Strategia transformacji wzmacnia Heidelberga 
1 Jan 1970 12:43

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dzięki systematycznemu i sprawnemu wdrażaniu działań związanych z transformacją firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) umocniła swoją pozycję w pierwszej połowie roku finansowego 2020/2021 (1 kwietnia – 30 września 2020). Dzięki zestawowi środków przyjętych w ramach programu zmian uruchomionego w marcu tego roku w celu zwiększenia rentowności, konkurencyjności oraz zabezpieczenia przyszłości firmy, Heidelberg był w stanie z nadwyżką zrekompensować negatywny wpływ znacznego spadku sprzedaży spowodowanego przez pandemię koronawirusa. 

Dla przykładu: firma po raz kolejny osiągnęła dodatni wskaźnik EBITDA (wyłączając koszty restrukturyzacji w drugim kwartale bieżącego roku finansowego) i zanotowała zysk w kwocie 97 mln euro w pierwszych sześciu miesiącach – co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (69 mln euro). Marża EBITDA za półrocze wyniosła 12%, w porównaniu z 6,2% w tym samym okresie ubiegłego roku. Jednocześnie zadłużenie finansowe netto zostało pomyślnie obniżone z 416 mln euro w roku ubiegłym do 157 mln euro. 

Różnica w stosunku do ubiegłego roku pod względem sprzedaży i napływających zamówień zmniejszyła się w drugim kwartale bieżącego roku finansowego. Podczas gdy sprzedaż po pierwszym kwartale wyniosła -34%, to w okresie od lipca do września tylko -24%; sytuacja poprawiła się również w zakresie zamówień (z -44% do -20%). Na wielu rynkach odnotowano wzrost popytu, przede wszystkim na kluczowym rynku chińskim, na którym – w porównaniu z ubiegłym rokiem – liczba napływających zamówień zmieniła się z ok. -50 w pierwszym kwartale do ok. -8% w drugim. Ta tendencja oraz planowane dodatkowe kroki w celu optymalizacji aktywów i portfela firmy oraz obniżenia kosztów personelu pozwalają na optymizm w kwestii osiągnięcia przez Heidelberga zakładanych na bieżący rok celów i zrównoważonego wzrostu w kolejnych latach. 

Nasza transformacja odnosi sukces. Spełniamy nasze obietnice. Do końca półrocza drastycznie zredukowaliśmy nasze zadłużenie i dokonaliśmy znaczącej poprawy w zakresie płynności i wyników – pomimo ogromnych wyzwań, przed którymi stanęła nasza organizacja w związku z pandemią COVID-19. Oprócz zwiększania swej stabilności finansowej szykujemy się strategicznie do spełniania oczekiwań naszych klientów z pomocą innowacyjnego, dostosowanego do potrzeb portfolio produktów i usług, a naszym celem jest dalsze zwiększanie liczby wpływających zamówień i sprzedaży. Skorzystamy z tego, gdy odżyją rynki, co pokazuje przykład Chin – mówi Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny firmy Heidelberg. 

Błyskawiczne tempo, z jakim wdrażamy w życie naszą transformację, oraz znaczący wzrost naszej płynności czynią nas wyraźnie silniejszymi, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji związanej z pandemią. W naszej opinii fundamentalne znaczenie ma dzisiaj takie dostrojenie Heidelberga, by w przyszłości przynosił zyski szybciej i w bardziej zrównoważony sposób. Nasz program nie przynosi tylko krótkoterminowych efektów. W praktyce stawiamy na zestaw środków, jakie pozwolą osiągnąć dobre rezultaty w latach, które dopiero nadejdą – dodaje dyrektor finansowy Marcus A. Wassenberg. 

Na podstawie materiałów firmy Heidelberg opracował TK