DS Smith zanotował znaczący wzrost zysków
1 Jan 1970 09:55

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

DS Smith odnotował spektakularny wzrost zysków w swych 6-miesięcznych wynikach dzięki osiągnięciu rekordowego wzrostu wolumenu opakowań z tektury falistej. W opublikowanych 9 grudnia wynikach za półroczny okres zakończony 31 października 2021 r. londyński potentat w dziedzinie opakowań odnotował wzrost zysku przed opodatkowaniem o 80% rok do roku lub o 88% przy stałych kursach walutowych. Przychody w wysokości 3,36 mld funtów wzrosły o 16% r/r lub o 22% przy stałych kursach walutowych.

Spółka podała, że w rzeczonym okresie zaobserwowała utrzymywanie się silnego popytu i wzrost produkcji pudeł z tektury falistej o 9,4% w porównaniu z okresem pierwszego półrocza 2020 r. oraz o 8,8% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co odzwierciedla stały wzrost w prężnie działającym sektorze FMCG, do którego trafia ponad 80% wolumenu, a także ożywienie w sektorze przemysłowym.

Zapewniane przez międzynarodowych klientów nieprzerwane zyski w „pełnym wyzwań środowisku łańcucha dostaw” były możliwe dzięki dużej skali działalności, gwarancji bezpieczeństw dostaw oraz wysokiemu poziomowi usług. W ujęciu regionalnym odnotowano wzrost we wszystkich obszarach, przy czym szczególnie dobre wyniki osiągnęły Stany Zjednoczone i Europa Południowa.
Firma podała, że wzrost przychodów wynikał ze wzrostu ilości opakowań i wyższych cen sprzedaży w całej grupie. Wzrosły zewnętrzne przychody ze sprzedaży papieru oraz z recyklingu, ponieważ wyższe ceny z nawiązką zrównoważyły zmniejszone wolumeny sprzedaży zewnętrznej, w miarę jak spółka wykorzystała większą część produkowanego przez siebie papieru wewnętrznie do zaspokojenia rosnącej produkcji opakowań.

W porównaniu z okresem porównawczym znacząco wzrosły koszty surowców, energii i transportu. DS Smith twierdzi jednak, że zostały one złagodzone dzięki skutecznym umowom z dostawcami, długoterminowym pozycjom zabezpieczanym oraz rosnącym cenom sprzedaży opakowań.
Skorygowany zysk operacyjny grupy wzrósł o 20% r/r lub o 26% przy stałych kursach walutowych, do 276 mln funtów. Przyczynił się do tego wzrost wolumenu w połączeniu z wyższymi cenami sprzedaży opakowań, częściowo zniwelowany przez wzrost kosztów produkcji.
Dyrektor generalny DS Smith Miles Roberts (na zdjęciu) powiedział: Nadal czerpiemy korzyści z bardzo dynamicznego rynku i szybkiej ewolucji popytu na opakowania dla różnych zastosowań detalicznych, a COP26 zwiększa potrzebę zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych dla gospodarki obiegu zamkniętego.

Nasza pozycja lidera w tych obszarach przyczyniła się do rekordowych wolumenów, ze szczególnie silnym wzrostem w regionach USA i Europy Południowej, gdzie ostatnio inwestowaliśmy, a także u naszych międzynarodowych klientów z branży FMCG.

Cieszy mnie postęp w stawiającym wyzwania środowisku operacyjnym. Nasze łańcuchy dostaw pozostały bezpieczne, a znaczące wzrosty kosztów produkcji zostały złagodzone dzięki skutecznemu zabezpieczeniu kosztów energii, naszym długoterminowym umowom z dostawcami oraz podniesieniu cen opakowań.

Miles Robert dodał również: W połączeniu z silnym wzrostem wolumenów produkcji znacząco zwiększyliśmy nasz zysk, a także odnotowaliśmy dalszy postęp w usuwaniu skutków Covid-19. Dzięki generowaniu wysokich przepływów pieniężnych odzyskaliśmy dźwignię finansową w granicach naszego średnioterminowego celu.

Zbudowaliśmy firmę, która czerpie korzyści z istotnych czynników wzrostu strukturalnego w branży opakowań z tektury falistej na bazie celulozy. Korzyści te, w połączeniu z naszą skalą, zasięgiem geograficznym, zrównoważonym rozwojem i nastawieniem na innowacje, zapewniają nam bardzo dobrą pozycję do dalszego wzrostu wolumenu i udziału w rynku.

W połączeniu z dynamiką cen daje nam to pewność, że w drugiej połowie tego roku uda się osiągnąć znaczną poprawę rentowności zgodnie z naszymi oczekiwaniami i naszymi celami średnioterminowymi.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek