Badanie Smurfit Kappa podkreśla znaczenie ekologicznych opakowań
1 Jan 1970 14:03

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wyniki nowego sondażu zrealizowanego na zlecenie firmy Smurfit Kappa ujawnia skalę zmian w podejściu firm do swych produktów i opakowań, podejmowanych w celu ograniczenia ilości odpadów trafiających do środowiska.

Sondaż poświęcony zrównoważonemu rozwojowi i opłacalności (Sustainability and Profitability Survey), który przeprowadzono w gronie 200 przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, ujawnia, że zrównoważony rozwój jest motorem napędowym wszystkich działań R&D oraz rozwoju nowych produktów w ponad 1/3 badanych firm.

Z wyników ankiety wynika również, że opakowania jako kluczowy element zwiększania innowacyjności wymieniło najwięcej, bo aż 7 na 10 badanych. Uznali oni, że to materiały do produkcji opakowań stanowią największe wyzwanie w zakresie zrównoważonego rozwoju. 59% wymieniło zbiórkę i recykling, a 56% materiały wykorzystywane do wytwarzania produktów. Co więcej, blisko 9 na 10 firm przyznaje się do wykorzystywania wcześniej użytego lub zrecyklowanego materiału w produktach lub opakowaniach jako elementu swych strategii zrównoważonego rozwoju.

Arco Berkenbosch, wiceprezes ds. innowacji i rozwoju w Smurfit Kappa, komentując wyniki ankiety powiedział: „To badanie wskazuje, że firmy muszą uwzględnić obecnie kwestie zrównoważonego rozwoju w trudnej sytuacji ekonomicznej, a konsumenci będą nadal stawiać je na porządku dziennym”.

„Z punktu widzenia dostawców istnieje wiele łatwych do osiągnięcia korzyści w globalnej branży opakowań, które nie wymagają ponoszenia dużych kosztów, począwszy od ograniczenia ilości pustego miejsca w opakowaniach stosowanych w kanałach sprzedaży internetowej oraz zmniejszenia skali wykorzystania tworzyw sztucznych do transportu towarów w łańcuchach dostaw. Odkrywamy wzrost popytu na produkty z naszej gamy 'Better Planet Packaging', które stanowią zrównoważoną alternatywę dla produktów jednorazowego użytku z plastiku.”

„W miarę, jak nasila się proces przechodzenia na zrównoważone opakowania, kluczowym z punktu widzenia firm jest inwestowanie w innowacyjne rozwiązania, które zaspokajają potrzeby użytkowników, poprawiają odbiór marki oraz zapewniają sukces strategii zrównoważonego rozwoju” - dodaje Berkenbosch.

Sondaż, który zbadał również opinię konsumentów na zrównoważony rozwój oraz ich sposoby na tworzenie bardziej „zielonej” przyszłości, odkrył, że dla 37% spośród nich wzornictwo opakowań ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. O tym, że kupujący zwracają uwagę na opakowania, świadczy również fakt, że ponad 50% ankietowanych zakupiło w ostatnich 6 miesiącach produkt wyłącznie dlatego, że był on zapakowany w opakowanie wielokrotnego użytku lub wykonane z materiałów biodegradowalnych.

Sondaż Smurfit Kappa wskazuje również, że 8 na 10 firm postrzega zrównoważony rozwój jako inwestycję długoterminową – nie koszt – i bierze pod uwagę skłonność konsumentów do wyboru ekologicznych rozwiązań.

Na podstawie informacji Smurfit Kappa opracował TK