Budowanie rozpoznawalnej marki i jej ochrona stały się dużym wyzwaniem na coraz bardziej zapchanym rynku, a opakowanie wciąż odgrywa w tym szczególnie istotną rolę. Dlatego też właściciele marek głowią się, jak pozyskać większy udział w rynku ograniczając budżet marketingowy.
Dzisiaj przede wszystkim stawia się na maksymalizację siły sprzedażowej opakowania. Ale nie tylko branding, design i wymagania graficzne spędzają sen z powiek drukarzom i przetwórcom. Aby odnieść sukces, marka musi być dostosowana do coraz bardziej zróżnicowanej bazy klientów, tworząc wersje ukierunkowane na konkretne grupy geograficzne, demograficzne i psychograficzne. Właściciele marek próbują wykorzystać oferty sezonowe lub związane z aktualnym wydarzeniem, podczas gdy cykle życia produktu i czas oddziaływania danej kampanii marketingowej stają się coraz krótsze. Wreszcie, starając się obniżyć wymogi kapitałowe, producenci i sprzedawcy detaliczni podjęli się zmniejszenia swoich stanów magazynowych, przyjmując politykę rezerw just-in-time.
Mimo tych zmian rynek wciąż naciska, a co za tym idzie producenci opakowań i przetwórcy zmuszeni są do wykazywania się coraz to większą elastycznością, rosnącą różnorodnością prac, jeszcze krótszymi nakładami i szybszymi dostawami. Wydawać by się mogło, że druk opakowań kartonowych jest w związku z tym w odwrocie, ale nic bardziej mylnego. Z wyjątkiem kosztów, właściciele marek mają powody, by wybierać opakowania kartonowe zamiast oznakowanych pojemników. Bliskie relacje z klientem to dzisiejsza mantra, a opakowanie jest jednym z najlepszych narzędzi do ich pielęgnowania. Postrzegana wartość wysokiej jakości kolorowego kartonu jest znacznie wyższa, składane kartonowe opakowania mogą być produkowane w prawie każdym kształcie lub rozmiarze. Wygląda więc na to, że właśnie opakowania kartonowe pozostaną w mocy, pod warunkiem, że można pokonać pewne przeszkody.
Na rynku zdominowanym przez druk offsetowy zauważa się popyt na różnorodność w zakresie dostaw produktów, zmniejszające się wolumeny produkcyjne i skrócenie czasów realizacji zamówień. To oznacza częste zmiany narządów dla maszyn drukujących oraz przetwarzających, a to uciążliwe, czasochłonne i kosztowne procesy. Technologia cyfrowa może jednak sprawić, że łańcuch dostaw opakowań kartonowych będzie bardziej wydajny i opłacalny, a każdy wydruk może być odmienny.
Ponieważ koszty konfiguracji i przygotowania są minimalne, można produkować małe serie w sposób ekonomiczny.
Ponadto druk cyfrowy jest niezwykle elastyczny, umożliwia wprowadzanie zmian w ostatniej chwili w bardzo szybkim tempie. Krótko mówiąc, druk cyfrowy jest świetnym uzupełnieniem offsetu, a dzięki odpowiedniej technologii może również przynieść zyski jako samodzielny ciąg technologiczny.
Biorąc to pod uwagę, Xeikon opracował rozwiązanie do druku i konwertowania kartonu.
Istnieje co najmniej 5 dobrych powodów, aby z niego skorzystać:
1. Jest to rozwiązanie do druku z roli na rolę i z roli do arkusza
2. W formacie B2 i większym
3. Oferuje lakierowanie wybiórcze w linii
4. Nie do odróżnienia od offsetu
5. SUCHY TONER przekłada się na wysoką jakość 1200 dpi i jest odpowiedni do kontaktu z żywnością
Xeikon opracowuje swoje tonery we własnym zakresie, dlatego może ręczyć za ich jakość i wydajność. Dla produkcji opakowań kartonowych Xeikon stworzył toner QA-I, oferujący unikalną kombinację korzyści:
– odpowiedni dla konwencjonalnych materiałów – suchy toner Xeikon może zadrukowywać większość konwencjonalnych materiałów opakowaniowych bez żadnej obróbki wstępnej;
– bezpieczny dla kontaktu z żywnością i bezwonny – toner QA-I został opracowany dla aplikacji farmaceutycznych i spożywczych spełniając standardy FDA;
– wyjątkowa światłotrwałość skutkująca nieograniczoną żywotnością ekspozycyjną na półce sklepowej;
– wysoka jakość druku – elektrofotografia z suchym tonerem to stabilny i niezawodny proces drukowania dający możliwość osiągnięcia rozdzielczości 1200 dpi;
– przyjazny dla ludzi i środowiska, gdyż QA-I nie zawiera rozpuszczalników, dlatego maszyny Xeikon nie emitują szkodliwych wyziewów czy przykrych zapachów pozostając przyjaznymi dla operatorów, użytkowników opakowań i środowiska;
– bogata gama kolorów – poza kolorami specjalnymi dostępnymi od ręki takimi jak pomarańczowy, ExtraMagenta czy SuperBlack, Xeikon oferuje kolory specjalne przygotowane wg własnej specyfikacji, kolory techniczne czy kolory do specjalnych kreatywnych aplikacji.
Te unikalne cechy są dopełnione wyposażeniem dodatkowym takim jak:
– specjalne moduły PMS do przetwarzania kartonów (role materiału do 600 kg i 1500 mm średnicy);
– zespół lakierujący (WVM) do aplikacji wybiórczej lakierów wodnych i UV;
– systemy finishingu obejmujące całą gamę standardowych procesów uszlachetniania i wykrawania, które mogą odbywać się in-line lub off-line w zależności od specyfiki produkcji;
– separator odpadów, utrząsacz, odkładanie na wysoki stos przy przetwarzaniu roli na arkusze.
Dzięki elastyczności i modułowej budowie maszyn Xeikon możliwe jest indywidualne dostosowanie linii drukującej i konwertującej do danej specyfiki produkcji znacznie poza wymienione możliwości. Zachęcamy do weryfikacji jakości tego procesu w centrum demonstracyjnym Xeikon w Belgii.
Technograph reprezentuje firmę Xeikon w Polsce, odpowiadając za technologię druku i obróbki opakowań kartonowych.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Technograph