Cimpress podsumowuje wyniki finansowe
1 Jan 1970 12:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Cimpress odnotowała rekordową sprzedaż i zysk brutto na koniec roku, chociaż jej marka Vista musi jeszcze dojść w pełni do siebie w sytuacji, gdy grupa zbliża się do końca zaawansowanej trzyletniej przebudowy swojej bazy technologicznej.

Założyciel, prezes i dyrektor generalny Robert Keane powiedział, że wyniki wskazują na udane generowanie wartości pomimo trudnych warunków makro. Podczas gdy zysk Visty nadal jest ograniczony przez dokonane znaczące inwestycje wynikające z migracji technologicznej, skupiamy się na ich wykorzystaniu, aby wykazać potencjał wzrostu i rentowności Visty.

W roku finansowym zakończonym 30 czerwca 2022 r. łączna sprzedaż giganta w dziedzinie masowej personalizacji i web-to-print wzrosła z 2,58 mld USD do 2,89 mld USD. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się z 349 mln USD do 281 mln USD, a EBITDA w samym dziale Vista spadła o 124 mln USD.

Cimpress twierdzi, że część firmy zajmująca się Vista „zdecydowanie najbardziej ucierpiała” w wyniku kumulacji ostatniej inflacji kosztowej i wpływu pandemii zarówno na asortyment produktów, jak i liczbę aktywnych klientów.

Nasze spółki Upload & Print, National Pen, BuildASign i Printi generują podobne lub większe przychody i zyski niż przed pandemią, pomimo utrzymujących się przez cały ubiegły rok negatywnych skutków, zakłóceń w łańcuchu dostaw oraz inflacji kosztów, które spowodowała - stwierdził Keane. Jest wiele powodów do świętowania związanych z tym, jak świadczą one o naszych przewagach konkurencyjnych oraz naszej działalności.

Odnosząc się do obrotów Vista w wysokości 1,5 mld USD, Keane powiedział: Segment Vista generuje nasze najwyższe zyski, ale te zyski i przepływy pieniężne są obecnie niższe w stosunku do byłych i możliwych do osiągnięcia poziomów. Wiele inwestujemy w długotrwałą transformację, aby przywrócić Vista na ścieżkę trwałego wzrostu przychodów i do tradycyjnych poziomów zysku... w skrócie, staramy się zbudować to, co stanie się najlepszymi w świecie możliwościami w zakresie projektowania i usług, które płynnie zintegrują się z szeroką gamą fizycznych i cyfrowych produktów marketingowych dla małych firm.

Keane dodał, że na rentowność Visty w roku obrotowym 2012 wpłynęło wiele czynników, w tym wzrost przychodów, który nie był tak silny jak w przypadku innych firm grupy, oraz inflacja kosztów, która nie została zrównoważona przez wzrost cen, a także wysoki poziom uznaniowych inwestycji długoterminowych.

Sprzedaż w dziale Upload & Print, który obejmuje brytyjski Tradeprint, wzrosła z 696 mln USD do 855,6 mln USD. W całym roku łaczny poziom EBITDA w tym dziale wzrósł o 45%, o 39,2 mln USD. Zarówno przychody, jak i EBITDA dla tej połączonej grupy przedsiębiorstw osiągnęły rekordowe poziomy w IV kwartale i roku finansowym 2022 – poinformowała Cimpress. Uważamy, że obecne środowisko biznesowe, w którym obserwujemy utrzymujące się skutki pandemii, rosnące koszty produkcji oraz wyzwania związane z łańcuchem dostaw, wywiera nadmierną presję na mniejszych i mniej rentownych konkurentów.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Week

error: Kopiowanie zabronione!