Z myślą o przyszłości
1 Jan 1970 12:52

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dominującym trendem roku 2020 były opakowania ekologiczne i zrównoważone podejście do biznesu. Wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie jeszcze silniejszy w roku 2021.

W obecny rok weszliśmy ze szczególnymi oczekiwaniami i nadziejami na przywrócenie normalności. W okresie pandemii żadna z gałęzi gospodarki nie okazała się być odporna na zawirowania, a opakowania nie są tu wyjątkiem. Jedną z najbardziej konkurencyjnych i dynamicznie rozwijających się branż pod względem atrakcyjności opakowań jest obecnie branża kosmetyczna. Na sukces kosmetyku składa się jego opakowanie, ponieważ zachęca ono do sięgnięcia po pudełko z kremem czy olejkiem i może podkreślać jego charakterystyczne cechy. 

Spersonalizuj swoje opakowanie

Prosty design, oryginalny kształt, barwy i motywy nawiązujące do natury z pewnością przyciągną konsumentów. Niebanalne opakowanie, jakiego nie ma konkurencja, korzystnie wyróżnia się w morzu produktów dostępnych na rynku.

Jak podkreśla firma Masterchem Logoplaste, dużym atutem jej oferty jest możliwość personalizacji wzoru opakowania pod indywidualne potrzeby klienta, a także bardzo szybka realizacja wysokonakładowych zamówień. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów firma oferuje możliwość kreowania własnych wzorów opakowań w komplecie z zamknięciem – od przygotowania projektu graficznego i rysunku technicznego, poprzez wizualizację w technologii 3D, aż po wykonanie prób produkcyjnych.

Opakowania i ekologia w parze

Branża tworzyw sztucznych nieustannie ewoluuje, ponieważ takie są oczekiwania jej klientów. Firmy – zarówno te największe, jak i te małe – zdają sobie sprawę z tego, że muszą działać odpowiedzialnie i proekologicznie. A w ich strategiach biznesowych ważne są działania związane ze Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu (CSR). 

W Masterchem Logoplaste opakowania i ekologia idą w parze już od wielu lat. W strategii zrównoważonego rozwoju firmy ważne miejsce zajmują postulaty gospodarki obiegu zamkniętego i odpowiedzialnego wykorzystania tworzyw sztucznych. Masterchem Logoplaste podejmuje wszelkie działania, aby zminimalizować wpływ produkcji na otoczenie. 

Nasze globalne wyzwanie to ograniczenie w najbliższych latach emisji CO2 o 30% – mówi Piotr Wasilewski, prezes firmy Masterchem Logoplaste. – Podejmujemy też wiele działań, by zmniejszyć zużycie energii oraz wody. Inwestujemy w energetykę odnawialną oraz ograniczamy ilość odpadów, które powstają na liniach produkcyjnych. Do 2023 roku 25% naszej produkcji będzie realizowane ze zrównoważonego i odnawialnego surowca RPET. Staramy się zmniejszać gramatury naszych opakowań tam, gdzie jest to możliwe.

W ten sposób Masterchem Logoplaste tworzy nową wartość, przy jednoczesnym poszanowaniu zasobów natury. W trosce o środowisko firma regularnie udoskonala swoje procedury i standardy, aby czynić produkcję jak najbardziej przyjazną środowisku i konsumentom.

Żyjemy w dynamicznych czasach, więc firmy, które dobrze wykorzystają 2021 rok i będą potrafiły dostosować się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów, z pewnością zdołają zbudować przewagę konkurencyjną i pozyskać lojalność klientów. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy Masterchem Logoplaste