Heinz stworzył recyklowalne zamknięcie dla wyciskanych butelek
1 Jan 1970 15:05

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern Heinz poinformował, że wkrótce rozpocznie sprzedaż wyciskanych butelek na własne sosy wyposażonych w zamknięcia nadające się do recyklingu. Tym samym każdy element tego typu opakowań będzie nadawał się do odzysku.

Wyjątkowa monomateriałowa nakrętka jest efektem trwających 8 lat badań i rozwoju, ponad 185 tys. godzin prac oraz wydanych 1,2 mln dolarów, które pochłonęło stworzenie optymalnej alternatywy dla zamknięć niezwykle popularnych wyciskanych butelek. W 2020 r. firma sprzedała ponad 1 mld tych opakowań na całym świecie.

Heinz opracował 45 różnych prototypów, które drukowano na drukarce 3D, a następnie poddawano testom sprawdzającym, czy spełniają one standardy jakości.

Pierwszymi produktami, które otrzymają nowe nakrętki, będą keczup pomidorowy Heinz oraz sos BBQ. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2022 r. - w pierwszej kolejności w Europie. Ten ruch koncernu oznacza, że 1 mld plastikowych nakrętek – które wypełniłyby 35 pływackich basenów olimpijskich – może potencjalnie trafić do recyklingu zamiast na wysypiska śmieci.

Dotychczas butelki na sosy Heinz wyposażano w giętkie zaworki, dzięki którym przy ściskaniu butelki wypływała z nich idealna porcja sosu, ale które były bardzo kłopotliwe w recyklingu. Nową nakrętkę stworzono z pojedynczego, sztywnego i łatwiejszego w odzysku materiału, jednak zapewnia ona tę samą łatwość odmierzania porcji sosu.

Jojo de Noronha, prezes oddziału Kraft Heinz Northern Europe, powiedział: Z radością ogłaszamy to pierwsze na rynku, innowacyjne nowe zamknięcie, które oznacza, że nasi klienci mogą teraz kierować do recyklingu każdy element ich ściskanych butelek Heinz (…). W znalezienie właściwego rozwiązania, które nie wpływa negatywnie na sposób korzystania i satysfakcji milionów klientów z naszych niezwykle popularnych ściskanych butelek, włożono mnóstwo pracy. Choć wiemy, że ciągle pozostaje wiele do zrobienia, to z perspektywy zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska to bardzo pozytywna wiadomość.

Stworzenie nakrętki jest jednym z elementów zobowiązania firmy Heinz, która dąży do tego, aby do 2025 r. wszystkie sprzedawane przez nią opakowania nadawały się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania.

Opracowano na podstawie informacji firmy Heinz