Europejskie testy papierowej butelki Coca-Cola
1 Jan 1970 13:50

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern Coca-Cola zapowiedział uruchomienie europejskich prób niedawno zapowiedzianego, pierwszego w historii prototypu butelki z papieru. Rozwiązanie zostało opracowane w ramach współpracy naukowców z Laboratoriów Badawczo-Rozwojowych Coca-Cola w Brukseli oraz firmy The Paper Bottle Company (Paboco).

Technologia opracowana przez Paboco pozwala na stworzenie nadających się do recyklingu butelek wykonanych ze zrównoważonych surowców, które potrafią wytrzymać kontakt z płynami, dwutlenkiem węgla oraz tlenem i tym samym będą nadawać się do zapakowania produktów płynnych (m.in. gazowane i niegazowane napoje, kremy kosmetyczne i inne).

Najnowszy projekt składa się z papierowej skorupy z nadającą się do odzysku plastikową wyściółką oraz nakrętki wykonanej z 100% recyklowalnego PET. Ostatecznym celem firmy jest jednak stworzenie butelki, która może być poddawana recyklingowi w papierowych strumieniach odzysku.

Próby, które ogłosiliśmy, to kamień milowy w naszym dążeniu do stworzenia papierowej butelki – powiedziała Daniela Zahariea, dyrektor ds. technicznego łańcucha dostaw i innowacji w Coca-Cola Europe.

Ludzie oczekują, że Coca-Cola stworzy i wprowadzi na rynek nowe, innowacyjne i zrównoważone rodzaje opakowań. Właśnie dlatego zawiązaliśmy partnerstwo z ekspertami takimi jak Paboco, otwarcie eksperymentując i wykonując ten pierwszy rynkowy test. To element realizacji naszego zobowiązania World Without Waste (Świat Bez Odpadów).

Test ma odbyć się w drugiej połowie bieżącego roku z wykorzystaniem firmowego napoju roślinnego AdeZ, który trafi do 2 tys. konsumentów na Węgrzech w ramach współpracy z Kifli.hu – jednym z najszybciej rozwijających się w tym kraju internetowych sieci sklepów spożywczych.

Stijn Frannssen, kierownik ds. badań i rozwoju w zakresie innowacji opakowaniowych w Coca-Cola dodaje: Ten test dostarczy nam nieocenioną wiedzę i informacje zwrotne. Przekonamy się, jak prototyp papierowej butelki zachowuje się w roli opakowania i co konsumenci myślą i czują na jego temat.

To dla nas ekscytujący krok do przodu, który oznacza, że wyszliśmy z laboratorium i weszliśmy do realnego świata. Tym samym po raz pierwszy konsumenci będą faktycznie pili jeden z naszych produktów z potencjalnie nowego rodzaju opakowań papierowych.

Prototyp to kolejny krok na drodze realizacji przez Coca-Cola jej globalnej wizji, jaką jest osiągnięcie „Świata Bez Odpadów”, w ramach której firma zobowiązała się, że do 2030 r. wszystkie opakowania jej produktów będą zbierane oraz poddawane recyklingowi lub ponownie wykorzystywane.

Opracowano na podstawie informacji firmy Coca-Cola