El Coto de Rioja dołącza do programu RafCycle
1 Jan 1970 12:58

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zrównoważony rozwój jest dziś ważnym wyzwaniem dla branży winiarskiej na całym świecie. Przyjazność dla środowiska może być argumentem za wyborem jednej z dwóch winiarni z podobnymi winami. Aby utrzymać status firmy przyjaznej dla środowiska, El Coto de Rioja, jedna z firm grupy Barón de Ley, dołączyła do programu recyklingu RafCycle firmy UPM Raflatac, a tym samym została pierwszym partnerem programu RafCycle w Hiszpanii.

Firma El Coto de Rioja została założona w 1970 roku przez grupę winiarzy. Obecnie zatrudnia około 100 pracowników i każdego roku produkuje ponad 20 milionów butelek wina najwyższej jakości. Wina z winiarni El Coto de Rioja są sprzedawane na całym świecie w ponad 70 krajach.

Kierunek: działania bardziej przyjazne dla środowiska

Przekształcanie odpadów w zasoby jest kluczową koncepcją gospodarki cyrkulacyjnej. Dzięki partnerstwu w ramach programu RafCycle firma UPM Raflatac może pomóc innym firmom w osiągnięciu celów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Partnerstwo w programie RafCycle pomaga firmom obniżać koszty utylizacji odpadów, spełniać wymogi prawne, osiągać cele dotyczące redukcji składowanych odpadów i budować reputację odpowiedzialnej firmy.

RafCycle to innowacyjna koncepcja recyklingu, która umożliwia odzyskiwanie podkładów etykietowych. Odpady po odebraniu od partnerów programu RafCycle nie są wyrzucane na wysypisko, tylko służą dalej jako surowiec do produkcji papieru UPM, w tym nowych podkładów etykietowych.

Zbieranie zużytych podkładów etykietowych

W przypadku firm takich jak El Coto de Rioja przystąpienie do programu RafCycle wymaga jedynie zorganizowania odrębnej przestrzeni, w której odpady etykietowe będą gromadzone i przechowywane do momentu ich odbioru przez ciężarówkę. Zbiórka podkładów etykietowych została zoptymalizowana pod kątem pełnego napełnienia ciężarówki, dlatego w tym samym obszarze potrzeba większej liczby partnerów, aby zwiększyć elastyczność. Będąc pierwszym partnerem w programie RafCycle w Hiszpanii, firma El Coto de Rioja musi własnymi siłami wypełnić wóz zużytymi podkładami etykietowymi.

„Składowanie odpadów z podkładów etykietowych jest obecnie problemem dla wszystkich winiarni, ponieważ nie można ich przechowywać na zewnątrz w wilgotnym miejscu, a winiarnie często nie dysponują odpowiednią przestrzenią na odpady w pomieszczeniach. Ten problem zniknie, gdy do programu RafCycle dołączy więcej winiarni. Jeśli w tym samym miejscu mielibyśmy więcej partnerów winiarskich do częstszego napełniania ciężarówki, każda winnica mogłaby magazynować znacznie mniej odpadów, aby wypełnić ciężarówkę” — mówi Diego Fernández González, kierownik ds. zakupów grupy Barón de Ley.

Zrównoważony rozwój oznacza podejmowanie kroków w kierunku recyklingu podkładów etykietowych — od początku do końca procesu produkcji, ale także od końca do początku łańcucha wartości. Dzięki partnerstwu w ramach programu RafCycle firmy mogą skutecznie rozwijać się w kierunku gospodarki cyrkulacyjnej.

Źródło: UPM Raflatac

Zdjęcie: Joss Ramel, kierownik ds. rozwiązań w dziedzinie opakowań, Hiszpania i Portugalia, UPM Raflatac (po lewej) i David Fernandez, kierownik produkcji, El Coto de Rioja, przed pierwszym odbiorem odpadów etykietowych.