W duchu ekologicznych innowacji i kreatywnych inspiracji
1 Jan 1970 13:21

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

5. edycja konferencji Label Innovations odbyła się w duchu ekologicznych innowacji oraz kreatywnych inspiracji, którym uczestnicy dali upust podczas warsztatów kreatywnych. Jej tematem przewodnim było hasło: „Eko, które kupi konsument, czyli o ekoinnowacjach w opakowaniach i etykietach”. 

Wydarzenie przyciągnęło liczne grono przedstawicieli przedsiębiorstw produkcyjnych szukających wiedzy w zakresie technologii opakowań. Obecnie wielu producentów boryka się z problemem wzmożonej konkurencji oraz musi podążać za zmieniającymi się trendami, dotyczącymi choćby ekologii. Konieczność zmiany opakowania wiąże się wówczas nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również z ryzykiem niepowodzenia tej operacji. 

Jak więc przejść przez proces bez zbędnych kosztów i ryzyka? Jest to prawdziwe wyzwanie, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów zorganizowanych na zakończenie bieżącej edycji konferencji. Stanęli oni przed wyzwaniem stworzenia w ciągu 90 minut ekologicznej etykiety na produkt wegański. Finalnie powstało 6 różnych ciekawych i nieszablonowych etykiet, które mogłyby z powodzeniem zostać wdrożone do masowej produkcji. Dzięki tej pracy uczestnicy przekonali się, że na potrzeby jednego produktu można stworzyć wiele unikalnych i wyróżniających się na półce projektów etykiet, a wiedza i doświadczenie ekspertów wpływają znacząco na koszty całego procesu.

Oprócz części warsztatowej odbył się cykl prelekcji poświęconych tematyce ekologicznych opakowań z punktu widzenia kwestii prawnych, marketingowych i technologicznych. 

Celem konferencji było uświadomienie uczestnikom, że zmianę etykiety lub opakowania należy rozpatrywać w kontekście nowych szans rozwojowych, jakie mogą one przynieść producentom. Zadaniem prelegentów było wskazanie obszarów pozwalających na osiągnięcie maksymalnych korzyści podczas tych procesów. Każda z prelekcji miała na celu poszukiwanie nowych aspektów przewagi konkurencyjnej dla producentów, w tym również w szerokiej ofercie innowacyjnych rozwiązań etykietowych oferowanych przez branżę opakowaniową.

Opakowanie było jednym z patronów medialnych konferencji.

Kolejna edycja konferencji odbędzie się w przyszłym roku, w trakcie 12. Targów Opakowaniowych Packaging Innovations. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy Etykiety.pl Etigraf