TAROPAK: 31. edycja zakończona
1 Jan 1970 13:46

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Kilkuset wystawców z 18 krajów świata, niemalże 25 000 m2 przestrzeni wystawienniczej oraz kilkadziesiąt tysięcy targowych gości, którzy odwiedzili ekspozycję – to bilans tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK, które odbyły się w dniach 1-4 października w Poznaniu. Targom TAROPAK towarzyszyły Targi 4PRINT WEEK i Targi Technologii dla Przetwórstwa Polimerów POLIMER TECH.

Liderzy spotykają się na targach

Odwiedzający przyjechali do Poznania z całego świata. W pawilonach wystawienniczych można było spotkać przedstawicieli krajów takich jak: Austria, Belgia, Białoruś, Czechy, Dania, Estonia, Francja, Hiszpania, Holandia, Izrael, Libia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Prezentowaną ofertą zainteresowani byli reprezentanci takich firm jak: Glaxo Smith Kline, Kompania Piwowarska, Cargill, Oceanic, KRM Poland, Bricomarche, Interak czy Technitel Polska. Na targach TAROPAK poszukiwali oni przede wszystkim kontaktów biznesowych i nowości. 

Nowości

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie ponad 118 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowania oraz rozwiązania dotyczące etykietowania, transportu i druku. Zwiedzający, którzy chcą być krok przed konkurencją i tym samym odkryć zupełnie nowe możliwości, mogli zobaczyć m.in. innowacyjne systemy do znakowania i kodowania, maszyny pakujące i etykietujące, nowoczesne maszyny drukarskie, drukarki etykiet, opakowania zarówno szklane, papierowe, metalowe, jak i produkowane z tworzyw sztucznych. 

Liczyła się również forma prezentacji produktów. Za najładniejsze stoiska targowe uznano ekspozycje firm: Limes Machines Polska, Urliński Andrzej – Zakład Usług Technicznych, Silny&Salamon Sp. z o.o., Radpak Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o., Antalis Poland Sp. z o.o., Zebra Technologies Sp. z o.o., AST Sp. z o.o. Sp. K., Smurfit Kappa Polska Sp. z o.o. Wszystkie one otrzymały nagrodę Acanthus Aureus. 

Sięgnęli po złoto

Jeszcze przed rozpoczęciem targów poznaliśmy zdobywców Złotych Medali MTP targów TAROPAK oraz 4PrintWeek. Do rywalizacji stanęło blisko 500 produktów pretendujących do miana nowoczesnych, innowacyjnych i wytworzonych w oparciu o najwyższej klasy technologie. Sąd Konkursowy wybrał zwycięzców spośród zgłoszeń spełniających regulaminowe kryteria i popartych pozytywnymi rekomendacjami jury. 

Na targach TAROPAK 2018 Złote Medale otrzymały następujące produkty: DC Wrapper + owijarka DISCOVERY: system do rejestracji zdjęć palet podczas procesu owijania (DC LOG Sp. z o.o., Izipak Sp. z o.o. Sp. k.); Praktika 55 Smart: automatyczna pakowarka z wbudowanym tunelem do pakowania w folię termokurczliwą (Minipack-Torre S. p/A., Izipak Sp. z o.o. Sp. k.); STB: ręczne, akumulatorowe urządzenie do opasywania taśmami z tworzyw sztucznych (Orgapack, Transaco Group Sp. z o.o.); pionowa maszyna pakująca RM-32 ACD typu Doypack z obracaną szczęką (Radpak Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o); Logomatic 510 QTB: system etykietujący do drukowania na papierze bez materiału podkładowego (Logopak Systeme GmbH&Co., KG Logopak East Sp. z o.o.); kanister K-10 SOR z systemem Anti-Glue (Suwary SA); system wymienny Grawer do wytwarzania opakowań szklanych z wieloma różnymi grawerami w ramach jednej partii produkcyjnej (Klar Glass Sp. z o.o.).

