HERMA notuje wzrost sprzedaży w trudnych czasach
1 Jan 1970 12:21

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Mimo trudnych czasów, które stawiają przed firmami ogromne wyzwania, firma HERMA w 2020 roku ponownie znacząco zwiększyła swoje obroty. Obrót materiałami samoprzylepnymi, etykietami i maszynami do etykietowania wzrósł o około 5%, z 364,4 mln euro w 2019 r. do 380,8 mln euro.

Biorąc pod uwagę okoliczności związane z obostrzeniami higienicznymi wprowadzonymi w dziale produkcyjnym oraz powszechnością pracy zdalnej w warunkach domowych, ten wynik odzwierciedla wielką staranność, ogromną elastyczność i zaangażowanie pracowników firmy HERMA. Dzięki nim utrzymaliśmy przez cały rok pełną zdolność produkcji i dostaw - powiedział dyrektor zarządzający HERMA Sven Schneller. Podobnie jak w 2019 roku wpływ na zyski wywierają wysokie odpisy amortyzacyjne z najnowszych inwestycji w dwa nowe zakłady produkcyjne. Generalnie w świetle okoliczności mamy powody do zadowolenia. Zbieramy owoce naszej zyskownej strategii organicznego wzrostu - kontynuował Schneller. Jak wyjaśnił, ponieważ nie da się na razie ocenić globalnych skutków ekonomicznych Covid-19, a i wpływ Brexitu pozostaje niepewny, perspektywy firmy na bieżący rok należy szacować z dużą ostrożnością. Obecnie musimy skoncentrować wszystkie nasze wysiłki na powtórzeniu wysokiego poziomu sprzedaży z 2020 roku i wygenerowaniu umiarkowanego jednocyfrowego wzrostu. Sprzedaż i napływające zamówienia w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku podatkowego wskazują, że jest to cel ambitny, ale osiągalny. Liczba pracowników wzrosła (w stosunku rok do roku) z 1097 do 1106 osób. Wskaźnik eksportu wzrósł z 61,0% do 62,8%.

Stabilizacja w oddziałach

Oddział materiałów samoprzylepnych skorzystał w znacznym stopniu z otwarcia nowego zakładu powlekania w Filderstadt, który został oddany do użytku wiosną 2020 roku. Jego uruchomienie umożliwiło firmie HERMA rozdzielenie zamówień klientów pomiędzy dwa niezależne zakłady produkcyjne i tym samym wprowadzenie szczególnie zaawansowanych środków higieny. Sprzedaż wzrosła o 8% (rok do roku), z 223,7 do 241,1 mln euro. Wybiegając w przyszłość, nowy zakład daje nam również wszelkie możliwości dalszego rozwoju w szczególnie lukratywnych segmentach produktów - powiedział dr Guido Spachtholz, zajmujący od początku bieżącego roku stanowisko dyrektora zarządzającego po planowanym przejściu na emeryturę dra Thomasa Baumgärtnera, który pracował w HERMA przez 16 lat.

Sytuację w dziale Etykiet, w którym sprzedaż spadła nieznacznie z 84,5 do 82,6 mln euro, kształtowały kontrastujące trendy. Zamykanie sklepów i praca zdalna ograniczyły poziom sprzedaży etykiet biurowych w całej Europie. Z drugiej strony produkty szkolne osiągnęły wyjątkowo dobre wyniki, do czego przyczyniły się działania w Internecie – skomentował Schneller. Przestoje produkcyjne w cyklicznych sektorach gospodarki (bardziej wrażliwych na okresy prosperity lub załamania gospodarczego), takich jak motoryzacja i przemysł chemiczny, zmniejszyły popyt na etykiety przemysłowe. Z drugiej strony HERMA umocniła swoją pozycję wiodącego dostawcy etykiet logistycznych dla spedytorów i odnotowała dobre wyniki w zakresie rozwiązań dla farmacji i opieki zdrowotnej. Dzięki sprawdzonym umiejętnościom w segmencie farmaceutycznym ogólnemu trendowi spadkowemu obserwowanemu w sektorze niemieckich producentów maszyn oparł się również dział maszyn etykietujących, który odnotował 2% wzrost, a jego obroty zwiększyły się z 52,2 do 53,3 mln euro.

Nasza koncepcja modułowych konstrukcji pozwala nam na skrócenie terminów dostaw – wyjaśnił dyrektor zarządzający HERMA. To dało nam dużą przewagę w chwili, gdy błyskawicznemu zwiększeniu uległa produkcja środków dezynfekcyjnych i wzrosło zapotrzebowanie na etykietowanie szczepionek. Schneller wyraził również zadowolenie z sukcesu, jakim jest wprowadzenie przedsiębiorstwa - pomimo trudnej sytuacji gospodarczej - na drogę do osiągnięcia celu neutralności klimatycznej. W 2021 roku będziemy produkować materiały klejące, etykiety i maszyny etykietujące z zerową emisją CO2. Właściciele firmy HERMA chcą, abyśmy podtrzymali nasze rygorystyczne dążenie do działań na rzecz ochrony klimatu. Jest nadzieja, że szczepienia wkrótce położą kres pandemii, ale ochrona klimatu zależy od tego, czy wszyscy będą stale sprawdzać i zmieniać swoje zachowanie.

Opracowano na podstawie informacji firmy HERMA

Na zdjęciu (od lewej): dyrektor zarządzający HERMA Sven Schneller oraz dr Guido Spachtholz, dyrektor zarządzający działu Etykiet.