Producent Coca-Coli rezygnuje z pakowania wielopaków w folię
1 Jan 1970 07:15

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Coca-Cola i jej strategiczni partnerzy – rozlewnie Coca-Cola HBC oraz Coca-Cola European Partners – właśnie ogłosili wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip. To innowacyjne, minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek. Ten krok jest pierwszym takim działaniem w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych (NARTD). Podkreśla zaangażowanie systemu Coca-Cola w tworzenie pionierskich opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju w zakresie recyklingu i wspiera globalną ambicję firmy, jaką jest „Świat bez Odpadów”. 

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania stanowi efekt współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury. 

W ramach inicjatywy Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku. W nową technologię KeelClip firma zainwestuje łącznie 15 mln euro. Coca-Cola HBC rozpocznie jej wprowadzanie na początku przyszłego roku od Irlandii i Polski, następnie proces ten zostanie wdrożony w Austrii, we Włoszech, w Szwajcarii i Rumunii w dalszej części roku 2020. Technologia KeelClip zostanie wprowadzona na wszystkich rynkach Coca-Cola HBC w Unii Europejskiej do końca 2021 roku. Pozwoli ona rocznie zaoszczędzić 2 tysiące ton plastiku i 3 tysiące ton CO2. Technologia KeelClip będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do 8 puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek będą pakowane w kartonowe pudła.

W październiku br. rozlewnia Coca-Cola 

European Partners zobowiązała się do usunięcia wszystkich niepotrzebnych lub trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych ze swojego portfolio, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie pierwotnego plastiku o ponad 11 tys. ton w krajach, w których prowadzi działalność. Firma wprowadzi KeelClip na początku przyszłego roku w Holandii, a następnie na kolejnych rynkach. W tym celu zainwestuje 14 mln euro, by w swojej holenderskiej fabryce w Dongen zainstalować nową linię puszek i maszynę do pakowania z użyciem technologii KeelClip.

KeelClip to nasza najnowsza inwestycja 

w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100% z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy masę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie „Świata bez Odpadów” – powiedział Marcel Martin, group supply chain director w Coca-Cola HBC.

Innowacja to kluczowa zasada, którą kierujemy się podczas pracy nad zrównoważonymi opakowaniami. Papierowe, w całości nadające się do recyklingu opakowania KeelClip składają się z górnej warstwy, w której mocowane są puszki, oraz środkowej, kartonowej części, w konstrukcji przypominającej stępkę (ang. keel) wykorzystywaną w budowie statków, która stabilizuje opakowanie. Zastosowanie tej technologii to kolejny przykład naszego zaangażowania w usuwanie wszystkich niepotrzebnych i trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych jednorazowego użytku z naszych produktów – dodał Joe Franses, vice president, Sustainability w Coca-Cola European Partners.

KeelClip sprawdza się w wielopakach o różnych średnicach i wysokościach. Oznacza to, że możemy zapewnić bezpieczne i efektywne pakowanie bez potrzeby używania wtórnego plastiku. Kiedy firmy takie jak Coca-Cola HBC i Coca-

-Cola European Partners inwestują w tego typu technologie, możemy zmienić sposób pakowania towarów i wyznaczyć w branży kierunek dalszego wprowadzania zmian – mówi Steve Gould, new product development and marketing director, Beverage Division w Graphic Packaging International w Europie.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Coca-Cola