Sukces premierowych targów PCI Days 2019
1 Jan 1970 13:49

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

O tym, jak ważny jest kontakt pomiędzy przedsiębiorcami działającymi w tej samej branży, doskonale wiedzą producenci i dostawcy, którzy spotkali się podczas premierowej edycji targów PCI Days w warszawskim Centrum EXPO XXI. 15 i 16 maja uwaga blisko 1500 odwiedzających skupiła się wokół 60 firm prezentujących swoje usługi i produkty. Spacerując pomiędzy stoiskami goście zapoznawali się z całą gamą ofert dedykowanych przemysłowi farmaceutycznemu i kosmetycznemu: obecni byli producenci oraz dostawcy opakowań, surowców, technologii, maszyn do produkcji, wyposażenia pracowni i laboratoriów oraz oferujący usługi logistyczne i IT, analityczne i diagnostyczne, wdrożeniowe czy też nowoczesne urządzenia znakujące i etykietujące. Inspirujący spacer pośród kreatywnych stanowisk zaowocował wieloma cennymi znajomościami i możliwościami kontraktowymi.

Strefy Inspiracji pełne pasji

Ogromnym zainteresowaniem wszystkich odwiedzających cieszyły się Kosmetyczna Strefa Inspiracji oraz Farmaceutyczna Strefa Inspiracji, w których odbywały się interesujące prelekcje dotyczące różnych problemów z zakresu przemysłu kosmetycznego i farmaceutycznego. Bogate merytorycznie wystąpienia przyciągały uwagę gości i motywowały do dalszego poszerzania wiedzy teoretycznej oraz rozwijania pasji dotyczących obu branż. Organizator zdecydował się na dość nietypowy zabieg: zrezygnował z tradycyjnego nagłośnienia, aby nie zakłócało ono rozmów na stanowiskach targowych. Zamiast tego goście zainteresowani udziałem w prelekcji otrzymywali specjalne zestawy słuchawkowe, dzięki którym mogli skupić pełnię uwagi na prelegentach w wybranej Strefie Inspiracji. Niektóre prelekcje cieszyły się tak wielkim zainteresowaniem, że słuchacze wręcz nie mieścili się w Strefach. Niewątpliwie wpływ na tak wielki sukces miał nie tylko dobór tematów, ale i sylwetki prelegentów, najczęściej uznanych ekspertów w swych dziedzinach i specjalistów od aktualnych trendów oraz nowinek branżowych, a także pracowników naukowych prowadzących aktualne badania z zakresu swych specjalności. 

Branżowe warsztaty

Jeszcze jedno miejsce w trakcie targów PCI Days przyciągało uwagę osób poszukujących wiedzy: w znajdującej się piętro wyżej sali konferencyjnej od rana trwały wypełnione praktycznymi ćwiczeniami warsztaty. Odbywający się w środę Panel dla Zakupowców, prowadzony przez ekspertów z firmy Big Fish, otworzył słuchaczom oczy na zawiłości struktur organizacji zakupowych oraz wskazał różne funkcje, które mogą one pełnić w przedsiębiorstwie branży farmaceutycznej i kosmetycznej. Nikogo zapewne nie trzeba przekonywać, że prawidłowo zbudowana strategia zakupowa jest jednym z kluczy do sukcesu przedsięwzięcia, jednak opracowanie jej zawsze nastręcza wiele problemów, bez względu na ogrom doświadczenia pracowników marketingu. Innym, również poruszonym w Panelu dla Zakupowców aspektem strategii firmy jest nieprawdopodobnie ważny temat zarządzania ryzykiem; nieodzowny, aczkolwiek coraz częściej pomijany i pozostawiany przypadkowi, co w rezultacie może doprowadzić do poważnych zawirowań w procesie rozwoju przedsiębiorstw.

Od czwartkowego ranka uczestnicy trzech paneli zorganizowanych przez specjalistów z Cleanproject mogli poznawać arkana budowania zakładu farmaceutycznego z pomieszczeniem cleanroom (tzn. pomieszczeniem czystym). Warsztaty łączące wykłady i część praktyczną przeprowadziły słuchaczy przez cały proces budowania cleanroomu oraz pozwoliły poznać metody sprzątania, czyszczenia i naprawy elementów pomieszczenia. Cleanroomy używane są podczas produkcji w każdej dziedzinie, gdzie nawet najmniejsze zanieczyszczenia mogą wpłynąć na jakość wyrobu końcowego, a więc w zakładach biotechnologicznych czy przy produkcji precyzyjnych elementów półprzewodnikowych.

Wykorzystanie pomieszczeń czystych w produkcji farmaceutycznej również jest istotnym standardem i bez cienia wątpliwości ma wpływ na coraz wyższą jakość produktów trafiających do klienta.

Targi PCI Days powrócą

Targi PCI Days 2019 zagwarantowały swoim gościom fantastyczną biznesową atmosferę oraz niepowtarzalną szansę na poznanie obecnie panujących trendów w branżach farmaceutycznej i kosmetycznej. Dzięki wsparciu patronów merytorycznych: Big Fish Polska Sp. z o.o. oraz Curtis Health Caps Sp. z o.o., targi okazały się celnym strzałem prosto w zapotrzebowanie obu branż i niewątpliwie doczekają się kolejnej edycji. 

Organizator – Wydawnictwo Farmacom – dziękuje również za pomoc pozostałym 16 patronom wydarzenia, czyli wydawnictwom, organizacjom i instytutom badawczym działającym w otoczeniu branż farmaceutycznej i kosmetycznej. Podziękowania kierowane są także w stronę wszystkich prelegentów i odwiedzających: targi PCI Days 2019 zawdzięczają swój sukces waszej licznej obecności i aktywnemu uczestnictwu.

Informacje o kolejnej edycji targów będą dostępne już wkrótce na oficjalnej stronie www.pcidays.pl.

Opracowano na podstawie materiałów organizatora