Odkryj przyszłość na Labelexpo Americas
1 Jan 1970 11:34

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniach 25-27 września br. w pięciu halach centrum wystawienniczego w Rosemont na przedmieściach Chicago odbędzie się 16. edycja targów Labelexpo Americas, największej wystawy dla branży etykietowej i opakowaniowej na kontynencie północnoamerykańskim. 

Odbywające się w cyklu dwuletnim Labelexpo Americas (po raz pierwszy w 1989 r.) zapracowały sobie przez lata na miano najważniejszego poza Europą miejsca spotkań przedstawicieli przemysłu etykietowego i opakowaniowego: drukarzy, właścicieli marek, projektantów opakowań i etykiet oraz dostawców dla tej branży. Tegoroczna edycja odbywająca się pod hasłem „Explore Your Future” („Odkryj swoją przyszłość”) skoncentruje się na innowacyjnych technologiach oraz kwestiach ekologii i zrównoważonego rozwoju. Tradycyjnie wsparcie zapewnią jej branżowe organizacje: TLMI, ACOBAN, AIMCAL, AIPIA, FTA oraz FSEA.

W pięciu halach wystawowych swoją ofertę zaprezentuje ponad 400 wystawców z całego świata, wśród nich firmy: AB Graphic, Avery Dennison, Bobst, Domino, Durst, Epson, Esko, ETI, Flint Group, Fujifilm, HP, Mark Andy, MPS, Nilpeter, Omet, RotoMetrics oraz Xeikon.

Po raz pierwszy organizatorzy przygotowali dla uczestników strefę specjalną Automation Arena, w której odbywać się będą demonstracje dwóch zautomatyzowanych linii do tradycyjnej i cyfrowej produkcji etykiet konwencjonalnych oraz etykiet rękawowych z folii termokurczliwej (shrink sleeve), począwszy od projektu, przez przygotowalnię, druk, wykańczanie, aż po fakturowanie. To niepowtarzalna okazja dla targowych gości do zobaczenia na własne oczy, w którym kierunku podążać będzie druk etykiet i opakowań w najbliższej dekadzie. 

Innym ważnym miejscem na mapie północnoamerykańskich targów będzie strefa TLMI Ecovillage poświęcona wyzwaniom ochrony środowiska, przed którymi stoją wszystkie firmy z branży opakowań i etykiet. Zadebiutowała ona na targach w 2012 r. i od tego czasu służy prezentacji najnowszych proekologicznych rozwiązań i produktów. W tym roku wszystkie odpady etykietowe w postaci ażurów powstające w trakcie prezentacji na żywo będą transportowane do „ekowioski”, a następnie przetwarzane w granulat przez jednego ze sponsorów, firmę Convergen Fuels. Dodatkowo codziennie odbywać się będą sesje dyskusyjne na tematy związane z ekologią oraz kwestiami interesującymi przetwórców etykiet. 

Podobnie jak w poprzednich latach tegoroczna edycja zaoferuje bogaty program konferencyjny na temat trendów konsumenckich kształtujących współczesny rynek. W jego skład wejdzie 12 sesji oraz 3 warsztaty prowadzone przez ekspertów branżowych we współpracy z Label Academy. Będą one dotyczyć: technologii, rynku oraz zastosowań shrink sleeve; atramentów, materiałów powlekających i lakierów, ich zastosowań w nowoczesnej wąskowstęgowej produkcji etykiet; oraz systemów MIS i automatyzacji workflow. 

Jak mówi Tasha Ventimiglia, dyrektor targów Labelexpo Americas: Tematem tegorocznej edycji jest „Odkryj swoją przyszłość”. To błyskawicznie rozwijająca się branża, pełna fantastycznych innowacji i wybiegająca w przyszłość, dlatego warto pokazać to z pomocą imprezy, która – naszym zdaniem – będzie najlepszą z dotychczas przeprowadzonych (...) Szczególnie cieszy nas debiut Automation Arena na Labelexpo Americas. Zaprezentowana po raz pierwszy przed rokiem w Europie, stanowi jedyną w swoim rodzaju okazję do przekonania się naocznie, jak będzie wyglądać przyszłość tego sektora, a także uczynienia kroku wyprzedzającego konkurencję.

Dodatkową atrakcją, która odbędzie się wieczorem 25 września, będzie wręczenie prestiżowych nagród Label Industry Global Awards podmiotom, które wyróżniają się osiągnięciami w sektorze druku etykiet i opakowań. Nagrody przyznawane są w czterech kategoriach i honorują innowacyjność, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz indywidualny pionierski wkład w rozwój branży. 

Warto przypomnieć, że w poprzedniej edycji z 2016 r. swoją ofertę na blisko 19 tys. m2 zaprezentowało 455 firm, w tym 100 uczestniczących w niej po raz pierwszy. Goście targów obejrzeli wówczas największą liczbę premier w historii tej imprezy.

Na podstawie informacji organizatora opracował TK