Na przełomie lutego i marca odbędzie się jedno z najważniejszych, biznesowych spotkań skierowanych do branży opakowaniowej. Podczas III Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Opakowań – WARSAW PACK 2018 swoje nowości pokażą firmy reprezentujące ponad 200 marek usytuowane na powierzchni niemal 20 tysięcy m2.
Obecni będą oczywiście liderzy branży: Fenix Systems, Multivac, Sorter, Ulma Packaging, Coffee Service, Filmat, Schoeller Allibert, Avargraf i wielu innych. Jest to doskonała okazja do odbycia inspirujących biznesowych spotkań z szeroko rozumianą branżą opakowań. Organizatorem wydarzenia jest największe w Europie Środkowo-Wschodniej Centrum Targowo-Kongresowe Ptak Warsaw Expo.
Podczas targów Warsaw Pack, które w tym roku odbędą się w terminie 27 lutego – 1 marca, firmy zaprezentują się w nowych strefach tematycznych:
TECHNIKI PAKOWANIA – rozwiązania z zakresu techniki pakowania skierowane do zakładów produkcyjnych i centrów logistycznych. Zaprezentowane zostaną urządzenia i maszyny pakujące, linie do pakowania, systemy pakujące oraz sortujące
OPAKOWAŃ – nowości z zakresu opakowań dla branż spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej, przemysłowej, chemicznej oraz wielu innych. Dodatkowo w tej strefie zostaną zaprezentowane materiały opakowaniowe
AUTOMATYKI I ROBOTYKI – propozycje systemów oraz maszyn usprawniających procesy produkcyjne w zakresie pakowania
ETYKIET I ETYKIETOWANIA – oferta producentów i dystrybutorów etykiet, etykieciarek oraz drukarek. Zaprezentowane zostaną również aktualne trendy projektowania etykiet i inteligentne etykiety
LOGISTYKI – maszyny i systemy skierowane do magazynów logistycznych i produkcyjnych
III Targi Warsaw Pack to również bogaty program wydarzeń towarzyszących oparty na potrzebach specjalistycznych zwiedzających, m.in. konferencja „Opakowania w obiegu zamkniętym – wyzwania dla projektantów, producentów i użytkowników opakowań” przygotowana we współpracy z Polską Izbą Opakowań, firmą Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań oraz Merieux NutriSciences. Podczas konferencji odbędą się dwie sesje zatytułowane: „Wyzwania dla opakowań i firm wprowadzających je na rynek” oraz „Wyzwania dla opakowań z perspektywy jakości i bezpieczeństwa produktów żywnościowych” zakończone panelem dyskusyjnym z udziałem producentów żywności. „Gospodarka w Obiegu Zamkniętym – to jeden z elementów pakietu zmian proponowanych przez Komisję Europejską. Dotyczyć one będą nie tylko wyższych poziomów recyklingu poszczególnych materiałów, ale również składowania czy ekoprojektowania opakowań. Wyzwania stojące przed wszystkimi uczestnikami systemu produkcji, użycia i zagospodarowania opakowań są naprawdę ogromne, stąd pomysł zorganizowania takiej konferencji – mówi Aneta Stawicka, kierownik ds. komunikacji i edukacji w Rekopolu.
Kolejnym profesjonalnym wydarzeniem jest konferencja „Amazing Packaging: Corrugated Board – Production. Printing. Converting.” dedykowana producentom tektury falistej, opakowań wykonanych z tektury falistej i POS/POP przygotowana we współpracy z firmą A4P. Agenda tego wydarzenia przewiduje również sesje indywidualnych spotkań z prowadzącymi w przerwach między panelami.
Impreza towarzysząca, która z pewnością będzie cieszyła się popularnością wśród zwiedzających, to organizowany przez firmę POLSAD konkurs logistyczny rozplanowany na torze jazdy dla wózków widłowych. Zawodnicy zmierzą się w kilku konkurencjach sprawdzających ich umiejętności prowadzenia wózków oraz prezentujących możliwości techniczne nowoczesnych urządzeń. Zapowiada się fantastyczne widowisko.
W celu nadania kierunków rozwoju targów będących trafną odpowiedzią na potrzeby rynku organizator powołał Radę Programową, której członkami są przedstawiciele czołowych instytucji i firm branży opakowaniowej. W skład Rady Programowej wchodzą liczący się producenci opakowań i żywności oraz organizacji branżowych tacy jak m.in.: ABB Sp. z o.o., Coffee Service Sp. z o.o., Fano Sp. z o.o., Kram FC Sp. z o.o., Pakmar Sp. z o.o., Plastech, Polpak Sp. z o.o., Polska Izba Opakowań, Radpak Sp. z o.o., Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań SA, Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Tarczyński SA, ULMA Packaging Polska Sp. z o.o., Masterpress SA. Członkowie Rady wspólnie określają istotne zagadnienia, które należy poddać pod debatę, na przykład w formie konferencji.
Opracowano na podstawie materiałów organizatora