Fundacja RECAL zebrała zużyte tubki z salonów fryzjerskich
1 Jan 1970 12:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL wspólnie z producentem profesjonalnych kosmetyków do włosów Kemon zakończyli pilotaż zbiórki tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich. Udało się zebrać aż 400 kg aluminiowych opakowań, które zostaną poddane recyklingowi i otrzymają nowe życie. W akcji wzięło udział 120 salonów fryzjerskich.

Fundacja RECAL i firma Kemon we współpracy z salonami fryzjerskimi pracującymi na produktach tej marki postanowiły pokazać, że odpowiedzialne podejście do odpadów jest bardzo ważne także dla przedsiębiorców. Wymienione podmioty wspólnie zainicjowały pilotażową akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!” mającą na celu promocję recyklingu opakowań aluminiowych wykorzystywanych w branży beauty. W 120 salonach fryzjerskich, które włączyły się do programu, pojawiły się specjalne pojemniki na zużyte aluminiowe tubki po farbach Kemon. Dzięki zbiórce do przetworzenia dostarczone zostały wyselekcjonowane opakowania, które powrócą do obiegu. Podczas akcji udało się zebrać około 400 kg, czyli około 4,5 tys. pustych tubek.

Bardzo cieszy nas fakt, że akcja promująca recykling spotkała się z zainteresowaniem salonów fryzjerskich, które na co dzień w swojej działalności korzystają z produktów w opakowaniach aluminiowych – podkreśla Artur Łobocki z Fundacji RECAL. Dzięki zbiórce w salonach udało się pozyskać surowiec wysokiej jakości, co umożliwi recykling z dużą oszczędnością energii. Ilość zebranych opakowań jest imponująca, z masy pozyskanego aluminium można zrobić nawet 300 ram do rowerów – dodaje.

Ponowne wykorzystanie aluminium niesie ze sobą wiele korzyści dla środowiska, z których najbardziej oczywistą jest redukcja składowanych odpadów. Ponadto poddając aluminium recyklingowi oszczędzamy ok. 95 proc. energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. Te właściwości sprawiają, że aż ok. 75 procent wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu.

W naszej firmie staramy się ograniczać wpływ na środowisko naturalne. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w akcji „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”, dzięki której w aktywny sposób włączyliśmy się w zbiórkę opakowań po profesjonalnych kosmetykach fryzjerskich – podkreśla Bogdan Kula, brand manager marki Kemon. Dostarczając specjalnie pojemniki oraz wspierając salony fryzjerskie w zbiórce chcieliśmy pokazać, że kwestie środowiskowe są dla nas ważne nie tylko do momentu sprzedaży produktu, ale w całym jego cyklu życia – dodaje.

Opracowano na podstawie informacji Fundacji RECAL