Firma Amcor zwiększa udziału w start-upie
1 Jan 1970 11:34

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Miesiąc po ogłoszeniu globalnej ekspansji firma EPac Flexible ujawniła, że australijski gigant opakowaniowy Amcor zwiększył w niej swoje udziały, inwestując kolejne 45 milionów dolarów w biznes, który już teraz zarabia rocznie ok. 200 mln funtów w 25 lokalizacjach na całym świecie.

Inwestycja pomoże przyspieszyć ekspansję ogłoszoną w zeszłym miesiącu. Jest to przeszło trzykrotność sumy zainwestowanej 18 miesięcy temu, kiedy Amcor wyłożył 10-15 milionów dolarów w ramach pierwszej inwestycji.

W zeszłym miesiącu młoda firma obiecała uruchomić w ciągu najbliższych 18 miesięcy kolejnych 11 zakładów produkcyjnych i handlowych w Europie, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej oraz w Ameryce Północnej. W ten sposób powstanie drugi zakład w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie w regionie Leeds, a także kolejne (drugie) zakłady we Francji i w Polsce, obok pierwszych fabryk w Austrii oraz docelowo w Holandii i Skandynawii.

EPac Flexible rozumie świat korporacyjny, w którym prosperuje Amcor, jak i świat inwestycji venture capital i private equity. Zarówno dyrektor generalny Jack Knott, jak również dyrektor operacyjny Virag Patel, pracowali dla firm takich jak Coveris i Arion Partners, zajmując się fuzjami i przejęciami. To właśnie świadomość, że duże grupy nie radzą sobie z realizacją zleceń niskonakładowych, zachęciła ich do założenia EPac Flexible, firmy wykorzystującej technologię HP Indigo z liniami do produkcji torebek Karville.

Ta zdolność przyciągnęła uwagę Amcor, jednej z największych grup opakowaniowych, która nie najlepiej radzi sobie z realizacją krótkich serii dla nowych klientów. Wiceprezes ds. strategii i rozwoju Ian Wilson powiedział: Ta dodatkowa inwestycja odzwierciedla nasze zaufanie do zespołu przedsiębiorców EPac i ich sprawdzonej zdolności do rozwoju w segmencie szybkiego wzrostu, często o wysokiej wartości, w krótkim okresie czasu.

Od momentu naszej wstępnej inwestycji w zeszłym roku byliśmy pod głębokim wrażeniem skoncentrowanego i innowacyjnego modelu biznesowego EPac. Jest on zaprojektowany w celu zaspokojenia unikalnych potrzeb w zakresie szybkości wprowadzania na rynek i obsługi lokalnych małych i średnich klientów: umiejętności, które można wykorzystać w obszarach podstawowej działalności Amcor.

Wierzymy, że ta inwestycja dopełnia obecną cyfrową działalność Amor i doskonale wpasowuje się w naszą wizję, zgodnie z którą opakowania będą stawały się coraz bardziej personalizowane i połączone, a także bardziej zrównoważone.

Ta współpraca jest doskonałym przykładem naszego celu, jakim jest partnerstwo z szybko rozwijającymi się, wizjonerskimi firmami, które otwieraną przed Amcor szanse na wykorzystanie innowacji oraz wartości, przy jednoczesnym generowaniu znaczących zwrotów dla akcjonariuszy Amcor.

Opracowano na podstawie informacji serwisu PrintBusiness