Potencjał i potrzeby branży e-commerce z punktu widzenia branży opakowań. Ekologiczne rozwiązania zgodne z wymogami Unii Europejskiej. Materiały biodegradowalne pochodzenia roślinnego. Te i wiele innych, ciekawych i kluczowych dla branży tematów będzie omawianych podczas czwartej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack, która odbędzie się w dniach 5-7 marca 2019 r. w Ptak Warsaw Expo. Już dziś impreza cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno wystawców, jak i zwiedzających.
E-commerce po raz pierwszy na targach opakowań
Wystawa będzie podzielona na strefy tematyczne: techniki pakowania, automatyki i robotyki, opakowań, etykiet, etykietowania i druku, materiałów oraz e-commerce. Ta właśnie strefa jest absolutną nowością na targach opakowań w Polsce. Badania rynku wskazują na intensywny wzrost handlu on-line do 2020 r., jego wartość w Polsce wyniesie prawie 70 mld zł. Skutkiem rozwoju tej branży będą zwiększone potrzeby automatyzacji procesu pakowania towarów oraz przesyłek, zapotrzebowania na materiały, pudełka, etykiety, wypełniacze, maszyny i oprogramowanie. Warsaw Pack 2019 jest pierwszym wydarzeniem targowym w Polsce, które rozpoczęło prezentację potencjału kanału e-commerce, pokazując rozwiązania i produkty wykorzystywane przez liderów branży sprzedaży on-line, średnie i małe platformy sprzedaży oraz centra pakowania paczek. W 2017 r. 54% polskich internautów kupowało on-line, o 4% więcej niż w roku 2016. To ok. 15 mln osób, a co za tym idzie wielomilionowa liczba paczek, które trzeba zapakować, oznaczyć i wysłać. Liczby bronią się same.
Automatyzacja, efektywność, ekologia
Dzięki połączeniu doświadczenia i kreatywności oraz merytorycznemu wsparciu Rady Programowej, w której skład wchodzą liderzy branży, m.in.: ABB, Apa automatyka, Bizerba, Coffee Service, Fano, Fenix Systems, Kram, Masterpress, Merieux, Rekopol, Mlekovita, Pakmar, Plastech, Polpak, Polska Izba Opakowań, Sotrer, Radpak, Tarczyński i Ulma, podczas trzeciej edycji Warsaw Pack 2018 zorganizowaliśmy wysoko ocenioną konferencję o tematyce „Opakowania w obiegu zamkniętym – wyzwania dla projektantów, producentów i użytkowników opakowań”; przyciągnęła ona szerokie grono gości odwiedzających, a także wystawców – mówi Monika Wójcik, dyrektor targów Warsaw Pack. – Dlatego w kolejnej edycji zdecydowaliśmy się na zorganizowanie drugiej części tej konferencji.
Pionierzy nowych materiałów
W strefie techniki pakowania zostaną zaprezentowane maszyny do pakowania jednostkowego, zbiorczego i transportowego. Wielkie światowe koncerny zautomatyzowały procesy pakowania na liniach produkcyjnych, poprawiając efektywność oraz wypełniając lukę braku kadry pracowniczej. Trendy cywilizacyjne kierują ludzkość w stronę ekologii oraz np. zdrowego odżywiania, co powoduje wzrost produkcji nowych, wyselekcjonowanych produktów na rynku. Wytwarzają je średnie i małe przedsiębiorstwa, a nawet gospodarstwa rolne. Firmy produkujące maszyny zapewniają również rozwiązania dla mniejszej skali pakowania produktów, które zaprezentują na Warsaw Pack. Strefa opakowań oferuje gotowe opakowania z papieru, tektury, szkła i tworzyw sztucznych. Tworzywom sztucznym w ostatnich latach poświęca się ogromną uwagę globalną i choć opracowano już materiały biodegradowalne, które nieśmiało wkraczają na rynek polski, ich przyszłość będzie rozwojowa, dlatego też wśród gości Warsaw Pack 2019 znajdą się pionierzy w produkcji tych materiałów.
Etykieta prawdę Ci powie
Nieodzowną składową prezentowaną podczas targów będą etykiety i etykieciarki. To etykieta jest dziś nośnikiem wielu informacji narzuconych producentom przez dyrektywy, ustawy. To etykieta jest kontrolerem dla swojego producenta – znajdują się na niej dane dotyczące ilości produktu np. w partii, terminu ważności, stanu magazynowego itp. Ona stanowi nośnik marketingowy. Konsument dzięki niej i urządzeniom mobilnym może sprawdzić kaloryczność produktu. Etykiety z czujnikami kradzieży, temperatury i związków lotnych to codzienność.
Konferencje podczas Warsaw Pack 2019
– II edycja konferencji „Opakowania w obiegu zamkniętym. Europejska strategia na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce” (6 marca 2019)
– „Festiwal wiedzy Foodfakty – zapakuj bezpiecznie produkt – największe wyzwania jakościowe dla producentów żywności” (5-6 marca 2019)
– „Modern Packing – ekotransformacja techniki pakowania i znakowania produktów”
– „Tektura Falista”
– Podczas Wieczoru Wystawców zostaną wręczone nagrody dla wystawców oraz dla członków Polskiej Izby Opakowań z okazji 25-lecia działalności Izby
Nowe kontrakty, zagraniczni partnerzy
Dzięki kompleksowości prezentowanych rozwiązań profesjonalni odwiedzający podczas trzech dni wydarzenia mają okazję zapoznać się z bardzo szeroką gamą produktów i usług dla branży opakowań. Pojawiając się na Warsaw Pack zyskują oni
niepowtarzalną okazję do zawarcia nowych, wartościowych kontaktów. Podczas zbliżającej się edycji Warsaw Pack organizatorzy przygotują dla wystawców możliwość dedykowanych spotkań biznesowych z zagranicznymi kontrahentami.
Targi Warsaw Pack na stałe wpisały się w kalendarz branżowych wydarzeń. W poprzedniej edycji odwiedzający przybyli z 29 krajów świata i na powierzchni ponad 20 000 m2
zapoznawali się z ofertą ponad 200 marek. Sukces jest możliwy za sprawą kilku czynników: dotarcia do dużej grupy profesjonalnych odwiedzających, wyjątkowej lokalizacji – w samym centrum administracyjnym oraz decyzyjnym Polski, która umożliwia komfortowe dotarcie z centrum Warszawy, lotniska im. Fryderyka Chopina i całej aglomeracji warszawskiej. Organizatorzy zapewniają bezpłatny transport na targi z centrum Warszawy, udostępniają też uczestnikom targów 15 tysięcy bezpłatnych miejsc parkingowych. Aby skutecznie docierać do wystawców i odwiedzających, targi Warsaw Pack są obecne w social mediach, prasie branżowej i ogólnopolskiej, radiu oraz w telewizji. Kolejna edycja wydarzenia już w dniach 5-7 marca 2019 roku w Ptak Warsaw Expo.
Opracowano na podstawie materiałów organizatorów