami papierowymi oraz foliami etykietowymi. Wśród jej typowych zastosowań API wymienia: etykiety samoprzylepne, etykiety realizowane w technice arkuszowej oraz kartony pudełkowe, zaś jej docelowymi klientami są producenci opakowań i etykiet współpracujący z przedstawicielami branż: win i alkoholi wysokoprocentowych, kosmetycznej, perfumeryjnej, spożywczej, konfekcyjnej, środków higieny osobistej i FMCG.

Folia UB zapewnia jasny, odblaskowy efekt finalny, zarówno w warstwie tekstowej, jak i obrazowej – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Podobnie jak w przypadku folii CBH, wykończone z jej udziałem materiały cechują wysoki poziom krycia i znakomita reprodukcja nawet najmniejszych detali oraz wysoka odporność na wodę, piwo czy wino.

Z myślą o tłoczeniu na gorąco, realizowanym na trudnych w obróbce niepowlekanych podłożach wsiąkliwych, a jednocześnie uwzględniającym bardzo duże obszary krycia, firma API stworzyła dedykowany produkt – 12-mikronową folię UBH. Dostępna (podobnie jak UB) w 7 odcieniach, rekomendowana jest przez producenta – poza ww. nietypowymi zastosowaniami – także do przetwarzania z udziałem takich podłoży jak: niepowlekane oraz powlekane papiery i kartony, a także niepowlekane folie, zadrukowywane farbami konwencjonalnymi, wodnymi oraz UV. Jak dodaje API, folia UBH może też znaleźć zastosowanie w oprawie książkowej oraz przy obróbce wybranych materiałów skórzanych. 

To możliwe za sprawą jej struktury, uwzględniającej dodatkową, grubą warstwę kleju – mówi Katarzyna Kozińska. – Dzięki niej folia jest we właściwy sposób wtłaczana w podłoże (np. w skórę), także gdy występują na nim nierówności. To właśnie owa warstwa kleju czyni UBH folią dostosowaną do wsiąkliwych podłoży niepowlekanych, a przy tym trudnych w obróbce. Zapraszamy do kontaktu z naszym polskim oddziałem. Chętnie zaprezentujemy nowe produkty wszystkim zainteresowanym, dostarczymy próbki, przedyskutujemy kwestię ich wdrożenia z uwzględnieniem finalnej aplikacji. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Opracowano na podstawie materiałów firmy API Group