Elopak ma 60 lat
1 Jan 1970 13:10

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Elopak (nazwa to skrót od European Licensee of Pure-Pak) została założona 11 lutego 1957 r. przez Johana Andresena seniora, który wyłożył pieniądze na realizację wizji inżyniera Chrisiana Augusta Johansena: wykupienia licencji na produkcję w Europie amerykańskich tekturowych opakowań Pure-Pak i budowy maszyn napełniających Pure-Pak.

Dzisiaj Elopak działa na ponad 80 rynkach całego świata za pośrednictwem przeszło 40 biur usytuowanych w ponad 30 krajach, posiada 11 zakładów produkcyjnych oraz 3 spółki partnerskie. Podczas swego 60-letniego rozwoju zrewolucjonizował funkcjonalność, wygodę i wygląd opakowań Pure-Pak, a także przyczynił się do powstania liczących się rozwiązań w zakresie technologii i systemów napełniania.

Tradycyjny kartonik Pure-Pak rozrósł się w szeroką gamę opakowań spełniających stale zmieniające się potrzeby konsumentów. Elopak opracował ich unikalne cechy i zamknięcia, które zwiększyły wygodę i bezpieczeństwo żywności. Firma przykłada również dużą wagę do zrównoważonego rozwoju; wśród wielu opakowań tekturowych w jej ofercie znajduje się najbardziej „zielony” z kartoników Pure-Pak, nadający się praktycznie do 100% odzysku.

Elopak stworzył również Pure-Pak Aseptic System, spełniający zapotrzebowanie rynku na system napełniający dużej prędkości i wysokiej jakości, przeznaczony do produktów o długim terminie przydatności do spożycia. W 2011 r. firma uruchomiła nowoczesną fabrykę maszyn napełniających w niemieckim Mönchengladbach. W kilka lat przedsiębiorstwo opracowało kompletną linię technologiczną do modułowych maszyn napełniających charakteryzujących się najwyższymi standardami higieny i wydajności, które wkrótce trafiły na rynek. Z kolei w 2013 r. Elopak udanie zapoczątkował produkcję materiału na opakowania aseptyczne Roll Fed, który cieszy się dużym powodzeniem wśród klientów.

„Przez ponad sześć dekad Elopak rozwijał zarówno kartoniki Pure-Pak, jak i technologię maszyn napełniających dzięki wizji, innowacyjności i kulturze pracy zespołowej. Wszystko to zwiększa wartość naszych produktów i usług z korzyścią dla klientów i konsumentów. Nieustannie tworzymy i rozwijamy naszą ofertę produktów i będziemy nadal korzystać z wszelkich możliwości, by opakowanie miało znacznie i by pokazać, jak wiele znaczą dla nas konsumenci. Nawet teraz, gdy świętujemy naszą 60. rocznicę i wiele osiągnięć, jesteśmy gotowi na pozyskanie jeszcze większej liczby klientów” - powiedział Niels Petter Wright, dyrektor generalny Elopak.

Na podstawie informacji Elopak opracował TK