Firma Esko – wraz ze swoimi siostrzanymi firmami Pantone, X-Rite i AVT – opublikowała nowe badanie pt. „Packaging and the Digital Shopper: Meeting Expecta-tions in Food & Beverage” („Opakowanie i wirtualny klient: oczekiwania a rynek żywności i napojów”), wskazujące, czego główni kupujący oczekują od opakowań do żywności i napojów.
Jak podaje firma, opracowanie daje wgląd menedżerom marek i marketingu, liderom sektora designu, specjalistom od opakowań i liderom w dziedzinie technologii w preferencje klientów w zakresie opakowań żywności i napojów, jak i dlaczego je kupują. Dzięki tej wiedzy mogą oni lepiej optymalizować, ewoluować i łączyć opakowania za pomocą platform technologicznych, które wspierają łańcuch wartości kompletnych opakowań i wykorzystują opakowania jako czynnik umożliwiający innowację produktu.
Tylko 0,8% kupujących wskazało, że nigdy nie kupiło żadnych produktów spożywczych i napojów przez internet.
33% kupujących w internecie podaje jako powód wygodę, a 43% twierdzi, że robi zakupy online, aby uzyskać lepszą cenę.
Opakowanie odgrywa rolę w różnicowaniu produktów na półce w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Kluczowym celem każdego producenta towarów konsumpcyjnych jest nakłonienie kupującego do tego, aby sięgnął po opakowanie z ich produktem. Kupujący chętniej kupi produkt, gdy go dotknie, a wygląd opakowania i sposób, w jaki odczuwamy je w dłoni, oddziałują na ten impuls. Czynności związane z zakupami w sklepie stacjonarnym mają duży wpływ na cały proces zakupu, a 20% kupujących zgłasza, że wypróbowało nowy produkt głównie ze względu na degustację lub ekspozycję w sklepie.
Doświadczenia online i offline muszą współgrać – właśnie tego oczekują najważniejsi klienci. Niezależnie od tego, czy kupują produkty w internecie, czy zdejmują przedmiot z półki sklepowej, opakowanie i doświadczenie powinny być takie same. Badanie wykazuje, że 47% kupujących spodziewa się, iż wygląd produktu będzie korespondował z rzeczywistym opakowaniem. Tylko 9% respondentów nie przeszkadzały różnice między reklamowanym wyglądem opakowania a rzeczywistym opakowaniem.
Z kolei 26% kupujących zwróciło produkt ze względu na wygląd opakowania, ponieważ uznali, że produkt wygląda nieprawidłowo lub był podrobiony.
Dane i spostrzeżenia na temat tego, co klienci kupują, pomagają w opracowywaniu innowacyjnych i wartościowych projektów opakowań, a także dostarczają wiedzy o tym, czego klienci oczekują, co jest również kluczowym elementem tego procesu – mówi starszy dyrektor ds. globalnej sprzedaży marek, John Elworthy. – Bez tej wiedzy marketerzy i producenci ryzykują utratą możliwości uzyskania przychodów.
Prezes Esko, Udo Panenka, potwierdza: Znajomość wyższej wartości opakowania i najnowszych technologii pakowania, sprawia, że szybko rozwijające się firmy produkujące dobra konsumpcyjne będą mogły lepiej łączyć się z konsumentami i podnosić jakość swojej marki.
Na podstawie informacji firmy Esko opracowała AP