Packaging Innovations, czyli oko w oko z branżą opakowań 
1 Jan 1970 13:22

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa, udowodniły, że jedna rozmowa lub jedno spotkanie są warte więcej niż setki wysłanych maili. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie targami, które przez wielu uznawane są za najciekawsze wydarzenie branży opakowań w Europie Środkowej. Tegoroczną edycję odwiedziło blisko 5 tys. osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów. 

Internet czy spotkanie twarzą w twarz?

Wysoka frekwencja odwiedzających świadczy o potrzebie bezpośrednich spotkań. To podczas rozmów najlepiej poznajemy drugą osobę. Czasami korespondujemy z nią miesiącami, a dopiero podczas spotkania na żywo okazuje się, że dany rozmówca to niezastąpiony partner w biznesie, który podziela nasze zdanie i zmierza w tym samym biznesowym kierunku. 

Targi to jedno z niewielu miejsc, gdzie w krótkim czasie można się spotkać i omówić tematy, które na co dzień krążą korespondencyjnie, mailowo lub telefonicznie. Tutaj można w spokoju porozmawiać – powiedział Mariusz Saduś z Drukarni Color-Press Sp. z o.o. Ciekawą opinią podzieliła się również Patrycja Rakowska-Dębska, Stora Enso Poland SA: Myślałam, że ludzie w większym stopniu żyją w świecie internetu. Tutaj natomiast otrzymujemy naprawdę sporo ciekawych wskazówek od potencjalnych klientów. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Z perspektywy osoby wystawiającej się jestem bardzo zadowolona z udziału w tych targach.

O zdanie zapytaliśmy również Roberta Rybakiewicza, Bericap Sp. z o.o. Tak naprawdę wszystko da się załatwić z pomocą maila, ewentualnie w czasie spotkań branżowych, ale targi to okazja, aby spotkać się twarzą w twarz, szansa na odbycie trochę innych spotkań od tych, w których uczestniczymy na co dzień: biznesowych, w firmie lub na imprezie typowo branżowej.

Wciągnij się w eko

To, co wyróżnia targi Packaging Innovations, to świeże spojrzenie na branżę opakowań i nieustanne obserwowanie zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się targi. Na przykład Strefa Ekopack, która jest organizowana od lat, dopiero w ostatnim czasie wzbudza szczególnie duże zainteresowanie. Wynika to ze zmian, które wkrótce dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend: to konieczność. Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich jest podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy przedsiębiorstwa, które w trakcie wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na ekoodpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy. 

Strefa Studenta

Już po raz ósmy organizatorzy targów Packaging Innovations gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta. Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zaintere- sowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą piętnastkę finalistów, która na targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę – mówi Katarzyna Gościańska, PR manager Targów w Krakowie. Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę już prace, które spłynęły do pierwszego etapu, były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu, był trudny dla całego jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań – podkreśliła Dominika Żebrowska z firmy DS Smith Polska, która zasiadała w jury konkursu. 

Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie swoją ofertę prezentują firmy z Polski i z zagranicy. Jest to więc doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które mają szansę zaowocować w przyszłości. Jest to też moment, kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży. To, co najbardziej podobało mi się w Strefie Studenta, to zaangażowanie gości i odwiedzających targi, których interesowały szczegóły projektów i nasze inspiracje. Wymienialiśmy się wizytówkami, co jest bardzo cenne i nie zdarza się na każdych targach – przyznał Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Wiedza to klucz do sukcesu

Tegoroczny program strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z branży – na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Zwiedzającym spodobały się również warsztaty „Jak projektować, żeby recyklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To pokazuje, że tematy związane z ekorozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.

Znamy już termin kolejnej edycji: 1-2 kwietnia 2020 r. Warto go już dziś zapisać w kalendarzu. Szczegóły związane z kolejną edycją będzie można znaleźć na stronie www.packaginginnovations.pl 

Opracowano na podstawie materiałów organizatora