DS Smith: ambitne plany inwestycyjne 
1 Jan 1970 14:14

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma DS Smith, producent opakowań z tektury falistej, przedstawiła trzyletni program inwestycyjny mający na celu zwiększenie produkcji opakowań, którego elementem jest budowa dwóch nowych fabryk w Europie (w Polsce i Hiszpanii) oraz dwóch w USA. Planowane jest także otwarcie kolejnych centrów PackRight; najnowsze zostało uruchomione kilka tygodni temu w Niemczech.

Nowe fabryki za trzy lata

DS Smith opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku obrotowego (kończące się 31 października 2017 roku). W ciagu tych sześciu miesięcy firma osiągnęła blisko 19-procentowy wzrost sprzedaży (do 2,8 mld funtów brytyjskich). 

Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 11% do 251 mln funtów, natomiast po odliczeniu jednorazowych kosztów związanych z przejęciami i restrukturyzacją, a przed opodatkowaniem, zysk wyniósł 144 mln funtów.

W związku z silnym wzrostem globalnego popytu na opakowania tekturowe, który wg prognoz ma utrzymywać się w kolejnych latach, firma DS Smith widzi wiele możliwości rozwoju (mimo rosnących cen papieru). Dlatego w 2017 r. zakupiła za 208 mln euro rumuńskie firmy EcoPack i Ecopaper, a za 920 mln dolarów amerykańskich producenta opakowań z papieru w USA, firmę Interstate Resources.

PackRight pomaga klientom

W grudniu ub.r. firma DS Smith oficjalnie uruchomiła nowe Centrum PackRight w niemieckim Hövelhof. To już szóste centrum otwarte w regionie niemiecko-szwajcarskim; pierwsze zaczęło działać w maju 2016 r. w Hamburgu.

PackRight to autorska koncepcja DS Smith, wyjątkowa na rynku opakowaniowym. Dokonując analizy pełnego cyklu dostaw pod kątem najnowszych trendów zakupowych, sprzedażowych oraz rynkowych firma tworzy innowacyjne i kreatywne rozwiązania w zakresie POS oraz opakowań, w czym pomagają jej fachowcy z obsługiwanych przedsiębiorstw. Tworzone koncepcje pomagają klientom w zwiększaniu poziomu sprzedaży oraz redukują ryzyko i koszty działalności ich biznesu. 

Centra PackRight przyczyniają się do osiągania sukcesów przez naszych klientów – podkreślił w trakcie uroczystego uruchomienia nowej inwestycji Tom Wetzel, dyrektor działu opakowań konsumenckich i displayów DS Smith dla regionu Niemiec i Szwajcarii. – Dyskusje, które z nimi prowadzimy dowodzą, że nasze holistyczne podejście sprawdza się, zaś pomysły na innowacyjne ekspozytory i opakowania generują konkretną wartość dodaną dla naszych odbiorców. Bardzo nas to cieszy i dlatego otwieramy szóste centrum PackRight w tym regionie.

Marion Mandalka, szef nowego centrum w Hövelhof, dodała: Nasi klienci oczekują, że displaye oraz rozwiązania opakowaniowe będą sprawdzać się w całym łańcuchu dostaw, a jednocześnie będą mniej skomplikowane. Dlatego różne osoby z różnych obszarów działalności obsługiwanych przez nas firm – marketingu, logistyki, produkcji czy sprzedaży – uczestniczą w warsztatach organizowanych przez Centra PackRight. Z wyprzedzeniem analizujemy najważniejsze trendy i czynimy obserwacje w warunkach rynkowych, w jakich działają nasi odbiorcy, by następnie podczas warsztatów dzielić się z nimi naszą kompletną wiedzą. W ciągu zaledwie jednego dnia wspólnie z nimi jesteśmy w stanie opracować produkt, który nadaje się do praktycznego zastosowania. Jedną z korzyści takiego strategicznego podejścia jest redukcja do minimum kosztownych procesów koordynacji działań klientów. Nasza koncepcja znacząco skraca czas dotarcia na rynek, dzięki czemu ich produkty trafiają do 

sprzedaży wyraźnie szybciej.

Podczas oficjalnego uruchomienia PackRight zaproszeni goście mieli okazję nie tylko obejrzeć nowe centrum oraz fabrykę DS Smith w Hövelhof, ale także zdobyć wiedzę na temat najnowszych trendów i doświadczyć na własnej skórze, jak wirtualna rzeczywistość pomaga w kreowaniu nowych pomysłów. Klienci zyskali szansę wkroczenia do wirtualnego świata opakowań i wypróbowania różnych trendów opakowaniowych oraz ekspozycyjnych „na żywo” w wirtualnym supermarkecie. Programu uroczystości dopełniła prezentacja zatytułowana „Trendy w punktach sprzedaży 2025”. 

Firma zapowiedziała również, że w pierwszych tygodniach nowego roku uruchomi kolejne Centrum PackRight dla Niemiec i Szwajcarii.

Na podstawie materiałów firmy DS Smith opracował TK