Przełom w recyklingu czarnych butelek
1 Jan 1970 13:55

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Czarne opakowania z tworzyw sztucznych stanowią duży problem w recyklingu odpadów, ponieważ czujniki optyczne wykorzystywane w sortowniach śmieci nie są w stanie ich właściwie zidentyfikować i posortować. Dlatego firma Henkel oraz producent masterbaczy (koncentratów barwiących) Ampacet połączyli siły w celu wdrożenia rozwiązania umożliwiającego pełny recykling takich opakowań. 

Nowy materiał został stworzony z wykorzystaniem alternatywnego czarnego koloru bez dodatku węgla i pozwala na odzysk zużytych butelek. 

Nowy kolor zastosowano po raz pierwszy w czarnych butelkach z tworzyw sztucznych z płynem do mycia toalet Bref, które wyprodukowała firma Greiner Packaging. Zanim opakowanie zostało skierowane do komercyjnej sprzedaży, przetestowali je dokładnie eksperci z zakresu tworzyw sztucznych. 

Nieustannie pracujemy nad poprawą recyklowalności produktów, dlatego niezwykle cieszą nas innowacje takie jak ta; wspieramy naszych partnerów przy projektach tego rodzaju – wyjaśnia Michael Frick, dyrektor ds. kluczowych klientów globalnych w Greiner Packaging. 

Nowy materiał stworzony przez firmy Henkel i Ampacet potwierdził swoją wartość w serii testów wykonanych w warunkach rzeczywistych. Cyclos-HTP, niemiecki instytut specjalizujący się w klasyfikowaniu, ocenie i certyfikacji zdolności do recyklingu opakowań i produktów potwierdził, że bezwęglowy czarny kolor sprawdza się w niezdobionych butelkach. Testy przeprowadzone przez Henkla potwierdziły też, że po usunięciu perforowanej etykiety rękawowej butelka jest całkowicie rozpoznawalna dla sensorów w sortowniach odpadów, co oznacza, że może być oddzielona od strumienia innych śmieci i skierowana do recyklingu. 

Greiner Packaging okazał się kompetentnym partnerem projektu, z którym pracowaliśmy przy wdrożeniu tej innowacyjnej koncepcji opakowania. Świadomość kwestii środowiskowych odgrywa dla nas kluczową rolę przy tworzeniu nowych opakowań. Przy wdrażaniu naszych strategii opakowaniowych oraz naszych celów zrównoważonego rozwoju blisko współpracujemy z partnerami, którzy są nie mniej od nas zaangażowani w swoje działania – podkreśla Colin Zenger, odpowiedzialny za zrównoważone opakowania na środki piorące i środki czystości w firmie Henkel.

Na podstawie materiałów firmy Henkel opracował TK