Fundacja RECAL wspiera branżę beauty w recyklingu
1 Jan 1970 12:34

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL wspólnie z producentem kosmetyków do pielęgnacji włosów Kemon wspierają zbiórkę tubek po produktach kosmetycznych w 120 salonach fryzjerskich. Dzięki temu kolejne opakowania zostaną poddane recyklingowi i dostaną drugie życie.

Coraz częściej, podejmując decyzję o zakupie produktu, bierzemy pod uwagę, jaki będzie jego wpływ na środowisko. I choć jest wiele czynników wpływających na nasz wybór, w pierwszej kolejności mamy do czynienia z opakowaniem. Coraz częściej kupujemy produkty w opakowaniach zdatnych do recyklingu i wykonanych z jednego rodzaju materiału. Dzięki temu z łatwością możemy segregować nasze odpady w domu, wykorzystując kosze przystosowane do selektywnej zbiórki. Jednak nie zawsze mamy możliwość w pełni wziąć odpowiedzialność za generowane przez nas śmieci. Jak wykazało badanie przeprowadzone w 14 krajach przez sondażownię LUCID we współpracy z inicjatywą Każda Puszka Cenna, Polacy chętnie angażują się w selektywną zbiórkę, ale nadal za często przeszkodą jest brak odpowiedniej infrastruktury w przestrzeni publicznej.

Dodatkowo nie mamy też wpływu na to, jak do ekologii, w tym do wyboru opakowań oraz segregacji odpadów, podchodzą wybierani przez nas usługodawcy. Fundacja RECAL i firma Kemon, we współpracy z salonami fryzjerskimi, pracującymi na produktach tej marki, postanowiły pokazać, że odpowiedzialnie podejście do odpadów jest bardzo ważne także dla przedsiębiorców. Wymienione podmioty wspólnie zainicjowały akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!” mającą na celu promocję recyklingu opakowań aluminiowych wykorzystywanych w branży beauty. W zakładach fryzjerskich, które włączyły się do programu, pojawiły się specjalne pojemniki na zużyte aluminiowe tubki po farbach Kemon. Dzięki zbiórce pustych tubek do przetworzenia dostarczane są wyselekcjonowane opakowania, które potem powracają do obiegu.

Bardzo cieszy nas fakt, że akcja promująca recykling spotkała się z zainteresowaniem nie tylko konsumentów, ale także przedsiębiorców, którzy na co dzień w swojej działalności korzystają z produktów w opakowaniach aluminiowych. Według najnowszych danych w Polsce przetwarzamy 64 proc. opakowań z tego surowca. To dobry wynik, ale wciąż możemy go polepszyć – podkreśla Artur Łobocki, Członek Zarządu Fundacji RECAL. Zorganizowana akcja zbiórki tubek aluminiowych w salonach fryzjerskich ma nie tylko duże znaczenie edukacyjne, ale pozwala na pozyskanie surowca w jakości umożliwiającej recykling z dużą oszczędnością energii – dodaje.

Ponowne wykorzystanie aluminium niesie za sobą wiele korzyści dla środowiska, z których najbardziej oczywistą jest redukcja składowanych odpadów. Ponadto poddając aluminium recyklingowi oszczędzamy ok. 95 proc. energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. Te właściwości sprawiają, że aż ok 75 proc. wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu.

Dzięki udziałowi w akcji „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!” możemy minimalizować nasz wpływ na środowisko. Coraz częściej obserwujemy, że ma to duże znaczenie dla naszych klientek i klientów – podkreśla Andrzej Sikorski, dyrektor artystyczny salonu Sikorski Art & Beauty w Toruniu. Dlatego w ramach akcji zdecydowaliśmy się udostępnić w naszych zakładach fryzjerskich specjalne pojemniki, do których wrzucamy całkowicie opróżnione tubki aluminiowe. Cieszymy się, że w ten sposób możemy przyczyniać się do ochrony środowiska nawet w miejscu pracy – dodaje.

Opracowano na podstawie informacji Fundacji RECAL