Puszki do napojów z „chwytliwymi” wzorami
Opracowanie: Tomasz Krawczak
1 Jan 1970 14:00
Nowe technologie nadruku pozwalają na produkcję puszek, które nie tylko dobrze wyglądają, ale są też przyjemne w dotyku, kreując jeszcze lepszy wizerunek marki. Pierwsi klienci już korzystają z nowych technologii dostarczanych przez Ball Packaging Europe: polskie piwo Lech wzbogaciło swą markę o nową metodę wytłaczania puszek Skin Tech Advanced Embossing Technology, natomiast Heineken wprowadza na rynek piwo w „dotykowych” puszkach.
Ball Packaging Europe zapoczątkowała nową erę w wytłaczaniu dzięki Skin Tech Advanced Embossing Technology. Metoda wytłaczania jest używana od dawna w celu wyróżnienia na produkcie określonych elementów, takich jak logo czy wypukły napis na zewnętrznej powierzchni puszki, dzięki czemu stają się one wyczuwalne dla konsumenta. Dzięki nowej metodzie możliwe jest teraz wytłoczenie wzoru na całej powierzchni puszki. Duże fragmenty produktu mogą nie tylko wyglądać jak skóra węża czy plaster miodu, ale też przypominać je w dotyku. Oddziałując na różne zmysły konsumenta, technologia stwarza dodatkowe bodźce zachęcające go do kupna. Kolejną korzyścią wytłaczania jest wygodniejszy sposób trzymania puszek, zwłaszcza puszek z napojami mrożonymi.
Lech Premium jest dostępny w nowych, wytłaczanych puszkach firmy Ball od połowy lipca tego roku. Współpracujemy z polskim producentem piw, Kompanią Piwowarską już od wielu lat – mówi Tomasz Janowski, Regional Sales Manager firmy Ball na północno-wschodnią Polskę – Puszki Lecha jako pierwsze w Polsce są produkowane przy użyciu naszej nowej metody Skin Tech Advanced Embossing Technology. W rezultacie otrzymujemy innowacyjne, wysokiej jakości opakowanie. Puszkę łatwo trzymać, a jej oryginalne wytłoczenie wyróżnia ją spośród innych produktów na półce.
Wysokiej jakości opakowanie
Konsumenci odczuwają różnicę dzięki „dotykowym” puszkom do napojów. Za sprawą innowacyjnej metody powlekania puszka ma unikatową teksturę, delikatną i przyjemną w dotyku. Z kolei zawartość jest mocno schłodzona i orzeźwiająca. Przyciągający oko wzór wyróżnia puszki spośród innych produktów na półkach supermarketów oraz podkreśla doskonałą jakość napojów.
Technologia drukowa z wrażeniem przyjemnego dotyku otwiera całą gamę nowych możliwości dla marketingu – mówi Jankowski. – Możemy teraz dużo lepiej dopasować opakowanie do produktu. Przykładowo: producent pomarańczowych i cytrynowych napojów bezalkoholowych może sprzedawać napoje w puszkach, które w dotyku naprawdę przypominają pomarańczę czy cytrynę. W sektorze piwa oryginalne wzory są kluczem do sukcesu w wyróżnieniu produktu spośród innych konkurencyjnych marek na półce w supermarkecie. Firma Ball rozpoczęła niedawno produkcję pierwszej dotykowej, półlitrowej puszki piwa Heineken dla polskiej Grupy Żywiec S. A., czyniąc ją pierwszym „sprzedawcą” tego rodzaju puszek na polskim rynku.
Metoda druku dotykowego i Skin Tech Advanced Embossing Technology to tylko dwie spośród wielu opcji tworzenia wzorów dostępnych dla klientów firmy Ball. Producenci napojów mogą również użyć druku cyfrowego, aby stworzyć fotorealistyczne wzory lub wprowadzić na rynek termochromowe puszki, które reagują na temperaturę.