Bobst zorganizuje 2. edycję swego kursu Masterclass
1 Jan 1970 10:47

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W listopadzie ub.r. firma Bobst otworzyła podwoje swojej szwajcarskiej centrali pod Lozanną dla ponad 100 właścicieli marek uczestniczących w pierwszej edycji Packaging Masterclass (Opakowaniowego Kursu Mistrzowskiego).

Celem jednodniowego spotkania był niehandlowy przegląd technologii przeznaczonych dla produkcji opakowań, a także ustalenie, jakimi metodami właściciele marek mogą osiągnąć oczekiwaną od ich procesów elastyczność, wszechstronność oraz ekologiczność. Kurs o charakterze nietechnicznym i niekomercyjnym był skierowany do właścicieli marek i sprzedawców działających w różnych działach firmowych (księgowość, marketing, zarządzanie, badania i rozwój), którzy dopiero uczą się specyfiki branży opakowaniowej, a chcieliby zyskać szeroki wgląd w jej działanie.

Organizator, firma Bobst, podkreślała po zakończeniu jednodniowego kursu, że liczba pozytywnych ocen przeszła jej oczekiwania, a wielu uczestników chwaliło intensywny, lecz wartościowy program. W oparciu o te opinie producent maszyn do produkcji opakowań zdecydował się na powtórzenie imprezy w dniu 28 października 2020 r.

„Rola opakowań zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, podobnie jak stale ewoluują sposoby projektowania, pakowania i dystrybucji produktów przez producentów” - powiedział Paul Stoudmann, dyrektor Masterclass. „Bobst jest od dziesięcioleci pionierem w zakresie innowacji opakowaniowych i szczycimy się zrozumieniem rynku, wyzwań i potrzeb naszych klientów oraz znajdowaniem rozwiązań dla nich.”

„Bobst jest punktem odniesienia w branży opakowaniowej, a skoro jest w stanie oferować pełne spektrum procesów i technologii opakowaniowych, może zajmować w tym równaniu pozycję neutralną – nie forsując jednej technologii jako lepszej od drugiej. A ponieważ nie jesteśmy dla właścicieli marek ani dostawcą, ani klientem czy konkurentem, nasze rozmowy są otwarte i konstruktywne” - przyznał Stoudmann. „To dlatego uważamy, że właściciele marek mogliby wynieść wiele z tego typu wydarzenia, dzięki zrozumieniu technologii znaleźć rozwiązanie optymalne z punktu widzenia ich potrzeb. Ostatecznie to nazwa ich marki trafia na opakowanie, więc ważne, by to oni mieli decydujące zdanie.”

Na ubiegłoroczny kurs przyjechało ponad 100 firmowych delegatów z kilkunastu krajów, reprezentując mieszaninę menedżerów średniego i wyższego szczebla pracujących w różnych działach i pełniących różne zadania, na ogół stawiających swoje pierwsze kroki w opakowalnictwie. Mieli oni okazję kontaktu z ekspertami z obszarów druku i przetwórstwa – tak cyfrowego, jak i konwencjonalnego – etykiet, opakowań giętkich, pudełek składanych oraz opakowań z tektury falistej. Cały dzień podzielono na trzy części: krótkie sesje plenarne, pogłębione sesje grupowe oraz prezentacje maszyn. Wśród poruszanych tematów znalazły się: trendy w dziedzinie opakowań, technologie w druku, uszlachetnienia, technologie przetwórcze, zrównoważony rozwój, cyfryzacja procesów otrzymywania barw oraz nowe zadania opakowań.

W organizowanych w niewielkich zespołach sesjach grupowych koncentrowano się na etykietach, opakowaniach giętkich, pudełkach składanych oraz opakowaniach z tektury falistej.

W sesji popołudniowej uczestnicy zwiedzali Centrum Kompetencji Bobst, gdzie na powierzchni 4 tys. m2 zgromadzono pełen przekrój maszyn firmy – uszlachetniających, wycinających oraz składająco-sklejających – wykonujących w czasie rzeczywistym i z pełnymi prędkościami produkcyjnymi operacje objaśniane i kontrolowane przez ekspertów.

Największym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje poświęcone zrównoważonemu rozwojowi, materiałom giętkim oraz kwestii cyfrowego ustawiania kolorów, odzwierciedlając obecne oczekiwania i priorytety rynkowe stojące przed właścicielami marek.

Wiele firm wyraziło chęć uczestniczenia w sesjach poświęconych konkretnym zagadnieniom oraz studiom przypadku. Z tego powodu Bobst stara się dopracować koncepcję kursów Masterclass dopasowanych do specyficznych potrzeb i odbywających się w siedzibach tych firm.

Kolejna sesja Masterclass odbędzie się 28 października 2020 r. w centrum Bobst w okolicach Lozanny, Szwajcaria.

Na podstawie informacji Bobst opracował TK