Dni Współpracy Metsä Board 
1 Jan 1970 12:20

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Lekkie, białe i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju materiały zyskały dużą popularność w branży opakowań. Najbardziej oczekiwanymi cechami są bezpieczeństwo i wysoka wydajność. 

Co jeszcze można zrobić? Jak klienci i właściciele marek postrzegają materiały Metsä Board? Na te pytania odpowiedziano w dniach 14 i 15 czerwca br. podczas Dni Współpracy Metsä Board, które odbyły się w hotelu Narvil w podwarszawskim Serocku. Wydarzenie było poświęcone przede wszystkim współpracy sieciowej w zakresie opakowań. 

Wydarzenie otworzyli Mika Paljakka, wiceprezes działu Folding Boxboard i Veijo Korkalainen, wiceprezes działu White Kraftliner, prezentując firmę, jej rozwój w ostatnich latach oraz ofertę będącą odpowiedzią na nowe trendy. Megatrendy, takie jak wzrost liczby ludności, urbanizacja i rosnąca świadomość ekologiczna, otwierają nowe możliwości dla opakowań tekturowych – powiedział Mika Paljakka. 

Beata Barańska-Czyżkowska, design&packaging manager w ORCLA Care opowiedziała, jak estetyczne opakowania kartonowe mogą zainteresować konsumentów. Przykłady zaprezentowane przez prelegentkę charakteryzowały się otwartością podejścia i umiejętnym wykorzystywaniem cech materiału. 

Stanisław Moczulski, dyrektor sprzedaży w dziale Folding Boxboard w Polsce, przedstawił trendy w branży opakowań kosmetyków, wyrobów farmaceutycznych i produktów spożywczych, a Aleksandra Fiedoruk, kierownik sprzedaży w dziale White Kraftliners, omówiła rozwój e-handlu. Oprócz wymagań funkcjonalnych na opakowania używane w e-handlu wpływają kluczowe trendy takie jak zrównoważony rozwój, wydajność, komunikacja z systemami zewnętrznymi i personalizacja. W przyszłości będzie coraz więcej opakowań wielokanałowych, tzn. opakowań zaprojektowanych na potrzeby zarówno sprzedaży tradycyjnej, jak i e-commerce – podsumowała Aleksandra Fiedoruk.

Nową inicjatywę Metsä Board przedstawił Mikko Mannola, wiceprezes ds. sprzedaży w dziale Food Service Board. Opisał wpływ wzrostu popularności żywności na wynos na rynek opakowań oraz zrównoważone rozwiązania Metsä Board, ze szczególnym uwzględnieniem nowej tektury z ekowarstwą barierową – MetsäBoard Pro FSB EB1. Opracowujemy kolejne innowacyjne rozwiązania w zakresie tektur barierowych – zapewnił Mikko Mannola.

Bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój

Bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój należały do tematów najczęściej poruszanych podczas Dni Współpracy. Marcin Łaba, dyrektor techniczny Metsä Board, przedstawił wymagania producentów opakowań kartonowych, których celem jest zapewnienie pełnego bezpieczeństwa produktów. W przypadku opakowań żywności jest szczególnie ważne, aby wszystkie surowce i praktyki produkcyjne oraz testy były zgodne z przepisami i gwarantowały, że produkty spożywcze będą smakowały tak, jak powinny.

Anne Uusitalo, dyrektor ds. bezpieczeństwa produktu i zrównoważonego rozwoju podkreśliła, jak ważna jest wiedza o pochodzeniu surowców. Metsä Board wykorzystuje wyłącznie odnawialne, świeże włókna pochodzące z lasów, w których prowadzona jest zrównoważona gospodarka leśna, ze 100% identyfikowalnością. Wszystkie podmioty w łańcuchu dostaw drewna Metsä mają certyfikaty PEFC i FSC potwierdzające znane pochodzenie produktów.

Cele i metody działania PEFC przedstawili Fabienne Sinclair, szefowa marketingu PEFC oraz dr inż. Krzysztof Jodłowski z PEFC Polska. 

Informacja i inspiracja

Usługi Metsä Board w zakresie projektowania opakowań i inspirujące przykłady zostały zaprezentowane przez Leenę Yliniemi, dyrektor marketingu oraz Marcina Łabę.  Celem usług zespołu projektantów jest optymalizacja opakowań pod względem kosztów, wagi, wydajności, sprawnej logistyki, zrównoważonego rozwoju i wrażeń konsumentów. 

Dorota Kałowska, Cobalt Spark Partner and Strategy Consultant, podzieliła się swoim doświadczeniem w wymagającym sektorze marek, w tym marek własnych, które toczą zaciętą walkę o dominację w branży detalicznej.

W ramach koncepcji „Package-Lab” firma Metsä Board zaprezentowała inspirujące przykłady i pomysły, dotyczące innowacyjnego wykorzystywania materiałów i wzornictwa. Podczas prezentacji najnowszej technologii Augmented Reality (AR) – Arilyn – uczestnicy zobaczyli, w jaki sposób opakowania mogą otwierać drogę do świata wirtualnego. Panele warsztatowe były prowadzone równolegle w trzech grupach zainteresowań, co dawało możliwość pogłębionej dyskusji w szerszym kontekście. 

Spotkanie zakończyły niezwykle interesujące i inspirujące opowieści Aleksandra Doby o wyzwaniach i radościach, które spotkały go podczas samotnych wypraw kajakowych przez Atlantyk.

Opracowanie: AN