Fachpack 2021 odpowie na branżowe wyzwania
1 Jan 1970 12:26

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jak zapewniają organizatorzy, pomimo pandemii data najbliższej edycji targów FACHPACK 2021 wydaje się pewna. Europejskie targi technologii opakowań mają zgodnie z planem odbyć się w Centrum Wystawienniczym w Norymberdze, w dniach 28-30 września 2021 r. Przygotowania są już zakończone, a dokumenty rejestracyjne zostały wysłane do wystawców na początku maja br. Po zaplanowanej przerwie w 2020 roku FACHPACK ma powrócić z nowym wizerunkiem marki i nowym hasłem: „My tworzymy przyszłość”.

W ostatnich miesiącach pracowaliśmy nad pozycjonowaniem FACHPACK  rozmawiając z wieloma firmami i partnerami – mówi Heike Slotta, dyrektor wykonawczy ds. wystaw w NürnbergMesse i dodaje: FACHPACK jest swego rodzaju przewodnikiem dla przemysłu opakowaniowego i jego użytkowników w Europie. Jest też źródłem inspirujących sugestii, wyznacza trendy oraz pomaga rozwijać się w nowych obszarach. Wystawcy doceniają atmosferę pracy, wysoką jakość i profesjonalizm rozmów ze specjalistami branżowymi oraz dobry stosunek kosztów do korzyści płynących z uczestnictwa.

FACHPACK oferuje wystawcom i zwiedzającym mnóstwo miejsca i czasu na twórcze dyskusje oraz wspólną pracę nad opracowaniem przyszłych rozwiązań opakowaniowych. Wystawcy mogą znaleźć idealnych potencjalnych klientów, a odwiedzający otrzymują szczegółowe odpowiedzi na pytania dotyczące opakowań.

Nowe hasło „My tworzymy przyszłość” jest bardzo pojemne, zawiera wszystkie aktualne trendy, czego przykładem może być wpisujący się w nie, bardzo aktualny temat, jakim są „opakowania przyjazne dla środowiska”. Takie ukierunkowanie kolejnej edycji wydarzenia to jeden ze sposobów, w jaki FACHPACK odpowiada na wyzwania społeczne stojące przed branżą opakowań. Idea „zielonych opakowań” stanowi też platformę do prezentacji najlepszych praktyk w zakresie przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych, a także zachęcania do pozytywnej dyskusji na ich temat na szczeblu publicznym. To tu prezentowane mają być opakowania z recyklingu lub nadające się do recyklingu materiały, które pomagają oszczędzać zasoby, opakowania i systemy wielokrotnego użytku oraz procesy, które są przyjazne dla środowiska. FACHPACK czerpie również ze wszystkich kluczowych trendów pojawiających się w branży opakowań, oferując atrakcyjny program wspierający, w tym nowe źródła inspiracji, zwłaszcza na forach PACKBOX i TECHBOX, a także na wielu specjalnych pokazach, warsztatach, miejscach spotkań i ceremoniach takich jak np. konkurs German Packaging Award.

Jak podkreślają organizatorzy, z założenia cele FACHPACK wykraczają poza nawiązywanie kontaktów biznesowych. Lekka, przejrzysta koncepcja graficzna nawiązuje do wcześniejszych wizualizacji, a dominujący kolor to popularny, intensywny pomarańczowy. Nowością jest samo logo oraz nowoczesna „pinezka” zwana przez organi- zatorów PackPin. Pinezka symbolizująca „tu i teraz” wskazuje nam „miejsce, w którym należy być” – w przypadku FACHPACK jest to miejsce, w którym gracze biznesowi spotykają poszukiwaczy pomysłów i wspólnie tworzą przyszłość. Symbolika PackPin jest wieloraka – z jednej strony wygląda trochę jak „dymek” z cytatem, który wskazuje na dialog między ludźmi i różnymi sektorami, a z drugiej przypomina ramię chwytaka maszyny. Strzałka, która uzupełnia logo FACHPACK, oznacza stały rozwój i wpisuje się w hasło przewodnie targów.

Nowy slogan jest krótki, ale nadal wiele mówi o koncepcji wydarzenia. „My” oznacza społeczność: wystawców, zwiedzających, stowarzyszenia branżowe, liderów opinii, media i organizatorów targów. Dla tych wszystkich osób FACHPACK jest wspólnym doświadczeniem, wypełnianym wiedzą i pomysłami. „Tworzenie” wyraża wszystko to, co dzieje się podczas samych targów: podpisywanie kontraktów, kreowanie pomysłów, opracowywanie rozwiązań, poznawanie nowych ludzi. I wreszcie słowo „przyszłość”, które wskazuje na stały rozwój i perspektywiczne myślenie o jutrze.

Wrzesień 2021 roku nie jest zbyt odległy, to mniej niż 18 miesięcy i – jak mają nadzieję przedstawiciele NürnbergMesse  –  do tego czasu wirus powinien być już pod kontrolą, a nawet należeć do przeszłości. Obecnie jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy to nastąpi i jak w kolejnych miesiącach będzie rozwijała się gospodarka. Po zakończeniu kryzysu targi pomogą firmom ponownie pobudzić biznes, a także reaktywować dotychczasowe i nawiązywać nowe kontakty w świecie biznesu. W dłuższej perspektywie webinary, rozmowy wideo i aplikacje VR nie zastąpią osobistych interakcji i uścisków dłoni między partnerami biznesowymi, które są zawsze integralną częścią targów.

Na podstawie materiałów NürnbergMesse opracowała BZ