Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) świętuje 175. swego rocznicę powstania w towarzystwie ponad 1500 gości z całego świata, którzy od poniedziałku (2.06) do końca tygodnia zjawią się w jej siedzibie w niemieckim Wiesloch-Walldorf. Najważniejszym wydarzeniem w tym czasie jest ceremonia otwarcia Print Media Center (PMC) w nowej odsłonie - jako Home of Print.
Jürgen Otto, CEO HEIDELBERG, powitał klientów, dostawców, partnerów, polityków i przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego uczestniczących w ceremonii następującymi słowami: „Serdecznie witamy w firmie HEIDELBERG i w naszym Home of Print, największym w branży poligraficznej centrum doświadczeń klienta w całym świecie. Jesteśmy Domem Druku od 175 lat!". „175 lat firmy Heidelberger Druckmaschinen to oznaka wyjątkowej siły innowacyjności oraz niezrównanej koncentracji na kliencie" - mówi Bertram Kawlath, prezes stowarzyszenia VDMA. "Jako VDMA oddajemy cześć tej historii sukcesu, która w imponujący sposób pokazuje, jak firmy inżynierii mechanicznej z Niemiec i Europy wyznaczają standardy na całym świecie - wczoraj, dziś i w przyszłości”.
Przeprojektowane PMC - przemianowane na Home of Print - podąża za strategią rozwoju firmy w zakresie jej podstawowej działalności i prezentuje przyszłościowe oraz konkretne rozwiązania, które przypadną do gustu wszystkim grupom docelowym. Dla przykładu: na miejscu dla klientów dostępne są różnorodne kompleksowe systemy produkcyjne, przygotowane we współpracy z partnerami takimi jak Polar i MK Masterwork - od wysokiej jakości produkcji pudełek składanych z serii Speedmaster, wysokonakładowego druku pudełek składanych z nowym systemem fleksograficznego druku zwojowego Boardmaster oraz przemysłowej produkcji etykiet przy użyciu druku offsetowego, cyfrowego i fleksograficznego, po druk komercyjny i hybrydowy (cyfrowy/offsetowy). Całe portfolio HEIDELBERG zostało włączone do jednego cyfrowego ekosystemu obejmującego oprogramowanie Prinect, sprzęt (w tym rozwiązania postpress i robotykę), materiały eksploatacyjne, usługi, szkolenia i doradztwo. W swoim własnym laboratorium danych HEIDELBERG oferuje szereg studiów przypadku, demonstrując, w jaki sposób jest w stanie wykorzystać swoją wiedzę w zakresie danych i ich analizy dla wsparcia klientów w spełnieniu ich wymagań, na przykład w rozwiązywaniu problemów, integracji etapów procesu lub zwiększaniu ich wydajności. Klienci mogą również skorzystać z szerokiej wiedzy ekspertów HEIDELBERG w centrum demonstracyjnym.
Home of Print prezentuje przyszłościowe oraz konkretne rozwiązania, które przypadną do gustu wszystkim grupom docelowym
„Home of Print odzwierciedla naszą strategię rozwoju w zakresie naszej podstawowej działalności, która promuje HEIDELBERG jako otwartego na współpracę dostawcę kompleksowych rozwiązań i integratora systemów dla druku opakowań i druku komercyjnego” - mówi dr David Schmedding, dyrektor ds. technologii i sprzedaży w HEIDELBERG. „To wyjątkowe w branży” - podkreśla.
Formatowa klasa 6. dodana do portfolio rozwiązań do druku opakowań
Z rocznicą zbiegło się ogłoszenie przez firmę HEIDELBERG ważnego dodatku do jej portfolio rozwiązań przeznaczonych dla klientów z branży opakowań, czyli maszyny Cartonmaster CX 145 dla bardzo dużego formatu (VLF, formatowa klasa 6., 105 cm × 145 cm). Koncentrując się w szczególności na wysokonakładowej produkcji pudełek składanych w rozwijającym się segmencie żywności, napojów i opakowań konsumenckich, system ten wypełnia lukę w portfolio firmy. W przyszłości PMC zaprezentuje również Mastermatrix CSB 106 we wzornictwie HEIDELBERGA. Ta wysokiej klasy sztanca, zaprezentowana na targach drupa 2024, pracuje z prędkością 9000 arkuszy na godzinę. Dwie nowe maszyny są włączane do oprogramowania sterującego Prinect i będą również współdziałać z innymi komponentami w ramach wysoce wydajnego systemu end-to-end.
Rozszerzenie ekosystemu dla przemysłowego druku cyfrowego
HEIDELBERG rozszerza swoje portfolio dla przemysłowego druku cyfrowego i integruje rozwiązania postpress firm C.P. Bourg i Tecnau w ekosystemie Jetfire 50. Oznacza to, że klienci Jetfire 50 będą mogli korzystać ze sprzedaży, oprogramowania, usług i doradztwa z jednego źródła. Dzięki temu uzupełniającemu się portfolio mogą oni wytwarzać wszelkiego rodzaju produkty końcowe w procesach inline i nearline o różnej liczbie stron i w różnych formatach końcowych. Na początku roku HEIDELBERG wprowadził również Stahlfolder Fireline do produkcji produktów ciętych i składanych w połączeniu z Jetfire 50.
Przeprojektowane jako Home of Print, Print Media Center w Wiesloch-Walldorf zajmuje powierzchnię 9 000 m²
Home of Print oferuje klientom i odwiedzającym własne, unikalne doświadczenia
Przeprojektowane jako Home of Print, Print Media Center w Wiesloch-Walldorf zajmuje powierzchnię 9 000 m². Każdego roku odbywa się około 1000 spersonalizowanych prezentacji, a klienci zazwyczaj przyjeżdżają z własnymi pracami, tak by móc dokładnie przetestować w oparciu o własne specyficzne wymagania. Nie mniej niż 120 ekspertów HEIDELBERG jest pod ręką, aby dzielić się wiedzą techniczną i wszechstronnym know-how w zakresie zastosowań, oferując porady i wsparcie, od wstępnych przygotowań do dalszych spotkań po prezentacjach. Przez cały rok firma organizuje również imprezy otwarte dla niemieckich i międzynarodowych klientów. Wydarzenia te koncentrują się na kluczowych trendach w branży opakowań, etykiet i druku komercyjnego. Ponadto HEIDELBERG zapewnia około 100 wycieczek z przewodnikiem po PMC każdego roku dla odwiedzających z grona producentów marek, uczniów, studentów uniwersytetów oraz przedstawicieli powiązanych sektorów przemysłu. Organizowane są również regularne sesje szkoleniowe dla zespołu serwisowego HEIDELBERG. Oprócz Print Media Center w Wiesloch-Walldorf, firma posiada również globalną sieć centrów demonstracyjnych w USA, Chinach, Japonii, Indonezji i Szwajcarii.
Opracowano na podstawie informacji firmy HEIDELBERG