„Każda Puszka Cenna” – Inicjatywa wspiera recykling
1 Jan 1970 12:07

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Według badań przeprowadzonych przez GlobalWebIndex 64% konsumentów uważa, że opakowanie ekologiczne to takie, które można poddać recyklingowi. Puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność, oszczędzając tym samym energię i surowce. Aby tak się stało, trzeba jednak zacząć od selektywnej zbiórki.

W Polsce już od kilku lat zbierane jest ponad 80% puszek. Przy europejskiej średniej 74% to naprawdę dobry wynik, jednak nie można spocząć na laurach. Zapoczątkowana w 2009 r. w Wielkiej Brytanii inicjatywa Każda Puszka Cenna (eng. Every Can Counts) działa dzisiaj już w 19 krajach, również w Polsce, wykorzystując różne formy dotarcia do konsumentów napojów w puszkach. Nad całą akcją czuwają najwięksi na świecie producenci aluminium i puszek napojowych, dając doskonały przykład, jak firmy mogą wziąć odpowiedzialność za swoje produkty w całym cyklu życia.

Każda Puszka Cenna to inicjatywa, która inspiruje ludzi do recyklingu. Fakt, że zbiórka w całej Europie stale rośnie, jest z pewnością optymistyczny, ale naszym celem jest zapewnienie dosłownie każdej puszce szansy na drugie życie. Dlatego też aktywnie współpracujemy z organizatorami festiwali oraz imprez masowych, markami napojów czy klubami sportowymi, aby urzeczywistnić ten cel – podkreślił Bartłomiej Wojdyło, członek zarządu Fundacji Recal, odpowiedzialny za projekt Każda Puszka Cenna. – Dzisiaj, podobnie jak wiele innych akcji edukacyjnych, musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Motywem przewodnim naszych działań były od zawsze duże koncerty i festiwale. Restrykcje spowodowane COVID-19 bardzo dotknęły naszych przyjaciół – organizatorów festiwali, wydarzeń sportowych czy muzyków. Postanowiliśmy mimo wszystko połączyć siły i w nowej rzeczywistości kontynuować naszą pracę.

Nowe podejście skupia się wokół 3 elementów, które będą wykorzystywane przez organizatorów wydarzeń przeniesionych w tym roku do social mediów. Pierwszy to pewnego rodzaju pamiętnik ze wspólnie przeprowadzonych działań. Kolejnym elementem są filmy edukacyjne nakręcone w scenerii miasteczka festiwalowego. Ostatnią, jednak najważniejszą atrakcją są specjalnie przygotowane 

filtry AR, przypominające, jak postępować ze zużytymi puszkami. Filtry zostały zostały przygotowane we współpracy z gwiazdami festiwali – zespołami Enej, Brathanki, Łąki Łan, Oberschlesien oraz Łydka Grubasa – które rozumieją i wspierają główny cel kampanii.

Bartosz „Hipis” Krusznicki z Łydki Grubasa dodaje: Szanowni Państwo, puszka to nie granat – nie wyrzucamy byle gdzie po zerwaniu zawleczki! Poza tym kiedyś usłyszeliśmy od starego, chińskiego mistrza, że jeśli wyrzucisz puszkę do żółtego pojemnika i wypowiesz życzenie, ona prędzej czy później do ciebie wróci... Pełniuteńka i zimniutka...

Pusta puszka jest lżejsza niż kamień z napisem LOVE. Postarajmy się o to, aby zawsze znalazła się w żółtym pojemniku. Zadbajmy o świat wokół nas, byśmy na pytanie: Jak smakuje życie? mogli z czystym sumieniem odpowiadać: Pięknie, jak zawsze – skomentował Piotr „Lolek” Sołoducha z zespołu Enej.

Łąki Łan natomiast o przygotowanym filtrze AR wypowiada się w ich niepowtarzalnym stylu: Tanecznym krokiem, wśród leśnej dróżki, gdzie bzyczą muszki, zużyte puszki chwyć w swe opuszki i gnieć na okruszki!!! W Twych łapkach ta apka przypomni Ci, byś nie był gapka i wyzwoli ruchy gniotące puchy. Kochani! Miejmy puchy z bani.

Opracowano na podstawie materiałów agencji FleishmanHillard