Tetra Recart® – to się opłaca!
1 Jan 1970 12:26
Opakowanie kartonowe Tetra Recart® oferowane przez Tetra Pak to optymalne rozwiązanie dla producentów żywności, którym zależy na ograniczaniu kosztów produkcji oraz negatywnego wpływu na środowisko.
Tetra Recart, opakowanie kartonowe przeznaczone do produktów niewymagających chłodzenia takich jak: warzywa, rośliny strączkowe, pomidory, mokra karma dla zwierząt, dania gotowe, zupy czy sosy to idealna alternatywa dla tradycyjnych słoików, puszek oraz tzw. pouchów (opakowań typu saszetka). Kartony są wytrzymałe, a jednocześnie lżejsze oraz wygodniejsze w użyciu. Dzięki unikalnemu materiałowi opakowaniowemu oraz nowej technologii zamykania i formowania jest to pierwsze opakowanie kartonowe, w którym żywność można poddać sterylizacji po zapakowaniu. Tetra Recart jest kompatybilny z dwiema maszynami – Tetra Pak R1 i Tetra Pak R2. Wysoko zintegrowane, zoptymalizowane kosztowo rozwiązanie oferuje elastyczny wybór poziomu automatyzacji i prosty, intuicyjny interfejs, a także najwyższe standardy w zakresie higieny.
Oszczędność kosztów i korzyści dla środowiska naturalnego
Karton Tetra Recart waży o 64% mniej niż puszka. Sam produkt żywnościowy stanowi aż 96% ładunku, podczas gdy opakowanie tylko 4%. Kolejną zaletą Tetra Recart jest jego kształt pozwalający na maksymalne wykorzystanie przestrzeni przeznaczonej na transport i magazynowanie. Dzięki tym cechom opakowania Tetra Recart dają pokaźne oszczędności podczas transportu – na każdej palecie mieści się ich o 18% więcej niż puszek. Niższe koszty transportu i logistyki przekładają się też na zmniejszenie wpływu na środowisko oraz niższy poziom emisji gazów cieplarnianych.
Konieczność ograniczania negatywnego wpływu na środowisko naturalne dostrzegana jest przez większość firm, m.in. dlatego, że oczekują tego konsumenci. Badanie Roper Reports Worldwide 2015 dla Tetra Pak wskazuje, że 44% Polaków chce, aby firmy chroniły środowisko. Opakowania Tetra Recart, wykonane w ok. 75% z papieru, który jest surowcem odnawialnym, wpisują się w ten trend. Ponadto materiał opakowaniowy użyty do produkcji Tetra Recart jest certyfikowany przez Forest Stewardship Council®, co oznacza, że włókno celulozowe w nim zastosowane pochodzi z kontrolowanych upraw leśnych. Tetra Recart, jak inne kartony Tetra Pak, nadaje się w całości do recyklingu.
Odświeżenie wizerunku i okazja do wyróżnienia się wśród konkurencji
Opakowania Tetra Recart ustawione obok siebie na półce sklepowej szczelnie wypełniają dostępną przestrzeń, co oznacza, że konsumenci widzą więcej produktów niż w przypadku alternatywnych opakowań. Dodatkowo opakowania te są bardzo dobrym nośnikiem informacji o produkcie ze względu na swój kształt, a co za tym idzie dużą powierzchnię zadruku, którą można wykorzystać do przekazania istotnych informacji dla konsumenta. Dobra ekspozycja to także unikalna okazja dla producentów, którzy planują odświeżenie marki, poszerzenie oferty produktowej lub wsparcie dla całej kategorii. Opakowanie Tetra Recart wzmacnia naturalny wizerunek produktu – badania pokazują, że konsumenci postrzegają zarówno karton, jak i jego zawartość jako produkt świeży.
Konsumenci doceniają też, że kartony można łatwo otworzyć bez użycia przyborów kuchennych czy otwieracza. Laserowa perforacja i proste ponowne zamknięcie oznaczają wygodę i prostotę użytkowania tak cenioną przez współczesnych konsumentów.
Innowacyjne opakowanie Tetra Recart jest obecne na 30 rynkach świata. W Polsce dostępne są już produkty pomidorowe, sosy gotowe do spożycia oraz mokra karma dla zwierząt.
Artykuł sponsorowany