Fujifilm Acuity B1 drukuje na puszkach
1 Jan 1970 11:57

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Liberty, marka luksusowych artykułów wyposażenia wnętrz, oraz producent farb Farrow & Ball, postanowiły wspólnie wprowadzić na rynek limitowaną serię wzorów puszek, które zostały wydrukowane na maszynie cyfrowej Acuity B1 firmy Fujifilm.

Każdy wzór na puszce, złożony z wielu kolorów, musiał idealnie odpowiadać kolorom marki Farrow & Ball, a także odcieniom i skomplikowanym wzorom tkanin produkowanych przez firmę Liberty. Specjalizująca się w produkcji puszek firma William Say & Co Ltd wytwarza w swoim zakładzie w Bermondsey w Londynie puszki z podważanym wieczkiem o szerokości 57 mm, które mogą pomieścić 100 ml farby.

Komentując sukces tego projektu, Stuart Wilkinson, dyrektor sprzedaży i marketingu w William Say & Co Ltd, powiedział: To kamień milowy dla firmy William Say & Co Ltd, jak i dla całej branży. Z uwagi na osobiste zaangażowanie w etapy projektowania przez ostatnie dwa lata, przeprowadzając rożne próby i testy z firmą Fujifilm, jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, mogąc wykorzystać tę nową technologię cyfrową, aby z powodzeniem dostarczać tak złożone projekty druku dla naszego klienta, firmy Farrow & Ball. Chyba wszyscy się zgodzą, że te nowe puszki wyglądają absolutnie fantastycznie.

Tinmasters, dostawca firmy William Say & Co Ltd, wydrukował złożone wzory na maszynie Acuity B1. Dyrektorzy marki w firmach Liberty i Farrow & Ball byli obecni podczas procesu dostosowywania kolorów, który obejmował ponad 70 precyzyjnych poprawek 25 kolorów w ciągu niespełna czterech godzin.

Richard O’Neill, CEO firmy Tinmasters, wyjaśnia: Istnieje szereg czynników, które mogą sprawiać trudności z punktu widzenia litografii. Powtarzane nakłady w ramach tego projektu prawdopodobnie obejmą 200 arkuszy z sześcioma różnymi wzorami na każdym z nich. Wzory nie nadają się do złożonego druku, gdzie kupuje się maszynę litograficzną i umieszcza różne wzory na jednym arkuszu, starając się zwiększyć wielkości nakładów. Firma Liberty podeszła do tego inaczej – wybrała wzory losowo, ale każdy z nich był zupełnie inny i zawierał inne kolory.

Składamy wydruki skomplikowanych, ułożonych losowo wzorów na arkuszach. Druk litograficzny nie tylko byłby kosztowny, ale także nie pozwoliłby zrealizować zamierzeń Liberty ze względu na złożoność wzorów i kluczową wierność kolorów.

Oliver Mills, specjalista ds. marketingu technicznego w Fujifilm Wide Format Inkjet Systems: Cieszymy się widząc, jak technologia atramentowa Fujifilm pomaga w realizacji kolejnego projektu kreatywnych opakowań metalowych. Projektów, które obejmują limitowane serie, takie jak ten, po prostu nie da się wykonać przy użyciu litografii, a do tej pory rozwiązania cyfrowe nie oferowały wymaganej jakości. Maszyna Acuity B1 firmy Fujifilm do atramentowego druku cyfrowego na nowo definiuje kreatywne możliwości dla firm z branży opakowań metalowych i obsługiwanych przez nie marek.

Od początku października wszystkie sześć wzorów napełnionych farbami puszek jest prezentowanych w sklepach Liberty obok jej tkanin. Puszki są również sprzedawane w salonach i na stronie internetowej firmy Farrow & Ball.

Opracowano na podstawie informacji firmy Fujifilm