Ekologiczne opakowania Stora Enso dla firmy Atria
1 Jan 1970 08:15

Rosnące zainteresowanie konsumentów opakowaniami przyjaznymi dla środowiska nie umknęło uwadze firm z branży spożywczej. W ostatnim czasie firma Atria – jeden z czołowych fińskich producentów wędlin i innych porcjowanych produktów mięsnych – wprowadził nowy rodzaj opakowań. Bazują one na stworzonym przez firmę Stora Enso rozwiązaniu DeLight Solution, wykorzystującym odnawialny karton przeznaczony na opakowania dostosowane do zmiennych temperatur. Rozwiązanie to zostało zastosowane przez firmę Atria przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów wędliniarskich – Kulinaari. Co ciekawe, jest to pierwszy przypadek wykorzystania tego rodzaju tacki kartonowej na rynku wędlin i produktów mięsnych przeznaczonych do kanapek. Opakowanie ma nową kartonową i przesuwaną pokrywę, która zapewnia, że nawet po otwarciu przechowywany w lodówce produkt zachowuje świeżość. Atria mocno podkreśla ekologiczność nowego opakowania i przekonuje, że smaczne jedzenie w połączeniu z zadowoleniem wynikającym z dbania o środowisko naturalne (czyli segregowania odpadów nadających się do ponownego użycia) stanowią gwarancję prawdziwej przyjemności. Podkreśla to także Saija Moisio, dyrektor ds. marki: – Przyjazne dla środowiska opakowanie odgrywało dla nas kluczową rolę. Planując wprowadzenie na rynek rodziny produktów Atria Kulinaari, testowaliśmy również alternatywne rozwiązania, które byłyby zgodne z naszym przesłaniem. Oczekiwania klientów wiązały się przede wszystkim ze zminimalizowaniem ilości odpadów uzyskiwanych z opakowań produktów spożywczych. Zdaniem konsumentów, opakowanie, które można poddać recyklingowi oferuje najwyższy poziom wartości, a co za tym idzie – jest przez nich najbardziej cenione. Dlatego przy wprowadzaniu na rynek Atria Kulinaari zwróciliśmy na ten aspekt bardzo dużą uwagę. W zalewie opakowań wykonanych z tworzyw sztucznych, opakowania kartonowe wędlin i porcjowanych produktów mięsnych stanowią rzadkość na chłodniczych półkach supermarketów. Czy zatem mają szansę zdobyć większą popularność w tym segmencie rynkowym? – Badania przeprowadzone w pierwszych tygodniach po wprowadzaniu Atria Kulinaari na rynek pokazują, że nasz nowy produkt został zauważony przez klientów i jest łatwy do znalezienia na półce sklepowej. W dużej mierze przyczynia się do tego nowe, wyróżniające go na tle pozostałych wyrobów, opakowanie – dodaje Saija Moisio. Zastosowana w kartonie, wykonana z tworzywa specjalna warstwa chroniąca przed powietrzem, zapewnia długoterminową świeżość wyrobów z serii Kulinaari. Opakowanie Stora Enso DeLight Solution, przeznaczone do zimnych produktów spożywczych, jest wytwarzane z kartonu Trayforma Performance, zawierającego specjalną polimerową obręcz uszczelniającą, chroniącą przed dopływem powietrza. Technologia ta została stworzona i opatentowana przez firmę Stora Enso. Opakowanie ma też specjalną powłokę wewnętrzną, która pełni funkcję dodatkowej warstwy ochronnej. W przeciwieństwie do większości opakowań gotowej, schłodzonej żywności, puste tacki i pokrywki po wyrobach z rodziny Kulinaari można z powodzeniem poddać recyklingowi wraz z innymi odpadami wykonanymi z kartonu. Opracowano na podstawie informacji Stora Enso