DS Smith: rośnie popyt na zrównoważone opakowania dla e-handlu
1 Jan 1970 10:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma DS Smith opublikowała nowe wyniki badań wskazujące, że gwałtownie wzrasta popyt na w pełni recyklowalne i bardziej zrównoważone opakowania dla handlu internetowego. Jej zdaniem te przedsiębiorstwa, które nie dostosują się do tej rynkowej tendencji, mogą wypaść z gry.

Laptop computer at workplace of start up, small business owner. cardboard parcel box of product for deliver to customer. Online selling, e-commerce, packing concept, Morning light

Eksplozja popularności e-handlu nie ulega wątpliwości; 66% Europejczyków przyznaje, że od pierwszego pandemicznego lockdownu w marcu 2020 r. częściej robi zakupy przez Internet, a 82% zapowiada, że po wygaśnięciu fali koronawirusa zamierza robić to równie często lub częściej niż obecnie.

DS Smith zaobserwował w ostatnim roku gwałtowny wzrost popytu na zrównoważone opakowania dla e-handlu w Europie: o 35% na odzież, 35% na elektronikę użytkową i biurową oraz 51% na żywność i artykuły spożywcze. Producent opakowań z tektury ostrzega, że marki muszą uwzględniać zmieniające się wymagania konsumentów, aby odpowiedzieć na tę szansę rozwoju. Blisko 1/3 europejskich kupujących twierdzi, że całkowicie zrezygnowała z kupowania określonych marek, ponieważ ich opakowanie nie były przyjazne dla środowiska.

Prawie połowa Europejczyków (46%) twierdzi, że chce używać więcej opakowań z kartonu lub papieru zamiast opakowań z tworzyw sztucznych, a 58% deklaruje pragnienie generalnego zmniejszenia ilości opakowań.

Stefano Rossi, dyrektor generalny DS Smith Packaging, skomentował wyniki badań: W obliczu tak radykalnej zmiany w sposobie robienia zakupów absolutnie konieczne staje się, aby nasze nowe zwyczaje związane z zakupami online miały wsparcie w działaniach chroniących środowisko. Wyraźnie widać, że zarówno firmy, jak i konsumenci coraz bardziej koncentrują się na zrównoważonych alternatywach.

Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith