Z czym to się je? Rola opakowania w branży spożywczej
1 Jan 1970 08:54

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Co mogą mieć wspólnego: ciepły, chrupiący chleb, tajskie lody, aromatyczna kawa, wegańskie klopsiki i ostre, meksykańskie burrito? Wszystkie te produkty i dania mogą mieć wyjątkowe opakowanie, które w bezpieczny i estetyczny sposób pozwoli je serwować oraz przechowywać, a jednocześnie odróżni je od towarów konkurencji. 

Król jest tylko jeden 

Produktem, który pozostaje poza wszelką konkurencją wśród opakowań z indywidualnym nadrukiem, są kubki papierowe. Ze względu na niską cenę jednostkową, szybki czas realizacji i szeroki zakres pojemności kubki papierowe to idealny nośnik reklamy, zarówno dla lokali serwujących gorące i zimne napoje, jak i firm eventowych oraz cateringowych. Sprawdzą się w kawiarniach, cukierniach, ale także jako oprawa graficzna wszelkiego typu imprez targowych, seminariów czy szkoleń. W firmie KRAM nadruki na kubkach mogą być wykonywane w technologii flekso – do 8 kolorów, a także w wersji full color. Nakład minimalny to 1000 sztuk. 

Komu w drogę, temu…

Opakowania na wynos dedykowane małej i dużej gastronomii to – obok kubków papierowych – kategoria produktów najchętniej wykorzystywana pod nadruki indywidualne. W ofercie firmy KRAM dostępne są klasyczne Burger Box-y, uniwersalne Kebab Box-y, pudełka na frytki, tłuszczoszczelne pudełka typu „NO LEAK”, pudełka z automatycznie składanym dnem typu „B-smart” i kubełki papierowe na porcjowanego kurczaka lub popcorn. Na wszystkich tych opakowaniach możliwy jest nadruk indywidualny przy nakładach minimalnych od 5 do 30 tys. sztuk. 

Bułka i spółka

W branży piekarniczej najczęściej stosowanym opakowaniem są wszelkiego rodzaju papiery pakowe i torebki. Szeroki asortyment zarówno pod względem rozmiarów, jak i gramatury czy rodzaju papieru umożliwia dopasowanie do potrzeb i budżetu każdej piekarni. Indywidualne nadruki mogą być wykonywane zarówno na torebkach z papieru bielonego, jak i brązowego. Ze względu na nowoczesną technologię dostępną w firmie KRAM SA możliwy jest nadruk w 8 kolorach. Dla bardziej wymagających klientów dostępne są także torebki z foliowym okienkiem umożliwiające ekspozycję zapakowanego produktu. 

Na słodko 

Pudełka na ciasta i pączki oraz miseczki na lody to opakowania, które królują w branży cukierniczej. Ciekawy projekt graficzny dopasowany estetycznie do upodobań grupy docelowej z pewnością zostanie zauważony i doceniony przez klientów. Firmom, które jeszcze nie posiadają autorskiego projektu, pomocą służy dział graficzny firmy KRAM. Klasyczne wzory odwołujące się do tradycji lodziarni czy nowoczesne nadruki podkreślające niekonwencjonalne receptury to wyzwania, które graficy podejmują z przyjemnością. 

W stylu EKO

W odpowiedzi na coraz mocniej zauważalny nurt proekologiczny w ofercie firmy KRAM pojawią się wkrótce biodegradowalne opakowania zgrzewalne z indywidualnym nadrukiem. Sprawdzą się one w punktach gastronomicznych, które dbanie o środowisko naturalne mają wpisane w strategię marketingową firmy.

Nadruk to nie wszystko 

Rosnąca świadomość konsumentów dotyczy m.in. pochodzenia produktu. Te rodzime, polskie, zyskują na wartości w stosunku do importowanych. Produkcja opakowań w firmie KRAM odbywa się w trzech zakładach zlokalizowanych w Dzierzgoniu, Pasłęku i Ostrowcu Świętokrzyskim, a do jej realizacji wykorzystywane są surowce ze sprawdzonych źródeł. Daje to gwarancję powtarzalnej jakości produktów. Istotna z punktu biznesowego jest także terminowość 

dostaw, którą w spółce KRAM zapewniają własne centrum logistyczne i wielkopowierzchniowe magazyny wysokiego składowania. Dużym atutem jest też przyjmowanie niestandardowych zamówień, co pozwala na realizację niespodziewanych zleceń. W firmie KRAM umożliwia to pewna elastyczność w planowaniu produkcji. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy KRAM