FINAT ogłosił listę laureatów konkursu Label Competition 2020
1 Jan 1970 11:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

26 listopada br. poznaliśmy laureatów nagród w konkursie FINAT Label Awards 2020. Ceremonia – która po raz pierwszy odbyła się za pośrednictwem Internetu – była transmitowana z siedziby stowarzyszenia w Hadze.

W tym roku do FINAT spłynęło 264 zgłoszeń z 44 firm reprezentujących 23 kraje. Jury wybrało spośród nich 39 zwycięzców kategorii i grup oraz przyznało 93 wyróżnienia. Największą liczbę prac konkursowych zgłosiła Francja (52), która wyprzedziła na tej liście Turcję (35) i USA (26). Kategoriami, które cieszyły się największą popularnością, były: Wina (59), Napoje Alkoholowe (29), Kosmetyki (27) oraz Zestawy etykiet (21). Nieznacznie spadła liczba zgłoszeń w grupie Marketing (do której należą technologie cyfrowe).

 

Zwycięzcy Grup

W konkursie tradycyjnie przyznano nagrody z podziałem na pięć głównych grup: Marketing/Zastosowania Końcowe, Procesy Druku, Rozwiązania Bezklejowe, Innowacja i Druk Elektroniczny, Druk Cyfrowy.

Zwycięzcą w kategorii Marketing/Zastosowania Końcowe została hiszpańska firma Germark za etykietę 1580 CapAndritxol Cabernet Sauvignon, stanowiącą efekt udanego połączenia czterokolorowego druku cyfrowego z lakierem sitodrukowym, które zapewnia efekt tłoczenia na etykiecie. Zastosowanie szorstkiego papieru teksturowanego do odzwierciedlenia historycznego budynku zapewnia całości poczucie trwałości i długowieczności.

Zwycięzcą w Grupie Procesy Druku została firma Çiftsan Label and Packaging Company z Turcji za etykietę na szampon Doxa Life Men. Dużo dzieje się na tej zadrukowanej pięcioma kolorami etykiecie – czarny lakier matowy udanie kontrastuje ze srebrną folią hologramową nakładaną w technologii hot-foil. Aplikowany w wybranych miejscach lakier sitodrukowy zapewnia interesujący efekt dotykowy w dolnej części etykiety. Oto przykład udanego druku z zastosowaniem kilku różnych technik uszlachetnień na jednej etykiecie.

Zwycięzcą Grupy Innowacja została firma Kimoha Entrepreneurs FZCO ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich za Examination Label. Nowatorska, choć prosta koncepcja zaprojektowana do stosowania w czasie egzaminów pozwala ukryć tożsamość kandydata przed jego egzaminatorem. Gęsta czarna warstwa zapobiega identyfikacji kandydata do chwili wydania końcowej oceny jego pracy. Zadrukowana z wykorzystaniem fleksografii w trzech kolorach etykieta jest praktycznym sposobem na zabezpieczenie druku.

Zwycięzcą Grupy Druk Cyfrowy została drukarnia Etiketten CARINI z Austrii za etykietę dla Amstutz Apfel Edelbrand. Zwodniczo prosta etykieta o dużych walorach estetycznych. Wydrukowana w technologii cyfrowej w czterech kolorach z profilowanym złoceniem na gorąco na wizerunku jabłka oraz lakierem na tekście zapewniła efekt tłoczenia, który zwiększa atrakcyjność etykiety. Zastosowanie teksturowanego papieru jako podłoża nadało etykiecie dodatkowej głębi.

W tym roku jury konkursu przyznało nagrodę za Wartości Techniczne firmie Multi-Color Corporation Bingen z Niemiec za etykietę na wino Kyburg Riesling Trocken. Tym, co przyciągnęło uwagę jurorów, była całkowita rezygnacja z zastosowania farb w procesie produkcyjnym – zastąpiły je złocenia na gorąco i tłoczenia. Etykietę wykonano w trzech etapach, ilustracja została pokryta złotą folią z efektami nanostrukturalnymi, zamek i litery wykonano z użyciem czarnej folii i tłoczenia pryzmatycznego, zaś tarczę i słońce uszlachetniono z użyciem tłoczenia z przezroczystej folii.

Szczegółowa informacja prasowa z listą zwycięzców jest dostępna tutaj.

Na podstawie informacji FINAT opracował TK