Asahi i Comexi współpracują w czasach „nowej rzeczywistości”
1 Jan 1970 11:41

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Urzeczywistnienie projektu Comexi Turnkey przywitaliśmy w Asahi Photoproducts z ogromną radością. Stworzono go dla zademonstrowania, jak prosty i czysty może być proces produkcji płyt fleksograficznych: znacznie prostszy niż kiedykolwiek z punktu widzenia drukarni flekso, które chcą realizować go wewnętrznie i zyskać kontrolę nad procesem produkcji płyt oraz oszczędzić cenny czas.

Aby ułatwić realizację projektu, w Centrum Technologicznym Comexi Manel Xifra Boada w hiszpańskiej Gironie zainstalowano wodowymywalny procesor do płyt AWP 4835-P.

Wyjątkowość całej instalacji wynikała z faktu, że po raz pierwszy w historii zrealizowano ją zdalnie z wykorzystaniem wsparcia okularów Smart Glass! Takie podejście wynikało z ograniczeń w przemieszczaniu się związanych z epidemią koronawirusa, które wymusiły podjęcie decyzji o opóźnieniu projektu lub wykorzystaniu alternatywnych technologii w celu uruchomienia systemu. Fakt, że Comexi zaczął wcześniej używać technologię Smart Glass jako element swej oferty serwisowej, znacznie ułatwił bezproblemową realizację procesu między dwiema firmami oraz doprowadził do stworzenia naszych standardowych procedur wparcia zdalnego, które mogą być stosowane przy przyszłych instalacjach, oszczędzając czas, eliminując potrzebę podróży i zapewniając generalnie znacznie większą efektywność operatorów na miejscu instalacji.

Instalacja ze Smart Glass była fantastyczna! Wszystko zostało doskonale przygotowane i przebiegało gładko od samego początku – mówi Yago Lulin, konsultant techniczny i kierownik ds. prepressu w Comexi, i dodaje – Instalacja została wykonana w kilka dni, a zespół Comexi przeszedł późniejsze szczegółowe szkolenie w zakresie produkcji płyt. Wsparcie Smart Glass dla takiego rodzaju aktywności jest idealne, ponieważ umożliwia wprowadzanie zmian w terminie instalacji nawet w ostatniej chwili, a dodatkowo pozwala zaoszczędzić 2-3 dni spędzane przez techników w podróży, a także ograniczyć koszty.

W naszej opinii takie podejście to istotny postęp w „nowej normalności”. I choć ekspercki zespół techniczny Asahi Photoproducts jest zawsze gotowy pomagać na miejscu w kwestiach technicznych i szkoleniowych, możliwość zdalnego przeprowadzenia pełnej instalacji przy użyciu nowoczesnych technologii komunikacyjnych oznacza bardziej ekonomiczne i terminowe podejście do wielu działań, które normalnie wymagałyby czasu i ponoszenia kosztów podróży związanych z konwencjonalnym wsparciem technicznym. To było wspaniałe doświadczenie dla obu zespołów i dowód na to, że jest to realne wyjście na przyszłość.
Inną zaletą dostrzeżoną przez Yago Lulina był fakt, że z natury rzeczy proces zapewnił zespołowi więcej praktycznych doświadczeń ze sprzętem niż wówczas, gdyby instalacja odbywała się w normalnych warunkach. Dodaje: Wszyscy uczestnicy procesu instalacji byli bardzo zmotywowani, by poznać zasady pracy naświetlarki, zarówno pod kątem obsługi, jak i przyszłej konserwacji. To podejście idealnie pasuje dla tego rodzaju instalacji!

Wielkie podziękowania dla Comexi za zrealizowanie tego procesu.

Opracowano na podstawie wpisu na blogu Pedro Hernandeza, kierownika ds. technicznych w Asahi Photoproducts