FachPack 2018 ustanowił nowe rekordy
1 Jan 1970 13:47

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Odbywające się w dniach od 25 do 27 września targi FachPack 2018 przyciągnęły do centrum wystawienniczego NürnbergMesse ok. 45 tys. zwiedzających (w 2016: 41,014 tys.), pragnących poszerzyć swą wiedzę na temat innowacji i trendów w branży opakowaniowej. 

W porównaniu z poprzednią edycją oznacza to ponad 8% wzrost frekwencji, na co duży wpływ miała liczniejsza obecność gości spoza Niemiec. Impreza po raz pierwszy odbyła się w dwunastu halach wystawienniczych, z udziałem 1644 wystawców (2016: 1542), zapewniając wiele okazji do pogłębionych dyskusji nt. opakowań konsumenckich i przemysłowych. Największe zainteresowanie towarzyszyło tematom cyfryzacji, handlu internetowego, wzornictwa opakowań oraz zrównoważonego rozwoju. Organizatorzy targów już zapowiedzieli, że tematem przewodnim kolejnej edycji w 2019 r. będą opakowania przyjazne środowisku. 

Jestem pod wrażeniem dynamiki i kreatywności, które obserwowaliśmy w halach wystawowych w trakcie ostatnich 3 dni – mówi dyrektor FachPack Cornelia Fehlner. – Jest oczywiste, że przemysł opakowaniowy znajduje się w przełomowym momencie. Oprócz wyzwań natury technicznej branżę szczególnie mocno interesuje poszukiwanie inteligentnych opakowań zaspokajających złożone potrzeby, które dodatkowo służą interesom środowiska i konsumenta, a także koncentrują się na kompletnym cyklu produkcyjnym. Innymi słowy, opakowań przyszłości. Na tym skoncentrujemy się na targach FachPack 2019.

38% gości z zagranicy

Tradycyjnie na targach FachPack najsilniej reprezentowane były firmy opakowaniowe z Niemiec, w tym roku w liczbie 1023 wystawców. Mimo tego można zauważyć wyraźny trend „europeizacji” tych targów – z satysfakcją notuje Fehlner. Liczba wystawców spoza Niemiec sięgnęła w tym roku 38%.

Licznie przybyły na targi firmy z krajów sąsiadujących (lub bliskich geograficznie), zwłaszcza z Włoch, Holandii, Polski, ze Szwajcarii, z Czech, Austrii i Turcji. 98% zwiedzających wyraziło satysfakcję z poziomu produktów i usług prezentowanych na FachPack – jak wynika z rezultatów badania przeprowadzonego przez niezależny instytut badawczy.

Profesjonaliści dopisali: 90% decydentów w Norymberdze

W gronie zwiedzających znaleźli się przede wszystkim przedstawiciele sektorów żywności i napojów, technologii farmaceutycznych i medycznych, kosmetycznego, chemicznego oraz automotive. Około 90% z nich deklaruje udział w podejmowaniu ważnych decyzji (odnośnie do zakupów lub zaopatrzenia) w swych firmach. Około 50% zajmuje wyższe stanowiska, a nie mniej niż jedna osoba na pięć wchodzi w skład ścisłego kierownictwa. 

Produkty i usługi odzwierciedlają łańcuch procesów pakowania

Po raz kolejny na targach FachPack prezentowano wszechstronną gamę produktów i usług wykorzystywanych na każdym etapie łańcucha życia opakowań: od materiałów i maszyn do ich produkcji, przez druk i wykańczanie, aż po systemy i usługi logistyczne. Największy udział przypadł materiałom opakowaniowym (papier, tektura, tworzywa sztuczne i szkło) oraz osprzętowi (etykiety, plomby), które na stoiskach zaprezentowało 780 wystawców. Techniczne aspekty produkcji opakowań – innymi słowy maszyny do produkcji i obróbki opakowań, technologie etykietowania i znakowania, a także urządzenia do testowania, kontrolowania i recyklingu – były pokazywane na stoiskach 560 firm. 270 wystawców zaprezentowało produkty i usługi powiązane z logistyką, a zatem służące do przechowywania, ładowania i transportu opakowań. Wreszcie 224 firmy skoncentrowały się na nowościach związanych z drukiem i wykańczaniem opakowań. 

Dobre przyjęcie programów specjalnych

Wiele forów tematycznych oraz specjalnych prezentacji, jakie odbyły się w trakcie tegorocznych targów FachPack, dostarczyło okazji do zawodowego rozwoju oraz dzielenia się wiedzą na wszelkie tematy powiązane z opakowalnictwem. Dziewiętnastu partnerów branżowych zaangażowało się w przygotowanie forów PackBox oraz TechBox; 100 prezentacji wygłoszonych przez 120 prelegentów i dyskutantów wysłuchało ogółem 7,5 tys. uczestników. Nowa hala 8., przeznaczona dla wystawców oferujących rozwiązania do druku i wykańczania opakowań, oraz zorganizowana w jej centralnym punkcie specjalna wystawa opakowań premium cieszyły się również ogromną popularnością. Zaprezentowane w ramach wystawy eksponaty przyciągały wzrok wzornictwem oraz innowacyjnymi materiałami. Nie zabrakło również chętnych do odwiedzenia parku tematycznego „Opakowania dla technik medycznych i farmacji”, usytuowanego w hali 3A zajmowanej przez producentów opakowań na leki i kosmetyki.

Nagrody dla najlepszych 

Bohaterami ceremonii wręczenia nagród 2018 German Packaging Award, która odbyła się pierwszego dnia targów – 25 września – było 40 wyjątkowych rozwiązań dla wszystkich ogniw łańcucha wartości dodanej. Najwyższe laury w postaci wyjątkowej Złotej Nagrody otrzymały w tym roku dwa wyróżniające się innowacyjnością produkty, prezentowane w kategoriach „Zrównoważony rozwój” oraz „Wzornictwo i wykańczanie”: FlexiClose firmy Schur, czyli w pełni zdatne do recyklingu opakowanie wykonane wyłącznie z poliolefin, oraz Seepje, opakowanie na detergenty firmy Hordijk. 

Organizatorzy poinformowali, że kolejna edycja targów FachPack w Norymberdze odbędzie się w dniach 24-26 września 2019 r.

Na podstawie materiałów organizatora opracował TK