Kolejnym etapem rywalizacji jest konkurs o „Złoty Medal – Wybór Konsumentów”, w którym przedstawiciele branży i konsumenci oddają swoje głosy na najlepszy w ich opinii produkt targów. Głosy można było oddawać w specjalnych strefach MTP w trakcie targów oraz przez miesiąc po ich zakończeniu na stronie www.zlotymedal.mtp.pl; zwycięzców poznamy więc dopiero w miesiąc po zakończeniu tegorocznej imprezy, po wcześniejszym podsumowaniu wyników głosowania.

Wiedza i inspiracje

Targi to nie tylko rozmowy biznesowe, nawiązywanie trwałych kontaktów czy poznawanie trendów i nowości rynkowych. Jest to również doskonały czas i miejsce do poszerzania wiedzy oraz czerpania inspiracji.

Dzięki wieloletniej współpracy z Polską Izbą Opakowań 2 października odbył się IV Kongres Przemysłu Opakowań. W tym roku tematem Kongresu była transformacja przemysłu opakowań w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zgodnie z przyjętymi przez Komisję Europejską założeniami, związanymi z ochroną środowiska naturalnego oraz surowców nieodnawialnych, gospodarki krajów Unii Europejskiej mają dążyć do „zamknięcia” obiegu produktu, od jego powstania, poprzez użycie, aż po recykling/upcykling i ponowne wykorzystanie. Uczestnicy docenili ten temat jako najbardziej aktualny dzisiaj i w najbliższych latach inspirujący do działalności na rzecz oszczędzania nieodnawialnych zasobów wykorzystywanych w gospodarce. 

Obecna na TAROPAKU firma Smurfitt Kappa zaprezentowała wystawę OPEN THE FUTURE. Na prawie 200-metrowej przestrzeni w pawilonie 8A stanęła ekspozycja prac z tektury falistej i nie tylko. Eksperci z tej firmy, mający wieloletnie doświadczenie w branży, przeprowadzili również warsztaty, podczas których opowiedzieli o wymaganiach konsumenta przyszłości, ograniczeniach łańcucha dostaw i możliwościach rozwoju marki, jak również o tym, jak już dziś zacząć spełniać oczekiwania klientów. W praktyczny sposób zapoznali uczestników z aspektami produkcji opakowań. 

Uczestnicy rynku poligraficznego, właściciele i dyrektorzy techniczni drukarń, designerzy, projektanci opakowań i etykiet, a także agencje reklamowe i wydawnictwa mogli zapoznać się z ofertą rynku poligraficznego prezentowaną na Targach 4 PRINT WEEK|DIGITAL|INDUSTRIAL|FLEKSO|3D. Niezwykle ważnym wydarzeniem podczas tej edycji Targów był II Kongres ART OF COLOR, który odbył się 1 października. Uczestnicy i eksperci dyskutowali o tym, jak sprostać wzrastającym wymaganiom klientów. Skupiono się głównie na rozwoju branży poligraficznej, otwarciu na nowe gałęzie przemysłu oraz możliwościach eksportowych. Wydarzenie nie tylko stanowiło unikatowe forum dyskusji o rozwoju technologicznym rynku poligraficznego w Polsce, ale dało też możliwość integracji całej branży. 

TAROPAK, 4 PRINT WEEK oraz POLIMER TECH to trzy imprezy koncentrujące się kompleksowo na tematyce branży opakowań, technologii druku, a także technologii związanych z przetwórstwem tworzyw polimerowych. Jest to wyjątkowa okazja, by poznać tak szeroką i kompleksowo przedstawioną ofertę branży poligraficznej i opakowań.

Do zobaczenia – za rok!

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK oraz Targów 4 PRINT WEEK|DIGITAL|INDUSTRIAL|FLEKSO|3D odbędzie się w dniach 30 września – 3 października 2019 w Poznaniu.

Opracowano na podstawie materiałów MTP